Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen uskovaisille.

Vierailija
23.08.2019 |

Näin on. Täytettyäni 35 kohtasin valtavan ikäkriisin, jonka aikana kävin läpi kaikki mahdolliset epävarmuuden tunteet alkaen lisääntymisestä ja maailman näkemisestä, päättyen ulkonäkökriisiin. Sitten iski seuraava kysymys: onko tämä kaikki todella tässä? Että tämän elämän jälkeen ei ole mitään, vain ikuinen olemattomuus? Tähänhän ei kukaan tiedä vastausta, mutta vuorollamme me kaikki tulemme sen kokemaan.

Lähipiiriini kuuluu useita erittäin vakaasti uskonnollisia ihmisiä, ja kaiken kriiseilyni lopputulos on suunnaton kateus heitä kohtaan. En itse kykene uskomaan mihinkään, joten minun on vain kohdattava se ajatus että elämä on tässä, ja sen jälkeen ei ole mitään. Mutta uskovaisilla on niin paljon helpompaa ja jotenkin lempeämpää: elämä saattaakin sisältää tuskaa ja kärsimystä, mutta sen jäätyä taakse on edessä ikuisuuden verran onnea. Kaikki rakkaat kohtaavat toisensa taas, eikä eroon enää joudu. Voi kun voisi sisimmässään todella uskoa jotain tällaista!

Uskotko sinä johonkin? Jumalaan, taivaaseen, tai kenties johonkin muuhun? Vai oletko hyväksynyt sen että tämä kaikki tulee loppumaan? Ja sitä ennenkin kohdalle voi tulla jopa kohtuuttomia kärsimyksiä, sairautta yms.

Itse jatkan vielä sellaisiin tutkimuksiin perehtymistä, joissa selvitetään onko tietoisuudella mahdollisuutta selvitä ilman kehoa, sellaisia näkemyksiä että yhdistymme lopulta johonkin suurempaan kosmiseen tietoisuuteen. Huom. en tähän siis missään nimessä usko, mutta jos pitäisi veikata jotain, niin pitäisin tätä sentään todennäköisemmin mahdollisena kuin kristinuskon jumalaa ja taivasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö uskovaisen elämä ole vieläkin raaempaa? Sen sijaan, että "tämä oli tässä", he saattavat kärsiä kadotuksessa ja helvetin tulissa iäisyyden.

Vierailija
2/4 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö uskovaisen elämä ole vieläkin raaempaa? Sen sijaan, että "tämä oli tässä", he saattavat kärsiä kadotuksessa ja helvetin tulissa iäisyyden.

Totta. Omat tuttuni taitavat kuitenkin olla enemmän niitä uskovaisia joiden mielissä kaikki pääsevät taivaaseen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se muka hyvä että käyttää elämänsä uskoen johonkin mikä ei ole totta

Vierailija
4/4 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paratiisin ongelma on sama kuin helvetin: ne on ikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi