Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksy tulee ja vanhempainillat! Gallup

Vierailija
21.08.2019 |

Taas olisi ohjelmassa niin päikyn, kerhon, koulun kuin harrastusten vanhempainiltoja ja infovartteja. Mihin kaikkiin te osallistutte ja millä kokoonpanolla? (molemmat vanhemmat paikalle, jaatte "vuorot" vai miten). Itse en mielelläni osallistu, koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Olisi siis mielestäni kyllä ihan kiva mennä, mutta stressaan näitä jo päiviä etukäteen, kun monesti pitää esittäytyä ja pahimmissa tapauksissa keksiä omasta lapsesta jotain hauskaa sanottavaa tai osallistua johonkin ryhmätöihin tms.. :/ Koulun tilaisuudet on olleet mukavempia kuin päiväkodin, onneksi on enää vain yksi päikyssä...

Syksy tulee ja vanhempainillat! Gallup

Vaihtoehdot

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää harjoitusta vaan jos on jotain sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Meillä ei ole varsinaisia vanhempainkokouksia, mutta vanhempainyhdistyksellä ja luokan vanhemmilla on kokouksia myyjäisiin ja muihin tapahtumiin liittyen. Syksyllä aina enemmän. Tylsiä ne enimmäkseen on, mutta koen velvollisuudeksi että jompi kumpi vanhemmista menee, ettei aktiivisimmille vanhemmille tule paljon enemmän hommaa.

Vierailija
2/6 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen osallistun, mihin pystyn. Jos lapsi on kipeä tai itse olen kipeä, niin sit ei voi osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululaisen vanhempainiltoihin en osallistu. Vanhempainvartti riittää. Alakouluikäisten kanssa olen joka ikisessä rallissa, buffetissa ja kokouksessa mukana. Jopa vanhempaintoimikunnassa.

Vierailija
4/6 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkoululaisen vanhempainiltoihin en osallistu. Vanhempainvartti riittää. Alakouluikäisten kanssa olen joka ikisessä rallissa, buffetissa ja kokouksessa mukana. Jopa vanhempaintoimikunnassa.

Miksi tälläinen jaottelu? Jotenkin ajattelisin että juuri yläkoulussa voi olla ja tulla eteen kaikenlaista, siksi olisi ehkä jopa vielä tärkeämpää olla mukana nimenomaan niiden teinienkin asioissa? Mutta voin olla väärässä, enkä tuomitse, kiinnostaa vain. 

Vierailija
5/6 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää harjoitusta vaan jos on jotain sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Meillä ei ole varsinaisia vanhempainkokouksia, mutta vanhempainyhdistyksellä ja luokan vanhemmilla on kokouksia myyjäisiin ja muihin tapahtumiin liittyen. Syksyllä aina enemmän. Tylsiä ne enimmäkseen on, mutta koen velvollisuudeksi että jompi kumpi vanhemmista menee, ettei aktiivisimmille vanhemmille tule paljon enemmän hommaa.

Ei sosiaalisten tilanteiden pelko parane noin. Päinvastoin voi jopa pahentua. Siihen tarvitaan yleensä lääkehoitoa, terapiaa ja läheisten vahvaa tukea, ja silti vaste hoidolle voi olla hyvinkin pientä ja hidasta. 

Vierailija
6/6 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole muita kuin koulujen vanhempainiltoja. Nykyään kolme eri: lukion, yläkoulun sekä kahden lapsen alakoulun. Lukion ja yläkoulun vanhempainiltoihin meistä vanhemmista menee se kumpi sinne työn puolesta helpoimmin pääsee. Alakoululle pyrimme menemään molemmat koska lapsiakin siellä on kaksi, jakaannumme sitten toinen toiseen luokkaan ja toinen toiseen. Osallistumme aina jos vain suinkin pystymme. Olemme myös mukana vanhempainyhdistyksessä aktiivisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi