Syntyvyys romahtanut kymmenessä vuodessa 2008-2018 vrt. Alle 30v tulotaso romahtanut. Oikeistohallitusten ahekeroinnin tulos?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole ikinä ollut oikeistohallitusta.
Kaikki maamme puolueet ovat sosialistipuolueita, jopa Kokoomus. Toiset puolueet tosin enemmän sosialistisia kuin toiset.
Hyppisin riemusta jos olisi edes yksikin oikeistopuolue.Olen kyllä samaa mieltä, itse välillä suunnistan libertarismin puolelle, ja suomen "oikeisto" on vasemmisto oikeiston huonoilla piirteillä.
Sen takia vasemmistopuolueet on suomessa parempi vaihtoehto, niissä on vasemmiston huonot ja hyvät puolet.
Suomen "oikeistolla" on vain vasemmiston huonot puolet (mm. kaupan rajoitus jne.) ja myös oikeiston huonot puolet, eli pelkkää huonoa.
Suomen vasemmisto/sos.demokraatit lähentelee jo kommunismia ja siinä ei ole mitään hyvää.
Et vaikuta tietävän mitä on sosialidemokratia tai kommunismi. Lue edes Wikipediasta.
Heh. En varmasti tiedäkään, meillä kun ei Helsingin yliopistossa käytetty wikipediaa tietojen lähteenä kun opiskelin valtiotieteellisessä tiedekunnassa.
Sinähän voitkin nyt hieman sivistää minua ja peryhdyttää minut sosialismin saloihin.Lähdetään keskustelemaan vaikka siitä miten media käsittelee aihetta kansallissosialismi äärioikeistona vaikka kyseessä on täysin vasemmistolainen poliittinen ideologia.
Jaa että tällainen "yliopisto-opiskelija". taidat hankkia tietosi amerikkalaisilta/eurooppalaisilta äärioikeistosivuilta.
Lainausmerkkisi meni tavallaan oikein, koska olen ollut maisteri jo yli 10 vuotta.
Mainitsemani tiedot on löydettävissä mistä vaan poliittista historiaa käsittelevästä tietokirjasta.
Kai sinä ymmärrät että sosialismi ei muutu äärioikeistoksi vaikka siihen sisältyisikin nationalismia?
Voit toki yrittää perustella jos jonkin faktan olet keksivinäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole ikinä ollut oikeistohallitusta.
Kaikki maamme puolueet ovat sosialistipuolueita, jopa Kokoomus. Toiset puolueet tosin enemmän sosialistisia kuin toiset.
Hyppisin riemusta jos olisi edes yksikin oikeistopuolue.Olen kyllä samaa mieltä, itse välillä suunnistan libertarismin puolelle, ja suomen "oikeisto" on vasemmisto oikeiston huonoilla piirteillä.
Sen takia vasemmistopuolueet on suomessa parempi vaihtoehto, niissä on vasemmiston huonot ja hyvät puolet.
Suomen "oikeistolla" on vain vasemmiston huonot puolet (mm. kaupan rajoitus jne.) ja myös oikeiston huonot puolet, eli pelkkää huonoa.
Suomen vasemmisto/sos.demokraatit lähentelee jo kommunismia ja siinä ei ole mitään hyvää.
Et vaikuta tietävän mitä on sosialidemokratia tai kommunismi. Lue edes Wikipediasta.
Heh. En varmasti tiedäkään, meillä kun ei Helsingin yliopistossa käytetty wikipediaa tietojen lähteenä kun opiskelin valtiotieteellisessä tiedekunnassa.
Sinähän voitkin nyt hieman sivistää minua ja peryhdyttää minut sosialismin saloihin.Lähdetään keskustelemaan vaikka siitä miten media käsittelee aihetta kansallissosialismi äärioikeistona vaikka kyseessä on täysin vasemmistolainen poliittinen ideologia.
Jaa että tällainen "yliopisto-opiskelija". taidat hankkia tietosi amerikkalaisilta/eurooppalaisilta äärioikeistosivuilta.
Hahhah, mäkin huomasin tuon, olen siis itse oikeasti opiskellut valtiotieteellisessä, joten tunnistin kyllä tuon jutun ja tiedän miten se oikeasti on, en viitsinyt vaan mainita mitään.
Tuolla äärioikeistofanille tiedoksi, että redditissa oli vasta politiikka osiossa pitkä keskustelu tuosta aiheesta ja miten se nähdään, voit käydä sieltä lukemassa lisätietoa.
En minä ole mikään äärioikeistofani. Ensinnäkään mitään äärioikeistoa ei ole olemassakaan vaan kansallissosialistit ovat sosialisteja eli vasemmistoa ja voin kertoa että en ole heidänkään kannattajansa.
Ai, sinä tiedät miten se oikeasti on? No, oleppa hyvä ja kerro meille muillekin.
Eli sinäkö olet tietosi hankkinut Reddit keskustelupalstalta ja nyt väität että sosialismi onkin oikeistoa ja jopa äärioikeistoa?
Voi kauhistus tätä nykyajan touhua ja typeryyttä.
Joku mainitsi wikipedian. Katsotaanpa.
"Kansallissosialismin oikeistolaisiin piirteisiin kuului kielteinen suhtautuminen marxilaisuuteenlähde, jonkinasteinen markkinatalous, yksityisomistus, nationalismi ja konservatiivisten arvojen arvostaminen."
Eli näemmä wikipedian mielestä jos vastustaa kommunismia niin on automaattisesti äärrioikeistoa. Lisäksi edes alkeellinen markkinatalous on merkki äärrioikeistosta sekä yksityisomistus. Välikommentti: Huh, taitaa olla koko maailma äärioikeistoa Pohjois-Koreaa lukuunottamatta.
Nationalismi ja konservatiivisuus eivät nekään ole oikeistolaisia piirteitä vaan maailmalla on paljon vasemmistolaista nationalismia sekä konservasiivisuutta.
Näin ollen voimme todeta että joko äärrioikeistokuvaus on täysin väärä tai sitten periaatteessa olemme kaikki äärrioikeistoa.
Totuushan on että koska Neuvostoliitto kuului WW2 voittajavaltioihin ja pääsi näin määrittelemään sodan jälkeistä aikaa niin he eivät halunneet että kansallissosialisteja pidetään lainkaan sosialisteina, koska kommunistitkin ovat sosialisteja ja näin ollen otettiin käyttöön nimitys äärrioikeisto jota on virheellisesti ja ideologisista syistä viljelty aina näihin päiviin asti.
Mutta hei, olen toki avoin kuulemaan teidän todisteita sen tueksi että kansallissosialistit olisivat oikeistoa. Odotan mielenkiinnolla. Tiedän tosin valmiiksi että vastausta ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi wikipedian. Katsotaanpa.
"Kansallissosialismin oikeistolaisiin piirteisiin kuului kielteinen suhtautuminen marxilaisuuteenlähde, jonkinasteinen markkinatalous, yksityisomistus, nationalismi ja konservatiivisten arvojen arvostaminen."Eli näemmä wikipedian mielestä jos vastustaa kommunismia niin on automaattisesti äärrioikeistoa. Lisäksi edes alkeellinen markkinatalous on merkki äärrioikeistosta sekä yksityisomistus. Välikommentti: Huh, taitaa olla koko maailma äärioikeistoa Pohjois-Koreaa lukuunottamatta.
Nationalismi ja konservatiivisuus eivät nekään ole oikeistolaisia piirteitä vaan maailmalla on paljon vasemmistolaista nationalismia sekä konservasiivisuutta.Näin ollen voimme todeta että joko äärrioikeistokuvaus on täysin väärä tai sitten periaatteessa olemme kaikki äärrioikeistoa.
Totuushan on että koska Neuvostoliitto kuului WW2 voittajavaltioihin ja pääsi näin määrittelemään sodan jälkeistä aikaa niin he eivät halunneet että kansallissosialisteja pidetään lainkaan sosialisteina, koska kommunistitkin ovat sosialisteja ja näin ollen otettiin käyttöön nimitys äärrioikeisto jota on virheellisesti ja ideologisista syistä viljelty aina näihin päiviin asti.
Mutta hei, olen toki avoin kuulemaan teidän todisteita sen tueksi että kansallissosialistit olisivat oikeistoa. Odotan mielenkiinnolla. Tiedän tosin valmiiksi että vastausta ei kuulu.
Kuten sanoin... kovin on hiljaista.
Ilmiö johtuu varmasti osittain myös siitä, että naisilla on nykyään mahdollisuus valita haluaako perheen vai ei tai edes miestä ollenkaan. Naiset ovat alkaneet myös ajatella omilla aivoillaan eikä yhteiskunnan paine pääse enää niin lujaa ihon alle. Oman elämän mielekkyyttä ja nautinnollisuutta ajatellaan entistä enemmän, myös ehkäisykeinot ovat tietysti kehittyneet roimasti.
Hyvä!
Nojuu, palkkojen pitäisi olla sellaista tasoa, että kun päätyy yksinhuoltajaksi, pystyy silti säilyttämään kelvollisen elintason, jonka tulisi olla selkeästi parempi kuin ihmisellä, joka ei käy töissä.
Suurin osa avioliitoista päättyy eroon, joten on todennäköisempää, että se ero jossain vaiheessa tulee, kuin että se ei tule.
Muutenkin yh-vanhemmille osoitetut tukitoimet saisivat olla paremmat, nykyaikana ei riitä enää, että päiväkoti-ikäisen lapsen saa viedä hoitoon, myös kouluikäiselle täytyy olla jokin systeemi, millä hän saa aikuisen huollon, kun se yksinhuoltaja vanhempi käy kolmivuorotyössä ja voi olla montakin yötä peräkkäin pois kotoa, tai tulla vasta myöhään illalla kotiin, jolloin lapsi on joutunut käytännössä pärjäämään koko päivän ihan yksin.
Itse en lisääntyisi muutenkaan, mutta ymmärrän hyvin, ettei kukaan halua lasta epävarmaan tilanteeseen, missä lapsi kenties joutuisi sitten kärsimään.
Pitäisi voittaa iso lottopotti että lapsen uskaltaisi tässä maassa tehdä. Kaikki on niin kallista, töistä ei varmuutta ja lapsen elättäminen maksaa hirveästi.
Todella usein haetaan työntekijää vain 3-6kk ajaksi jopa asiantuntijatehtäviin eikä jatkosta mainita yhtään mitään. Joo, että hanki siinä sitten lapsia. Vaikka olet kielitaitoinen maisteri ns. järkevältä alalta ja hankkinut alan kokemusta hyvistä harjoittelupaikoista ennen valmistumista, niin niitä töitä ei välttämättä siltikään löydy. Olet oman alan töihin liian "kokematon" ja työpaikat menee vanhemmille. Toimeenpanevan tason tehtäviin taas et pääse, koska olet liian korkeasti koulutettu ja lähtisit firmasta kuitenkin heti alasi tehtäviä saatuasi.
En tajua miten tässä maassa voi enää perustaa perhettä. Työsuhteet on yhtä silppua. Jo valtiokin hakee vuokratyöntekijöitä ja asiantuntijatehtäviä ulkoistetaan Viroon/Baltiaan.
Mitä rikkaampi maa sitä alhaisempi syntyvyys. Vastaavasti syntyvyys on korkeimmillaan köyhissä maissa.
Me suomalaiset olemme rikkaita ja kuulumme maailman eliittiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä rikkaampi maa sitä alhaisempi syntyvyys. Vastaavasti syntyvyys on korkeimmillaan köyhissä maissa.
Me suomalaiset olemme rikkaita ja kuulumme maailman eliittiin.
ei me kyllä mitään rikkaita olla. toki jos vertaa lantamajassa asujiin niin ehkä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tietyt vähemmistöt vääntävät niitä muksuja jopa nelinkertaisesti suomalaisiin verrattuna, tulee näkymään lähivuosina Helsingissä ainakin.
Voiko "muksun" vanhemmista käyttää nimitystä "wt-vammainen" ?
Korkeat verot omituisella jaolla estää usean lapsen.
Suomi: korkeat verot ja huonot sosiaali/terveys palvelut.
Raht menvät omituisiin juttuihin. Esim en tajua miksi Suomessa on niin paljon valaistuja teitä.
Suomi on kieltämässä itseään kaiken mailman tulityö etc korteilla.
Meillä on kolme lasta ja soisin heidän muuttavan maasta heti kun voivat.