Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain kuulla lapseni olevan koulukiusaaja

Vierailija
22.08.2019 |

Sain tänään lapsen koulusta puhelun, jossa kerrottiin, että 10v poika on kiusannut kahden muun pojan kanssa yhtä luokan poikaa. Olivat tänään kaataneet maahan ja nauraneet perään. Olin todella vihainen ja pettynyt. Olemme yrittäneet kasvattaa lapsista empatiakykyisiä ja muut huomioon ottavia, mutta näköjään tämän kohdalla ei olla onnistuttu.

Määräsin pojalle loppuviikon kotiarestia, koulussa on myös välituntikieltoa. Olisin ollutta valmis myös ottamaan puhelimen pois, mutta mies oli sitä mieltä,ettei sille ole tarvetta.

Onko muilla tullut ilmi vastaavaa? Miten asia eteni? Suututtaa todella paljon ja onneksi opettaja otti näin nopeasti yhteyttä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko - tai onko miehesi -  varma ettei poika jatka uhrinsa kiusaamista somessa puhelimen kautta?

Itse ratsaisin puhelimen ja jos jotain tuollaista on tapahtunut, puhelin pois jouluun asti!

Vierailija
2/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko - tai onko miehesi -  varma ettei poika jatka uhrinsa kiusaamista somessa puhelimen kautta?

Itse ratsaisin puhelimen ja jos jotain tuollaista on tapahtunut, puhelin pois jouluun asti!

Pitääpä katsoa, lapsella on someista vain WhatsApp.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vain" whatsapp, niin kuin sillä ei kiusaamista voisi harjoittaa :D

oletteko keskustelleet pojan kanssa?

Vierailija
4/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun suhtaudut asiaan vakavasti!

Vierailija
5/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, keskustelimme asiasta.

Voi toki, mutta lähinnä, että ei ole saanut lupaa instagramiin tai snäppiin, jossa kiusaaminen on yleisempää.

Ap

Vierailija
6/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatteko te sitä tarpeeksi vai kiusaako se kerjätäkseen teiltä teidän kallista aikaanne?

Vierailija
7/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastatteko te sitä tarpeeksi vai kiusaako se kerjätäkseen teiltä teidän kallista aikaanne?

Häh? No kyllä rakastetaan.

Ap

Vierailija
8/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, keskustelimme asiasta.

Voi toki, mutta lähinnä, että ei ole saanut lupaa instagramiin tai snäppiin, jossa kiusaaminen on yleisempää.

Ap

Kyllä se whatsapp on kiusauapaikkana todella hyvä. Luodaan ryhmiä, liitetään ilman lupaa, jaetaan kuvia, ei liitetä ryhmään ja kerrotaan tää sille tyypille jota ei oteta mukaan ja herjataan ryhmässä.

Mihin 10v poikasi tarvii älypuhelinta? Sen ikäinen ei tarvi sitä viel oikeastaan mihinkään.

Toki moni harrastusryhmä käyttää whatsappia viestintään.

Vierailija
9/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodissa töissä, kiusaaminen pitää tietenkin ottaa vakavasti ja puhutella siitä ja seuraamuksiakin tulla, mutta olen itse pitänyt vieläkin tärkeämpänä huolehtia siitä, että kohtelen kiusaamiseen taipuvaista lasta ihan yhtä kunnioittavasti kuin muitakin. Olen huomannut, että kiusaajilla usein on itsetunto-ongelmia ja vaikeuksia luottaa aikuisiin, jonka seurauksena he ratkaisee ristiriitoja kiusaamisella, sen sijaan että tulisivat sanomaan aikuiselle huolistaan.

Olen huomannut, että tuollainen suhtautumistapa on vähentänyt kiusaamisia silloin kun olen ollut itse läsnä ja mm. se on erittäin tärkeää, että jos joku tekee kiusaajalle jotain ikävää, siihen puututaan ihan samalla vakavuudella kuin kiusaajankin tehdessä jotain: Kiusaajaakaan ei saa kiusata. Tämä antaa selkeän viestin sille kiusaajalle, että häntäkään ei saa kiusata miksi siis muitakaan saisi?

Ap:n kohdalla suosittelisin siis ottamaan asian puheeksi lapsen kanssa niinkin päin, että myöskään häntä ei saa kiusata ja jos sellaista ilmenee, niin pitää heti sanoa aikuiselle, eikä kiusata esim. takaisin. Yksikään tasapainoinen lapsi ei kiusaa, vaan taustalla on aina jokinlainen ongelma myös kiusaajan päässä, osa myös on sellaisia että tekevät lauman mukana, eli joku keksii kiusaamisen ja sitten kaverit seuraa esimerkkiä, tällöin taas pitää puhua siitä, ettei aina tarvitse kaikkeen mennä mukaan mitä kaveri tekee, kaveria voi jopa vastustaakkin näissä tilanteissa.

Vierailija
10/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, poikanne on selkeää voittaja-ainesta. Antakaa hänen teroittaa kynsiään luusereihin, niin pääsee monikansallisen yrityksen ylempään johtoportaaseen sitten myöhemmin elämässä.

Vierailija
11/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt kolmasluokkalaisten kiusaamista nimenomaan whatsappissa.

Vierailija
12/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette osaa kasvattaa.

Vierailija
13/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että otatte viestin vastaan ja vakavasti.

Vierailija
14/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raippaa perceelle niin että soi. Koulukiusattuna (evp.) vakuutan, että kärsin aikoinaan tuollaisten sontiaisten mielivallasta niin, että se vaivaa minua edelleen - yli 40-vuotiaana.

Toivonkin että koulukiusaava lapsesi saa aivosyövän tai jotain yhtä mukavaa.

Väkivalta lisää väkivaltaa. Onneksi nykyisin on muitakin keinoja. Toivottavasti saat itse myös apua, on sairasta toivoa tuollaista täysin tuntemattomalle lapselle, vaikka hän olisikin tehnyt väärin.

Ap

Vierailija
15/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen päiväkodissa töissä, kiusaaminen pitää tietenkin ottaa vakavasti ja puhutella siitä ja seuraamuksiakin tulla, mutta olen itse pitänyt vieläkin tärkeämpänä huolehtia siitä, että kohtelen kiusaamiseen taipuvaista lasta ihan yhtä kunnioittavasti kuin muitakin. Olen huomannut, että kiusaajilla usein on itsetunto-ongelmia ja vaikeuksia luottaa aikuisiin, jonka seurauksena he ratkaisee ristiriitoja kiusaamisella, sen sijaan että tulisivat sanomaan aikuiselle huolistaan.

Olen huomannut, että tuollainen suhtautumistapa on vähentänyt kiusaamisia silloin kun olen ollut itse läsnä ja mm. se on erittäin tärkeää, että jos joku tekee kiusaajalle jotain ikävää, siihen puututaan ihan samalla vakavuudella kuin kiusaajankin tehdessä jotain: Kiusaajaakaan ei saa kiusata. Tämä antaa selkeän viestin sille kiusaajalle, että häntäkään ei saa kiusata miksi siis muitakaan saisi?

Ap:n kohdalla suosittelisin siis ottamaan asian puheeksi lapsen kanssa niinkin päin, että myöskään häntä ei saa kiusata ja jos sellaista ilmenee, niin pitää heti sanoa aikuiselle, eikä kiusata esim. takaisin. Yksikään tasapainoinen lapsi ei kiusaa, vaan taustalla on aina jokinlainen ongelma myös kiusaajan päässä, osa myös on sellaisia että tekevät lauman mukana, eli joku keksii kiusaamisen ja sitten kaverit seuraa esimerkkiä, tällöin taas pitää puhua siitä, ettei aina tarvitse kaikkeen mennä mukaan mitä kaveri tekee, kaveria voi jopa vastustaakkin näissä tilanteissa.

Pitää selvittää koulun kanssa yhteistyössä, mulla on fiilis että on mennyt kavereiden mukana, mikä on toki yhtä väärin.

Ap

Vierailija
16/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että otatte viestin vastaan ja vakavasti.

Tietenkin, ei ole syytä epäillä opettajan sanaa.

Ap

Vierailija
17/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kavereiden mukana...mutta ei niin, että kersas oli päätekijä-eihän tietenkää...

Vierailija
18/32 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kavereiden mukana...mutta ei niin, että kersas oli päätekijä-eihän tietenkää...

Sanoinhan, että aiomme selvittää asian koulun kanssa ja että tuo oli epäily.

Ap

Vierailija
19/32 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapseltasi mihin hän aikoo piiloutua kun kiusattu tulee aseen kanssa kouluun ja yrittää tappaa kaikki.

Vierailija
20/32 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ap, olet hyvä äiti!