Oletko tyhjäpää kuten minä?
Jos olen vaikka lukenut kirjan tai katsonut elokuvan ja kaveri kysyy, että millainen se oli, niin pystyn korkeintaan sanomaan, että tykkäsin tai en tykännyt. Jos pitää perustella, niin pää lyö tyhjää enkä osaa kertoa miksi. Juonikin unohtuu sitä mukaa kun tarina etenee. En aina muista mitä leffassa tai kirjassa aiemmin tapahtui, eli punainen lanka on kadonnut ja minulla on vaikeuksia hahmottaa tapahtumia. Jos haluaisin kertoa mitä mieltä todella olen, minun pitäisi lukea kirja 2-3 kertaa ja kirjoittaa siitä arvostelu, jotta pääsisin normaalin ihmisen tasolle kirjan ymmärtämisessä.
Kommentit (3)
Jaa, itselläni on se, että muistan huomattavan huonosti ne katsomani jutut, jotka ovat vieneet emotionaalisesti mukanaan eli jos on ollut esim. hyvä matsi, jonka olen katsonut telkkarista, muistan vain sen innostuksen tms. ja syntyneet vaikutelmat, mutta jos on ollut jokin tylsempi, pystyn muistamaan yksityiskohtia paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itselläni on se, että muistan huomattavan huonosti ne katsomani jutut, jotka ovat vieneet emotionaalisesti mukanaan eli jos on ollut esim. hyvä matsi, jonka olen katsonut telkkarista, muistan vain sen innostuksen tms. ja syntyneet vaikutelmat, mutta jos on ollut jokin tylsempi, pystyn muistamaan yksityiskohtia paremmin.
Niin, ja tyhjäpää en ole; ehket sinäkään. :)
uppistalooraa