Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan sitä päivää kuin kuuta nousevaa, kun kuukautiset loppuvat kokonaan.

Vierailija
21.08.2019 |

Ei olisi enää kuin noin 8 vuotta siihen, kun pääsen siitä jokakuukautisesta riesasta ikuisesti eroon. Vihaan pms-oireita, vihaan vuotoa, vihaan kaikenlaisia kuukautissuojia, vihaan elämän suunnittelemista neljän viikon sykleissä... Vaikka oikeasti pääsen moniin muihin verrattuna aika vähällä: pahin vuoto kestää 2-3 päivää. Saisikohan vaihdevuosien alkamista jotenkin kotikonstein nopeutettua? 😉

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset, tai siis niiden poisjäänti, oli yksi syy miksi jaksoin jatkaa hankalaa imetystä yli vuoden/lapsi. Kaksi lasta ja yli neljä vuotta ilman kuukautisia yhteen putkeen. Jos vielä lapsen teen ja imetys pitää menkat poissa, niin imetän varmaan just niin kauan kuin lapsi vaan maitoa huolii. Vaikka sinne kouluikään asti :D.

Nyt on tuorehko hormonikierukka, josta alkuvuoto kesti reilun kuukauden ja kahdet menkat tulleet ihan päivälleen oikeaan aikaan. Ovulaation aikana tuntuvat alavatsakivut, mitään oviskipuja ei ole ennen ollut. Mä niin toivon, että lukeutuisin minäkin siihen muutamaan prosenttiin, jonka menkat jäävät kierukasta pois.

Vierailija
22/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vastaus. Hormonikierukka! Ei todellakaan tarvitse kärsiä kuukautisista. Mulla on kolmas menossa ja kohta vaihdan neljännen. Ensimmäisen poistatin etuajassa ja tulin nopeasti raskaaksi (toinen lapsi). Kun lapsi oli puolivuotias, niin uusi paikalleen. Muutamat hyvin niukat kuukautiset on vuosien aikana tulleet. Eikä mulla ainakaan vaikuttanut haluamiseen, päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisista ei ole mitään hyötyä naisille, päinvastoin. Tauotta syötävät pillerit on loistavat, ei vuotoja. Kierukka toinen vaihtis.älkää naiset kärsikö!

Lihoin hormonikierukan ansiosta 10 kg. Mieli oli tasaisempi, mutta tavallaan pidän siitä, että joskus itkuttaa ja on herkällä. Juuri ennen kuukautisia olen myös luovimmillani. Tavallaan keho odottaa, että saa purkautua. Välillä kuukautisten jälkeen koen masennusta ja outoa haikeutta, koska en ole raskaana. Mikä tietysti on kuukautisten tarkoitus.

Vierailija
24/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota ikinä enää kierukkaa, tai ala syömään pillereitä. Haluan tuntea kehoni.

Vierailija
25/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli juuri lääkärin kirjoitus, kuukautisista ei todella ole naisille mitään hyötyä.Suositteli nimenomaan tauotta syötäviä pillereitä tai kierukkaa että kuukautisista pääsee eroon.

Vierailija
26/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi luovuus on jännä juttu juuri ennen kuukautisia. Olen saanut mitä mainioimpia päähänpistoja ja hulluja ajatuksia. Tuntuu, että kaikenlainen järkevyys katoaa maan alle.

Kierukan kanssa elämän on tylsää.

Vierailija
27/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa akat päästä nykyään liian vähällä, kun tuo on ylitte pääsemätöntä.

Vierailija
28/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija}Kyllä Luojalla meni tuo tuotekehitys pyllylleen, kun pitää noistakin iäisyys kärsiä. [/quote kirjoitti:

Ajatus oli varmaan se, että nainen olisi aina välillä raskaana ja imettäisi vuosikausia, jolloin kuukautisia ei tulisi, etenkin kun ravinto oli suunniteltu niukemmaksi kuin nykyisin on saatavilla. 

Ei imetys kuukautisia estä. Minulla on aina alkaneet menkat silloin kun olen täysimettänyt ja vauva on ollut vasta jotain 6-7 viikkoa vanha. Siskollani menkat tulivat kolme kertaa vielä raskaana ollessakin. Ne eivät olleet kovin runsaat, mutta samanlaiset muuten.

Sama täällä. Kuukautiset jo ennen jälkitarkastuksia ja täysimetys.

Vierailija
29/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo otti hormoonikierukan 20 vuotta sitten. Loppui kuukautiset, halut, seksi, läheisyys ja tunteet tästä liitosta.

Vähän samanlainen kokeilu oli meillä. Lisäksi mm lukitsin mieheni parvekkeelle ja heitin kotoa ulos pari kertaa suutuspäissäni, sellainen olo nyt vaan oli koko ajan. Kumma kun se tuli koko ajan takaisin mutta hyvä niin kun palauduin omaksi itsekseni kun se s@@tanan kapine otetettiin pois.

Vierailija
30/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli juuri lääkärin kirjoitus, kuukautisista ei todella ole naisille mitään hyötyä.Suositteli nimenomaan tauotta syötäviä pillereitä tai kierukkaa että kuukautisista pääsee eroon.

Mielestäni ehkäisyä ei kannata käyttää, ellei seurustele. Hormonit nimittäin muuttaa kehon tuoksua ja myös omaa hajuaistia (joka on tärkeä kumppanin valinnassa).

Vierailija
31/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että pitäisi vielä lisää kärsiä ettå naisen osa olisi varmasti tarpeeksi p.aska?

Ja mitähän te naisista syntyneet virhekappaleet kärsitte elämänne aikana? Ette yhtään mitään.

Naiset pitää koko maailman pystysså ja siihen päälle kaikki kivut ja vaivat.

Teillä miehillä ei ole mitåån käsitystä naisen elämän raskaudesta ja tuskasta. P.askaa vain jauhatte

Vierailija
32/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas kahistuttaa ajatus ettei kuukautisia enää tulisi! Kuukautisten aikana tunnen itseni naisellisemmaksi kuin muulloin. Kuukautisista ei muutoinkaan ole koskaan ollut minulle mitään haittaa.

Vierailija
33/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että pitäisi vielä lisää kärsiä ettå naisen osa olisi varmasti tarpeeksi p.aska?

Ja mitähän te naisista syntyneet virhekappaleet kärsitte elämänne aikana? Ette yhtään mitään.

Naiset pitää koko maailman pystysså ja siihen päälle kaikki kivut ja vaivat.

Teillä miehillä ei ole mitåån käsitystä naisen elämän raskaudesta ja tuskasta. P.askaa vain jauhatte

Olet typerä aivopesty hölmöläinen. Onneksi kaikki naiset eivät ole sinun laisiasi.

Vierailija
34/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka venytti kk 12 päivään. Poistettiin kun raskauduin eikä uutta tule. Nyt tähän ikään on vielä tulleet mojovat oviskivut. Tässä oli kesällä jo kerran kierto 7viikkoa ja elin toivossa mutta seuraavat tuli taas kellolleen. Yöt olen nukkunut huonosti viimeiset 15v ja olen vilukissa joten ei nuo vaihtarit haittaisi yhtään. T: 50v

Vierailija
35/51 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sai kohdunpoiston alle 40v. Sitä ennen tehtiin essure ja novasure. Eli sterilointiklipsit ja lämpöpallohoito. On niin ihanaa, kun ei voida, tiputtele tai ole kipuja.

Vierailija
36/51 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen naisena miettinyt. Kuinkahan helppoa olisi saada reilut 30-vuotiaana sterilisaatio tai kohdunpoisto, siis Suomessa? Lapsia ei ole enkä aio niitä hankkia. Nuohan on leikkauksia eikä varmaan täysin riskittömiä, mutta haluaisin niin päästä eroon kuukautisista.

Kohdunpoisto on suhteellisen helppo saada. Siitä ei vain puhuta että kohtu tukee siellä myös muita elimiä ja sen poiston jälkeen laskeumat ovat enemmän kuin tavallisia. Siinä ei sitten enää lantionpohjajumpat auta kun kohtu poistettu. Kuukautiset kuitenkin vain kerran kuussa, laskeumat vaivaa joka hetki.

Vierailija
37/51 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et käytä e tai mini pillereitä mulla loppui e pillereiden kanssa kokonaan vuodot

Vierailija
38/51 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas mietin kauhulla sitä päivää, kun kuukautiset loppuvat kokonaan.

Vierailija
39/51 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija}Kyllä Luojalla meni tuo tuotekehitys pyllylleen, kun pitää noistakin iäisyys kärsiä. [/quote kirjoitti:

Ajatus oli varmaan se, että nainen olisi aina välillä raskaana ja imettäisi vuosikausia, jolloin kuukautisia ei tulisi, etenkin kun ravinto oli suunniteltu niukemmaksi kuin nykyisin on saatavilla. 

Ei imetys kuukautisia estä. Minulla on aina alkaneet menkat silloin kun olen täysimettänyt ja vauva on ollut vasta jotain 6-7 viikkoa vanha. Siskollani menkat tulivat kolme kertaa vielä raskaana ollessakin. Ne eivät olleet kovin runsaat, mutta samanlaiset muuten.

Sama täällä. Kuukautiset jo ennen jälkitarkastuksia ja täysimetys.

Onko vauvalla ollut tutti ja syöttökerrat harvassa? Näistäkin se riippuu.

Vierailija
40/51 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa. Mä taas kaipaan sitä aikaa.

Kuuluu naisen elämään ja tarkoittaa että voi saada vielä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä