Vihki/kihlasormukseen muu jalokivi kuin timantti?
Onko kenelläkään muuta kiviä timantin sijaan? Itse olen ihastunut vedensinisiin topaaseihin. Kertakaikkisen kauniita. Yhdellä ihmisellä näin tanzaniittisormuksen, hieno sekin. Mutta tämä ei ollut suomalainen.
Onko Suomessa kenelläkään sormuksissa muita kiviä kuin timantteja?
Kommentit (16)
Ei ole. Suomessa on laki jonka mukaan ainoa sallittu jalokivi on timantti.
Mulla kaksi timanttiriviä,joiden välissä punainen rubiinirivi.Tykkään:)sormus valkokultaa.
Mummon vihkisormuksessa on rubiini. Itselläni ei ole kuin timanttileikkauksia koristeena. En välitä jalokivistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suomessa on laki jonka mukaan ainoa sallittu jalokivi on timantti.
Kiitos tiedosta.
Ajattelin lähinnä kysellä, minkälaisia muita jalokiviä ihmisillä on timanttien sijaan. Toki uskoin, että ne muut ovat sallittuja. Tai tai sitten olemme laittomasti salakuljettaneet maahan nyt sellaisen topaasisormuksen.
Timantit ovat epäeettisiä ja vaikka kuinka yrittäisi varmistaa että timantti ei ole veritimantti tai tule epäeettisistä paikoista, ei voi koskaan olla sataprosenttisen varma ja edelleen suurin osa maailman timanteista on veritimantteja. Sen lisäksi koko timanttiteollisuus on yksi maailman suurimmista valheista ja onnistuneimmista huijauksista. Oikeastihan timantit eivät ole lainkaan harvinaisia, niitä on vaikka muille jakaa, mutta niiden saatavuutta pidetään keinotekoisesti alhaisena jotta hinta saadaan pidettyä pilvissä. Vuosikymmeniä kestäneeseen timanttipropagandaan hurahtaneet ihmiset siis maksavat tuhottomasti rahaa kivestä, joita on niin paljon olemassa että jos ne kaikki tulisivat samaan aikaan myyntiin, niistä maksettaisiin vain kymppejä jos sitäkään.
Olen tehnyt avomiehelleni hyvin selväksi, etten halua timanttia ja jos sellaisella kehtaa kosia niin vastaus on ei koska silloin hän ei tunne minua ollenkaan saatika ole samalla aaltopituudella kanssani arvojen ja moraalin suhteen.
Kaverilla on goottihenkinen sormus, jossa on upotettuna vihreä jalokivi. En tiedä sen kiven nimeä, mutta näyttää todella upealta sen tyylisessä sormuksessa, vaikka itselleni en osaisikaan sellaista kuvitella.
Ei, olet todella uniikki lumihiutale kun haluat muun kiven kuin timantin.
Vierailija kirjoitti:
Timantit ovat epäeettisiä ja vaikka kuinka yrittäisi varmistaa että timantti ei ole veritimantti tai tule epäeettisistä paikoista, ei voi koskaan olla sataprosenttisen varma ja edelleen suurin osa maailman timanteista on veritimantteja. Sen lisäksi koko timanttiteollisuus on yksi maailman suurimmista valheista ja onnistuneimmista huijauksista. Oikeastihan timantit eivät ole lainkaan harvinaisia, niitä on vaikka muille jakaa, mutta niiden saatavuutta pidetään keinotekoisesti alhaisena jotta hinta saadaan pidettyä pilvissä. Vuosikymmeniä kestäneeseen timanttipropagandaan hurahtaneet ihmiset siis maksavat tuhottomasti rahaa kivestä, joita on niin paljon olemassa että jos ne kaikki tulisivat samaan aikaan myyntiin, niistä maksettaisiin vain kymppejä jos sitäkään.
Olen tehnyt avomiehelleni hyvin selväksi, etten halua timanttia ja jos sellaisella kehtaa kosia niin vastaus on ei koska silloin hän ei tunne minua ollenkaan saatika ole samalla aaltopituudella kanssani arvojen ja moraalin suhteen.
”Jos tulisivat samaan aikaan myyntiin” mutta kun ei tule.
Ja nyt pitää näköjään lentämisen lisäksi potea huonoa omaa tuntoa vihkisormuksen timanteistakin😂
Mulla on kaksi rubiinia, koska ovat mun lempikiviä, kahden lapsen synnyttyä sormukseen lisättiin kaksi timanttia kuvastamaan heitä. Ja joo, ovat tosi pieniä kiviä, mutta köyhiä oltiin, ja symboliikka on tärkein 😊
Vierailija kirjoitti:
Ei, olet todella uniikki lumihiutale kun haluat muun kiven kuin timantin.
Ei vaan ihan oikeasti on kiva kuulla muiden kivivalinnoista. Ja olisihan se kiva, jos joku muu pitäisi myös samoista asioista kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi rubiinia, koska ovat mun lempikiviä, kahden lapsen synnyttyä sormukseen lisättiin kaksi timanttia kuvastamaan heitä. Ja joo, ovat tosi pieniä kiviä, mutta köyhiä oltiin, ja symboliikka on tärkein 😊
Ihana ajatus nuo pikkutimantit <3
Mulla on vihkisormuksessa rubiini. En muutenkaan tykkää timanteista.
https://bnsec.bluenile.com/bluenile/is/image/bluenile/-cushion-cut-sky-…$
*
https://i.pinimg.com/originals/86/0d/a9/860da94a0a3f6586f05aee50684c2d2…
*
https://www.leonarddews.co.uk/images/18ct-white-gold-sapphire-and-diamo…
*
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0003/5615/5445/products/IJM-0166-RD-T…
*
Mulla on vaaleanpunaisia safiireja valkokultaisessa vihkisormuksessa. Timantitkin kauniita, mutta jotenkin tykästyin noihin vaaleanpunaisiin kiviin, ihania!
Aivan varmasti on. Aidot jalokivet vaan sen verran tyyriitä, ettei ihan peruspalkoilla niitä ostella.