Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomieheni "välttelee" naimisiinmenoa

Vierailija
22.08.2019 |

Meillä on useampia lapsia, olemme olleet yhdessä monta vuotta, meillä on yhteinen asuntolaina, olemme ostaneet yhdessä maata jota vuokraamme, meillä on kaikki tilit ja asiat ja lainat yhteisiä. Minä olen vuosien saatossa puhunut, että haluaisin mennä naimisiin, olla perhe ihan virallisestikin, rakastan miestäni ja haluaisin olla hänen vaimonsa ja jotta saisin itsekin saman sukunimen kuin lapsilla. Vaikka avoparit verrastetaan nykyään lähes aviopariin oikeudellisesti, niin haluaisin että meillä ja lapsillamme olisi enemmän oikeudellista turvaa, mikäli toinen meistä kuolisi. Mieheni on vuosikaudet vältellyt aihetta, olemme jopa riidelleet tästä, kun monta vuotta sitten hän koki että "painostan" häntä. Todellisuudessa en ole mikään häähullu ja en ollut mielestäni ottanut koskaan asiaa esille mitenkään painostavasti, vaan lähinnä rakkaudellisesti. Nyt, kun tätä on jatkunut monta vuotta ja aihe on edelleen melkoinen "tabu", niin alan olemaan niin ärtynyt juttuun, että en edes tiedä enää haluaisinko naimisiin hänen kanssaan. Hän aina sanoo, että on sitoutunut minuun ja perheeseemme, ja hänen mielestään yhteiset lapset kertovat enemmän sitoutumisesta kuin sormus sormessa. En vain ymmärrä, että mikäli se olisi hänelle vain niin sivuseikka, että miksei hän mene naimisiin kanssani ihan vain siksi, että se on minulle todella tärkeä juttu. Harmittaa olla allapäin tästä samasta asiasta vuosikausia. Ja ei, en ole mikään sekopää muija, vaan oikeasti ihan tavallinen suomalainen perheenäiti, joka vain haluaisi virallistaa rakkauden ja perheen. Jostain syystä en haluaisi olla enää pelkkä avopuoliso, niin paljon yhteisiä vuosia ja kokemuksia jo takana.

T. Surullinen-85

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistraatista saa sellaista opasta, missä kerrotaan, mitä avioliitto juridisesti tarkoittaa. Hanki se, ja luetuta miehellä. Voit myös luvata miehelle, että sormusta ei ole pakko pitää vaikka olisi naimisissa (tai sormusta saa käyttää vaikka ei olisi naimisissa).

Miten voit edes ehdottaa tälläistä? Ei mitään itsekunnioitusta? Jos mies ei halua pitää sormusta osoituksena sitoutumisesta ja rakkaudesta naistaan kohtaan niin silloin se ei ole täysin sitoutunut.

Vierailija
62/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ärsyttää tälläiset aloitukset... mikset ole tehnyt selväksi jo tapaamisvaiheessa että haluat naimisiin?

Tässä vaiheessa ei tosin muu taida auttaa kuin alkuvaiheessakaan eli ero jos mies ei halua naimisiin ja sinä välttämättä haluat.

Jos niin ärsyttää niin ole hyvä ja jatka matkaasi seuraaviin keskusteluihin :) Maailmankuvani muuttui, kun minusta tuli äiti. Olin ennen se, jolle avioliitto ei merkinnut instituutiona hölkäsen pöläystäkään. Mutta äitiyden myötä haluan turvata viimeiseen pisaraan asti sen, että lapsillani tulee kaikki olemaan hyvin mikäli kuolen, ja haluaisin myös saman nimen kuin minun omilla jälkeläisilläni. Harmi jos et sitä ymmärrä ja se sinua niin ärsyttää.

Ap

Kannattaa miettiä millaisen miehen kanssa olet kun ei halua suoda sinulle ja lapsille sitä turvaa.

Sitähän tässä kuule ollaan mietittykin :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”suomalainen perheenäiti, joka vain haluaisi virallistaa rakkauden ja perheen”

😂😂😂

Ei jumaliste. Porvoon juttuja ehkä taas, mutta naiselle rakkaus tarkoittaa isoja hankintapäätöksiä.

Vierailija
64/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hullu, todella sinisilmäinen tai täysin masokisti mies menee tänä päivänä naimisiin tai lisääntyy suomalaisen naisen kanssa.

Vierailija
65/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ärsyttää tälläiset aloitukset... mikset ole tehnyt selväksi jo tapaamisvaiheessa että haluat naimisiin?

Tässä vaiheessa ei tosin muu taida auttaa kuin alkuvaiheessakaan eli ero jos mies ei halua naimisiin ja sinä välttämättä haluat.

Jos niin ärsyttää niin ole hyvä ja jatka matkaasi seuraaviin keskusteluihin :) Maailmankuvani muuttui, kun minusta tuli äiti. Olin ennen se, jolle avioliitto ei merkinnut instituutiona hölkäsen pöläystäkään. Mutta äitiyden myötä haluan turvata viimeiseen pisaraan asti sen, että lapsillani tulee kaikki olemaan hyvin mikäli kuolen, ja haluaisin myös saman nimen kuin minun omilla jälkeläisilläni. Harmi jos et sitä ymmärrä ja se sinua niin ärsyttää.

Ap

Kannattaa miettiä millaisen miehen kanssa olet kun ei halua suoda sinulle ja lapsille sitä turvaa.

Sitähän tässä kuule ollaan mietittykin :D

Ap

No hyvä että ymmärrät. Kaikki ei välttämättä halua myöntää itselleen.

Vierailija
66/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain hullu, todella sinisilmäinen tai täysin masokisti mies menee tänä päivänä naimisiin tai lisääntyy suomalaisen naisen kanssa.

Miten niin?

Vierailija
67/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on "sitten joskus"-mies, joka tietää, että minulle naimisiin meno on tärkeää. Meillä ei kyllä vielä ole lapsia, eikä tule kuin vahingossa ennen kuin ollaan naimisissa.

Vierailija
68/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on "sitten joskus"-mies, joka tietää, että minulle naimisiin meno on tärkeää. Meillä ei kyllä vielä ole lapsia, eikä tule kuin vahingossa ennen kuin ollaan naimisissa.

Mieheltä täytyy vaatia sitä, se on joko tai.

Vierailija
69/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. <3 Harmittaa se, että ulkopuoliset näkevät tilanteen niin mustavalkoisena, että vaihtoehtoina ovat joko yhdessäolo tai ero. Olen sitä mieltä, että tilanteet elävät koko ajan, ja itseasiassa juuri viime kuussa ystäväni meni naimisiin miehensä kanssa, joka oli monta vuotta vältellyt avioliittoa. Mieheni ei ole mikään "hirviö", koska ei halua VIELÄ kanssani naimisiin, yritän vain kovasti ymmärtää häntä. Tuntuu myös, että hän ei ehkä ymmärrä minun näkökulmaani tähän asiaan, etenkin kun jutusta on vaikea puhua ilman ärsyyntymistä. En halua nalkuttaa asiasta, joten olen ajatellut että ehkä ne jutut siitä sitten selviävät ajan kanssa. Kiitos asiallisesta kommentista, toivon sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää <3

Ap

Vierailija
70/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko pääästä naimisiin ,varmistetaan että saadaan miehen rahat.

ei nykyään muuta motiivia ole.

Vierailija
71/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksa vastata noihin rahanonkimisviesteihin. Juu, synnytin hänelle kaksi lasta tähän maailmaan vain jotta voisin narauttaa hänet naimisiin ja erota vuotta myöhemmin ja viedä meidän YHTEISISTÄ RAHOISTA PUOLET. Oikeen master plan no 1.

Ap

Vierailija
72/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pakko pääästä naimisiin ,varmistetaan että saadaan miehen rahat.

ei nykyään muuta motiivia ole.

Pakko saada pillua heti ensi treffeillä eihän sitä muuten voi naisen kanssa edes olla.

Vierailija
73/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. <3 Harmittaa se, että ulkopuoliset näkevät tilanteen niin mustavalkoisena, että vaihtoehtoina ovat joko yhdessäolo tai ero. Olen sitä mieltä, että tilanteet elävät koko ajan, ja itseasiassa juuri viime kuussa ystäväni meni naimisiin miehensä kanssa, joka oli monta vuotta vältellyt avioliittoa. Mieheni ei ole mikään "hirviö", koska ei halua VIELÄ kanssani naimisiin, yritän vain kovasti ymmärtää häntä. Tuntuu myös, että hän ei ehkä ymmärrä minun näkökulmaani tähän asiaan, etenkin kun jutusta on vaikea puhua ilman ärsyyntymistä. En halua nalkuttaa asiasta, joten olen ajatellut että ehkä ne jutut siitä sitten selviävät ajan kanssa. Kiitos asiallisesta kommentista, toivon sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää <3

Ap

Sieltä se sun motiivi tulikin. Kaverikin meni naimisiin...että näin

Vierailija
74/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettekö, antaa olla :) Se on just näin kun sanoit, ainoa motiivini on se että mun kaveri meni naimisiin. Hauskaa päivää!

Ap

Vierailija
75/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutukseksi ap. lle että tunnen parikin onnellisesti avoliitossa olevaa. Toinen on ollut miehensä kanssa avoliitossa 30v,on 3 aikuista lasta, yhteinen yritys ja yhteinen talo ja toimistorakennus. Nykyään heillä on jo 3 lastenlastakin, eivätkä meinaa mennä naimisiin. Toinen pari on ollut 12v yhdessä, on yhteinen asuntolaina ja omakotitalo ja 2 kouluikäistä lasta. Ihan onnellisia ovat.

Varmasti, mutta entä jos toinen kuolee? Niin.

Vierailija
76/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä naimisiin menossa on niin tärkeää ?? Olla päivän haluttu prinsessa ? Kaverikin meni ? Ja omaisuus jää lapsille jos kuolo korjaa.

T: 25 vuotta avoliitossa

Vierailija
77/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta täällä ilmoittautuu kohta 20 vuotta naimisiin menoa vältellyt mies. Ajatus koko avioliitosta oli ihan turha, koska "ei se papin aamen mitään muuta" ja lähes saman turvan saa avoliitossakin. Isot henkivakuutukset löytyy turvaamassa toisen eloa jos toisen elo päättyy. Rakkautta ei avoliitostakaan puutu ja lähes kaikki lainat ja omaisuudet ovat molempien nimissä, joten se ei ole syynä mielen kääntymiseen. Naimisiin ei olla vielä ehditty, mutta valmistelut on jo pitkällä.

Nyt tietysti kiinnostaa se, miksi mieli muuttui. Kerrotaan nyt sekin samalla;

Aloin itse sairastella. Tutkittiin ja hutkittiin, eikä selittävää syytä oireille löytynyt. Sairaalassa öitä valvoen letkusta vahvoja kipulääkkeitä, jotka ei auttaneet mitään. Jatkuvaa kipujen kanssa oloa sairaslomakierteessä. Epäiltiin sisäelimen kasvainta. Oli aikaa miettiä. Mietin siinä sitten semmoistakin, että miten avovaimo ja lapset pärjäävät jos kuolen. Joo, hyvät vakuutukset auttaa selviämään, sanoi vakuutusmyyjä. Auttaa varmasti alkuun, mutta entä eteenpäin. Luin aiheesta leskeneläke. Eipä saa avovaimo. Vaimopa saa. Lapset toki saavat kunnes täyttävät 18, mutta vaimo saa loppuelämän, mikäli älyää olla menemättä naimisiin ennenkuin täyttää 50. Avovaimo ei saa mitään. Paitsi sen henkivakuutuksen korvauksen, jonka edunsaaja on. Laskurin mukaan se leskeneläke kattaisi asuntolainan lyhennyksen verran joka kuukausi, verojen jälkeenkin. Sen verran avovaimoani arvostan ja rakastan, että aion sanoa tahdon, että hän pärjää vaikka minusta aika jättäisi.

Vierailija
78/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle naimisiin meno tarkoittaa turvaa, miehelle ehkä juuri päin vastoin.. 

Suurin osa avioliitoista päättyy eroon jokatapauksessa, niin miksi nähdä vaivaa?

Naiset ovat avioeroissa se aktiivisin osapuoli Suomessa, niin tämäkin fakta saattaa vähentää miesten kiinnostusta asiaa kohtaan.

"Väestöliiton perhebarometri vahvistaa STTK:n sivuilla olevan tiedon, jonka mukaan vain 30 prosenttia avioeroista tapahtuu miehen aloitteesta. Naisista 70 prosenttia kertoi itse tehneensä aloitteen avioerosta. Miehistä aloitteen kertoi itse tehneensä 35 prosenttia.

Vain 40 % ensimmäisistä liitoista päättyy eroon, joten suurin osa ihmisistä ei eroa ikinä.

Vierailija
79/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettekö, antaa olla :) Se on just näin kun sanoit, ainoa motiivini on se että mun kaveri meni naimisiin. Hauskaa päivää!

Ap

Ap, minä ymmärrän ihan täysin. Jos mies kerran haluaa olla kanssasi, miksei voi antaa sinulle sitä vaimon nimitystä sekä samaa sukunimeä kuin lapsille. Hänhän on jo MIES ja sama sukunimi kuin lapsilla, yritä sitä kautta puhua hänelle että se olisi sinulle tärkeää.

Vierailija
80/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies ei rakasta sua. Sillä on takaraivossa se pieni ääni, joka sanoo ettei halua sitoutua avioliittoon.

As simple as that. Turha näihin kaivella mitään sen kummempia syitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi