Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaanivanhemmat näännyttivät lapsensa Australiassa - 1,5-vuotias tyttö oli kolmen kuukauden ikäisen tasolla

Vierailija
22.08.2019 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d65c6942-b500-402e-94cc-40f3667115b5

[quote]Vanhemmat saivat 18 kuukauden tuomion.

Noin 30-vuotias australialaispariskunta syötti tyttärelleen tiukkaa vegaanidiettiä, muun muassa perunaa, riisiä, kaurahiutaleita ja tofua. Kun lapsi otettiin huostaan viime vuonna, hänellä ei ollut ollenkaan hampaita.

19 kuukauden ikäinen tyttö kärsi niin pahasta aliravitsemuksesta, että hän oli fyysiseltä ja henkiseltä kehitykseltään kolmen kuukauden ikäisen tasolla. Hän ei osannut kontata eikä istua pystyssä.

Vanhemmat, joiden nimeä ei ole kerrottu lapsen suojelemiseksi, saivat torstaina 18 kuukauden vankilatuomion, mutta he voivat suorittaa sen yhdyskuntapalveluna.

Sukulaisten hoidossa

Tyttö on nyt kolmivuotias ja hän asuu sukulaisten luona. Hänen terveytensä on kohentunut, mutta hän tarvitsee puhe- ja fysioterapiaa. Hän on edelleen kehityksessä ikäisistään jäljessä.

Perheellä on myös kaksi vanhempaa poikaa, jotka myös asuvat sukulaisten luona. Vanhemmat pitävät lapsiinsa yhteyttä, mutta he ovat menettäneet huoltajuuden.

– Jokaisen vanhemman velvollisuus on huolehtia siitä, että lapset saavat terveellistä ja tasapainoista ruokaa. Heidän on täytynyt ymmärtää, että heidän tyttärensä ei voinut hyvin, sanoi tuomari Sarah Huggett Guardianin mukaan.

Hän ei kuitenkaan uskonut, että vanhemmat olisivat tahallaan näännyttäneet tytärtään.

Tapaus alkoi selvitä, kun vanhemmat olivat soittaneet hätänumeroon tytön saatua vakavan sairauskohtauksen. Sairaalaan vietäessä hän painoi 4,9 kiloa. Tyttöä ei oltu käytetty lääkärissä tai neuvolassa syntymän jälkeen eikä häntä ollut rokotettu.
[/quote]

Että siinäpä taas sitä vegaanien "maailmanparannusta".

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin Intiassa on 500 miljoonaa vegaania.

Määrästä päätellen lapset näyttää pysyvän hengissä.

Älä valehtele. Vegaani ja vegetaristi on eri asia.

Vierailija
102/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on nyt turvassa ja saa parasta mahdollista hoitoa tilaansa, ja vanhemmat saavat mitä ansaitsivat. Mutta mitä me tästä voimme oppia? Suomessakin pitäisi seurata tarkemmin lasten ravitsemusta, sillä he eivät pysty itse siihen vaikuttamaan. Kouluterveystarkastukset ovat hyvin pinnallisia, eikä aina lääkärissäkään perehdytä verikokeiden tuloksiin kuin vain niiltä osin jotka liittyy tutkittavaan asiaan.

Itse olin lapsena myös aliravittu, mutta siihen ei puututtu sillä olin lapsena liikkuvainen ja teini-iässä lihava. Joku voisi luulla että nämä kaksi asiaa sulkee toisensa pois, mutta oikeastaan länsimaissa on nykyään melko yleistäkin että ruoka lihottaa (paljon rasvaa, sokeria, suolaa ja höttöä) mutta siinä ei ole kaikkia tarvittavia ravintoaineita.

Meidän sekasyöjäperheessä syötiin pääasiassa ranskalaisia, (jauhe)perunamuusia, kalapuikkoja, jauhelihaa, maitoa, juustoa, sokeroituja jogurtteja, pizzaa (juusto ja jauheliha), makaronia, ranskanleipää, limua ja mehua, karkkia ja suklaata, sipsejä, keksejä ja jäätelöä. Joskus ruisleipää, perunaa ja lohta. Salaattia, hedelmiä ja marjoja ei koskaan - paitsi kerran jäävuorisalaattia, sipulisuikaleita ja herne-maissi-paprikapakaste kun piti olla ”pöytä koreena” sukulaisia varten. Niin ja vanhempien osalta päivittäin kaljaa. Aamupalaa ei syöty ollenkaan.

Puutostiloista tulee ensimmäisenä mieleen vitamiinit ja kuitu, mutta varmasti kaikki muukin oli ihan päin helvettiä, sillä katsoin näin jälkikäteen peruskouluaikaisia verikoetuloksiani ja siellä oli monta kohtaa merkitty alle viitearvon - eikä kukaan missään vaiheessa puuttunut niihin. Jäin melko lyhyeksi, olin aina väsynyt ja kärsin kroonisesta ripulista, mutta mikä pahinta, tälläisellä ruokavaliolla kasvaminen on vaikuttanut kokonaisterveyteeni vielä aikuisenakin. Olen saanut jonkin verran korjattua opeteltuani ensin syömään salaattia, ja sittemmin opeteltuani kokkaamaan itse, perehdyttyäni ravintotietoon ja ryhdyttyäni vegaaniksi.

Omaa lastani en yksinkertaisesti suostu laiminlyömään kuten omat vanhempani tekivät minulle, vaikka se tarkoittaakin enemmän rahaa, aikaa ja vaivannäköä ruuan suunnittelussa ja laitossa.

Siksipä lasta ei kannatakaan syöttää vegaanisesti.

Kasvikset ja juurekset, hedelmät ja marjat, sienet, täysviljatuotteet, pavut ja linssit, pähkinät ja siemenet, B12-vitamiini... Jo pelkkä peruskoulutason ravintotieto riittää siihen että ymmärtää näiden olevan ravintorikkaampia kuin aiemmassa viestissä mainitut puolivalmisteet ja muu höttö. Mutta trollihan sinä oletkin.

Tietenkin ovat, mutta ei vegaanisuus ole noiden vaihtoehto. Ravintotiedossa tarvitaan myös tieto siitä, miten elimistö pystyy hyödyntämään ruuasta saadut ravintoaineet. Ihminen on sekasyöjä eikä pysty käsittelemään kaikkea kasviksista saatavaa ravintoa, vaikka sitä periaatteessa olisikin riittävästi.

Tiedätkö sinä edes mitä sekasyöjä tarkoittaa? Ihmisen ravinto koostuu pääasiassa kasvikunnan tuotteista, joten olisi se helvetin outoa ettei erityisesti sen käsittelyyn soveltuva keho ”jostain maagisesta syystä” pystyisi käsittelemään kasviksista saatavaa ravintoa, joka kuitenkin sisältää 99% kaiken mitä ihmiskeho tarvitsee. Se että rauta imeytyy kasvikunnan tuotteista hieman huonommin, koska niissä on usein myös kalsiumia joka heikentää imeytymistä, ei tarkoita ettei se imeydy ollenkaan, vaan että sitä tarvitsee syödä himpun verran enemmän varmuudenvuoksi. Tämä on aiheuttanut väärinkäsityksesi että kasvikunnan tuotteet olisivat jotenkin huonoja, vaikka niiden kuuluisi olla ihmisravonnon perusta.

Himpun? Täysjyvävehnää pitää syödä 14 kg, jotta saa kokoon päivittäisen raudan. Määrä on aivan älytön eikä mikään himppu. 

Samalla logiikalla voi laskea että montako kiloa tarvitsee syödä lihaa että saa päivässä tarpeeksi kuitua. Tai salaattia että saa tarpeeksi kaloreita. Ei kukaan syö yhtä asiaa täyttääkseen ravinnonsaantinsa päivässä.

Typerä rinnastus. Kukaan ei ole väittänyt, että liha olisi hyvä kuidun lähde. Vegaanit väittävät, että täysjyvävilja on hyvä raudanlähde.

Koita vaan sitkeasti rakentaa sita olkiukkoasi, eikohan se viela joku paiva onnistu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen todellakin tarkoittaa ei-eläinperäistä, siitä nimi. Pitää voida sanoa, että äidinmaito EI ole vegaanista vaikka se on parasta ravintoa pienelle vauvalle.

Äidinmaito EI ole vegaanista, mutta sitä fiksut vegaanitkin syöttävät pienoikaisilleen.

Vierailija
104/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on nyt turvassa ja saa parasta mahdollista hoitoa tilaansa, ja vanhemmat saavat mitä ansaitsivat. Mutta mitä me tästä voimme oppia? Suomessakin pitäisi seurata tarkemmin lasten ravitsemusta, sillä he eivät pysty itse siihen vaikuttamaan. Kouluterveystarkastukset ovat hyvin pinnallisia, eikä aina lääkärissäkään perehdytä verikokeiden tuloksiin kuin vain niiltä osin jotka liittyy tutkittavaan asiaan.

Itse olin lapsena myös aliravittu, mutta siihen ei puututtu sillä olin lapsena liikkuvainen ja teini-iässä lihava. Joku voisi luulla että nämä kaksi asiaa sulkee toisensa pois, mutta oikeastaan länsimaissa on nykyään melko yleistäkin että ruoka lihottaa (paljon rasvaa, sokeria, suolaa ja höttöä) mutta siinä ei ole kaikkia tarvittavia ravintoaineita.

Meidän sekasyöjäperheessä syötiin pääasiassa ranskalaisia, (jauhe)perunamuusia, kalapuikkoja, jauhelihaa, maitoa, juustoa, sokeroituja jogurtteja, pizzaa (juusto ja jauheliha), makaronia, ranskanleipää, limua ja mehua, karkkia ja suklaata, sipsejä, keksejä ja jäätelöä. Joskus ruisleipää, perunaa ja lohta. Salaattia, hedelmiä ja marjoja ei koskaan - paitsi kerran jäävuorisalaattia, sipulisuikaleita ja herne-maissi-paprikapakaste kun piti olla ”pöytä koreena” sukulaisia varten. Niin ja vanhempien osalta päivittäin kaljaa. Aamupalaa ei syöty ollenkaan.

Puutostiloista tulee ensimmäisenä mieleen vitamiinit ja kuitu, mutta varmasti kaikki muukin oli ihan päin helvettiä, sillä katsoin näin jälkikäteen peruskouluaikaisia verikoetuloksiani ja siellä oli monta kohtaa merkitty alle viitearvon - eikä kukaan missään vaiheessa puuttunut niihin. Jäin melko lyhyeksi, olin aina väsynyt ja kärsin kroonisesta ripulista, mutta mikä pahinta, tälläisellä ruokavaliolla kasvaminen on vaikuttanut kokonaisterveyteeni vielä aikuisenakin. Olen saanut jonkin verran korjattua opeteltuani ensin syömään salaattia, ja sittemmin opeteltuani kokkaamaan itse, perehdyttyäni ravintotietoon ja ryhdyttyäni vegaaniksi.

Omaa lastani en yksinkertaisesti suostu laiminlyömään kuten omat vanhempani tekivät minulle, vaikka se tarkoittaakin enemmän rahaa, aikaa ja vaivannäköä ruuan suunnittelussa ja laitossa.

Kasvikset ja juurekset, hedelmät ja marjat, sienet, täysviljatuotteet, pavut ja linssit, pähkinät ja siemenet, B12-vitamiini... Jo pelkkä peruskoulutason ravintotieto riittää siihen että ymmärtää näiden olevan ravintorikkaampia kuin aiemmassa viestissä mainitut puolivalmisteet ja muu höttö. Mutta trollihan sinä oletkin.

Tietenkin ovat, mutta ei vegaanisuus ole noiden vaihtoehto. Ravintotiedossa tarvitaan myös tieto siitä, miten elimistö pystyy hyödyntämään ruuasta saadut ravintoaineet. Ihminen on sekasyöjä eikä pysty käsittelemään kaikkea kasviksista saatavaa ravintoa, vaikka sitä periaatteessa olisikin riittävästi.

Tiedätkö sinä edes mitä sekasyöjä tarkoittaa? Ihmisen ravinto koostuu pääasiassa kasvikunnan tuotteista, joten olisi se helvetin outoa ettei erityisesti sen käsittelyyn soveltuva keho ”jostain maagisesta syystä” pystyisi käsittelemään kasviksista saatavaa ravintoa, joka kuitenkin sisältää 99% kaiken mitä ihmiskeho tarvitsee. Se että rauta imeytyy kasvikunnan tuotteista hieman huonommin, koska niissä on usein myös kalsiumia joka heikentää imeytymistä, ei tarkoita ettei se imeydy ollenkaan, vaan että sitä tarvitsee syödä himpun verran enemmän varmuudenvuoksi. Tämä on aiheuttanut väärinkäsityksesi että kasvikunnan tuotteet olisivat jotenkin huonoja, vaikka niiden kuuluisi olla ihmisravonnon perusta.

Himpun? Täysjyvävehnää pitää syödä 14 kg, jotta saa kokoon päivittäisen raudan. Määrä on aivan älytön eikä mikään himppu. 

Samalla logiikalla voi laskea että montako kiloa tarvitsee syödä lihaa että saa päivässä tarpeeksi kuitua. Tai salaattia että saa tarpeeksi kaloreita. Ei kukaan syö yhtä asiaa täyttääkseen ravinnonsaantinsa päivässä.

Typerä rinnastus. Kukaan ei ole väittänyt, että liha olisi hyvä kuidun lähde. Vegaanit väittävät, että täysjyvävilja on hyvä raudanlähde.

Erittäin hyvä rinnastus! Vegaanit väittävät ihan oikein että täysjyvätuotteet ovat oiva osa monipuolista(!) ravintoa joka kokonaisuutena täyttää kaikki ravintotarpeemme.

Vierailija
105/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö täysjyvävenhää? Kauralla sama homma onnistuu 300 grammalla.

Älä nyt pilaa tätä! Homman nimi on se että valitaan jokin ruoka joka sisältää mahdollisimman vähän ravintoainetta x, ja oletetaan että vegaani syö pelkästään sitä ja mielellään kerta-annoksena. Esimerkiksi aiemmin esimerkkinä käytetty pinaatti ja rauta (2,7mg/100g) - joka varmaan on perussekasyöjän mielestä kaikista rautarikkain ruoka, koska Kippari-Kalle ja jotain.

0-5v lapset tarvitsee rautaa 8mg/vrk. 6-9v lapset, +18v miehet ja +60v naiset tarvitsee 9mg/vrk. 10-17v pojat ja 10-13v tytöt tarvitsee 11mg/vrk. 14-60v naiset ja imettävät tarvitsee 15mg/vrk. Ja kaurassa on tosiaan jo 5mg/100g, puhumattakaan muista hyvistä raudan lähteistä.

Vierailija
106/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua, lapsi raukka 😥

Vierailija
107/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lihansyöjätkin näännyttäneet lapsiaan nälkään? Tuomitaanko meidät kaikki siitä?

Vierailija
108/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen todellakin tarkoittaa ei-eläinperäistä, siitä nimi. Pitää voida sanoa, että äidinmaito EI ole vegaanista vaikka se on parasta ravintoa pienelle vauvalle.

Äidinmaito EI ole vegaanista, mutta sitä fiksut vegaanitkin syöttävät pienoikaisilleen.

Kun vegaani termi keksittiin, sen luoja julisti nimenomaan kärsimyksen aiheuttamisen minimoimista. Siinä ei väitelty siitä onko ihminen myös eläin vai ihminen. Äiti ei kärsi kun imettää vauvaansa, vauva ei kärsi kun juo äidinmaitoa - päinvastoin. Äidinmaito on vauvalle luonnollista ja 100% vegaani ”sertifioitua” ravintoa. Trollit vttuun. Piste. :p

Vierailija
109/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vegaani termi keksittiin, sen luoja julisti nimenomaan kärsimyksen aiheuttamisen minimoimista. Siinä ei väitelty siitä onko ihminen myös eläin vai ihminen. Äiti ei kärsi kun imettää vauvaansa, vauva ei kärsi kun juo äidinmaitoa - päinvastoin. Äidinmaito on vauvalle luonnollista ja 100% vegaani ”sertifioitua” ravintoa. Trollit vttuun. Piste. :p

Veganismi ottaa vain ja ainoastaan kantaa eläinperäisyyteen. Ihminen on eläin. Piste.

Vierailija
110/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehmä syö vain ruohoa ja vettä eli on vegaaniakin vegaanimpi. Lehmänmaito on siis vegaanimpaa kuin ihmisvegaanin maito.

Vierailija
111/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Tämän keskustelun sisältö on kuitenkin käytännössä pelkkää sekasyöjä vs ei-sekasyöjä jankkausta.

Vierailija
112/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ruisleipäviipaleessa on rautaa noin 1,3 mg verran. Saadakseen tarpeeksi rautaa naisten olisi syötävä 12 palaa ja miesten 7 palaa ruisleipää päivässä. Viljan ja kasvisten rauta on huonommin imeytyvää ei-hemirautaa.

Vierailija
113/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käsittääkseni intialainen kasvisruokavalio on lakto-ovovegetaristinen. Se voi vielä perheessä toimia, jos vanhemmilla on rahkeita huolehtia rautalisistä ja hankkia tietoa mitä muuta voi käyttää maitotuotteiden ja kananmunien ohella, kun ei lihaa ja kalaa syödä. Kananmunista saa vielä B12-vitamiinia ja aminohapot.

Ainoa kasvikunnan proteiini, joka lienee paras, on hamppuproteiini välttämättömine aminohappoineen. Toki on soijakin, mutta sitä ostaessa ei voi taata, että syö gmo-vapaata soijaa. Sen kanssa olisin varuillaan.

Vierailija
114/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle viisivuotiaiden lasten kuolleisuus 1000 lasta kohden: Suomi 2. Intia 37. Somalia 127.

Aikamoisia kuivan kesän oraviahan ne intialaiset näyttävät olevan. En nyt sanoisi terveyden perikuviksi.

Vierailija
115/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lakto-ovovege... Jos suuhunsa pistää eläinperäistä ravintoa, kyllä silloin on sekasyöjä. Vai pitäisikö meikäläisenkin ruveta tässä selittämään, että olen vehnä-muna-kalkkuna-maito-porkkana-kalja-ravinnolla? Siis vain sen takia, etten satu syömään esim. heinäsirkkoja tai sieniä?

Ja mikä hit to on "sekaani"? Se on "normaali". Tästä poikkeavat ovat sitten jotain muuta. Yhtä käsittämätön termi kuin cis. Se on sellainen miksi ihminen on tarkoitettu: mieheksi syntynyt mies, itsensä mieheksi kokeva, naisista seksuaalisesti kiinnostunut. Kaikki tästä poikkeavat ovat sitten jotain muuta.

Vierailija
116/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai lakto-ovovege... Jos suuhunsa pistää eläinperäistä ravintoa, kyllä silloin on sekasyöjä. Vai pitäisikö meikäläisenkin ruveta tässä selittämään, että olen vehnä-muna-kalkkuna-maito-porkkana-kalja-ravinnolla? Siis vain sen takia, etten satu syömään esim. heinäsirkkoja tai sieniä?

Ja mikä hit to on "sekaani"? Se on "normaali". Tästä poikkeavat ovat sitten jotain muuta. Yhtä käsittämätön termi kuin cis. Se on sellainen miksi ihminen on tarkoitettu: mieheksi syntynyt mies, itsensä mieheksi kokeva, naisista seksuaalisesti kiinnostunut. Kaikki tästä poikkeavat ovat sitten jotain muuta.

Tai sitten sanoo kasvissyöjäksi. En minä ainakaan luonnehdi itseäni sekasyöjöksi, vaikka syön kasvikunnan tuotteiden lisäksi kananmunia ja maituotteita. Vegaani välttää kaikkea eläinperäistä, myös vaatetuksessa. Voi olla, kun ravintoloissa yms. tarjottu kasvisruoka on aina kananmunaa ja maitotuotteita sisältävää, niin se on alkanut sitten muotoutua sekasyönniksi, koska siinä on vielä eläinten tuotokset, hunaja, kananmunat ja maito käytössä.

Vierailija
117/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on näivyttämisstä, ei anneta tarpeeksi ruokaa. Suomi on hyvin pärjännyt perunalla, kaalilla, metsän marjoilla.

Ja pärjää edelleenkin.

Vierailija
118/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurko kirjoitti:

Liha on välttämätöntä aivojen kehittymisessä. Lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa, jolloin lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa, jolloin lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa, jolloin lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa, jolloin lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa, jolloin lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa, jolloin lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa, jolloin lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa, jolloin lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa, jolloin lihan puute aiheuttaa aivojen kehityshäiriön, jonka seurauksena lapsi ei ymmärrä aikuisenakaan mitään ja syöttää lapsilleen vegaaniruokaa...

Mihin se sitten johtaa?

Höpölöpö. Liian vähäinen energiansaanti ja b-vitamiinin puute ehkä, muttei lihan.

Kasvissyönti ei ole ongelma, vaan tässä on taustalla jotain mielenterveyshäikkää, kuten sinullakin. Fundamentalismi on aina oire heikosti toimivista tai vammautuneista aivoista, johti se sitten lihahulluuteen, kasvishulluuteen, uskonnollisuuteen tai ilmastonmuutoksen kiistämiseen. Eivät toimi ohimoaivokuoren logiikkapiirit.

Vierailija
119/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy nyyhkis nyt, lihapoikako siellä messuaa taas liha-aariaansa. Yksi kakru sinne tänne, mutta se määrä tuhoja mitä eläintuotteet ovat aiheuttaneet on mittaamaton. Pikku lihataistelija se jaksaa ämpäri väpättäen riehua

Vierailija
120/126 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 5% suomalaisista kiristäisi lihan verotusta. Kyllä kansa tietää.