Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät pidä taukoja töissä?

Vierailija
21.08.2019 |

Onko sillä loppujen lopuksi hirveän suuri merkitys pitääkö normaalin puolen tunnin ruokkiksen vai vain nopean 15 minuuttia? Kun oikein ajattelee, tuskin työn edistyminen on vain 15 minuutista kiinni, etteikö voisi normaalin tauon pitää, kun kuitenkin kaikille ne kuuluu. Itsehän siinä lopulta kärsii ja tavallaan tekee ilmaista työtä, koska taukojen pitämättä jättämisestä ei makseta sen enempää palkkaa eikä todennäköisesti voi lähteä aiemmin kotiin, vaikka tauot jäi pitämättä.

Ja nyt en tarkoita hoitoalaa, jossa tietenkin potilaat tärkeitä vaan muita esimerkiksi toimistoalaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinusta tauko? Mua ei kiinnosta raahautua kahvihuoneeseen kuuntelemaan junttien työkaverien juntteja juttuja vaan mieluummin selaan työkoneen ääressä iltapäivälehdet.

Vierailija
2/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tauot vaan katkaisevat ajatuksen ja häiritsevät. Olen sellainen, että minun on aina vaikea päästä hommissa alkuun: vitkuttelen, ahdistaa, keksin "sijaistekemistä" vältelläkseni työtä kuten käyn vaikka Vauvalla... Sitten kun pääsen, menen flow tilaan ja teen tunteja putkeen tehokkaasti. En todellakaan halua katkaista sitä 2 tunnin päästä jollain turhalla kahvitauolla. Lounaalla kyllä sitten käyn ruokatunnilla. It-alan hommissa olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tauot eri aikaan muiden kanssa, jotka orjallisesti pitävät ne aina tiettynä kellonlyömänä. Minä pidän ne silloin, kun saan jutut loppuun ja seuraavan aloitan tauon jälkeen. Ja tauolla tarkoitan sitä, että käyn ehkä jaloittelemassa ja sen jälkeen haen kahvikupin pöydän ääreen selatakaseni esim. vauvapalstaa. En jaksa mennä kahvihuoneeseen kuuntelmaan muidn akkojen juoruiluja.

Vierailija
4/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalla on vaan pakko oppia pitää tauot ja ruokis jos pidempään meinaa hommia jaksaa tehdä. Tosin työkaveri huseeraa siellä täällä ja syö roiskeläppiä välissä. Ei kovin fiksua pidemmän päälle.

Vierailija
5/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tauot vaan katkaisevat ajatuksen ja häiritsevät. Olen sellainen, että minun on aina vaikea päästä hommissa alkuun: vitkuttelen, ahdistaa, keksin "sijaistekemistä" vältelläkseni työtä kuten käyn vaikka Vauvalla... Sitten kun pääsen, menen flow tilaan ja teen tunteja putkeen tehokkaasti. En todellakaan halua katkaista sitä 2 tunnin päästä jollain turhalla kahvitauolla. Lounaalla kyllä sitten käyn ruokatunnilla. It-alan hommissa olen.

Olenkohan mä kirjoittanut tämän kommentin :D

Vierailija
6/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinusta tauko? Mua ei kiinnosta raahautua kahvihuoneeseen kuuntelemaan junttien työkaverien juntteja juttuja vaan mieluummin selaan työkoneen ääressä iltapäivälehdet.

Kukin tavallaan.

Vierailija
7/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen urakalla töitä. Jos pidän taukoo ni se on heti palkkapussista pois. 

Vierailija
8/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluaisivat pitää taukoja, mutta eivät salli niitä aina itselleen, koska niin kiire. Pidemmän päälle ei hyvä.

Vierailija
9/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen urakalla töitä. Jos pidän taukoo ni se on heti palkkapussista pois. 

Lisätään tähän vielä sen verta et syön kyllä työpäivän aikana, mutta teen samaan aikaan töitä. 10 vuotta kun tehny pelkkää urakkaa niin oppinu syömään nopeesti. Kilon verran ruokaa menee kurkusta 2-3 minuuttiin.

Vierailija
10/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole laiskuri. Kyllä sinut sitten yt neuvotteluissa muistetaan. Valmistaudu työttömyyteen :)))))

Vierailija
11/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsen kotiin just silloin, kun työt on tehty. Siksi en pidä taukoja. 

Vierailija
12/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousalalla on vaan pakko oppia pitää tauot ja ruokis jos pidempään meinaa hommia jaksaa tehdä. Tosin työkaveri huseeraa siellä täällä ja syö roiskeläppiä välissä. Ei kovin fiksua pidemmän päälle.

Jotkut siivousfirmat yrittää keinotella työntekijöiden taukojen kanssa. Kävin yhdessä haastattelussa ja sanottiin, että kuuluu 10 minuutin kahvitauot, mutta ei sitten istumalla istuta 10 minuuttia, mutta voi hakea termarin ja hörppiä nopeasti kahvin siivouskomerossa. Ajattelin, että mitä?! Kaikillehan kuuluu lakisääteiset tauot. Ei kai työnantajalle ole oikeutta niitä ryhtyä lyhentelemään?

Vierailija
13/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole laiskuri. Kyllä sinut sitten yt neuvotteluissa muistetaan. Valmistaudu työttömyyteen :)))))

Ja muista sinä jos sairastut.

Vierailija
14/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taukojen pitäminen ei ole laiskuutta mutta pitämättä jättäminen on tyhmyyttä.

Vierailija
15/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin tekemään töitä, en juomaan kahvia ja syömään. Olen nopeahko syöjä, ja kahvit nyt muutenki juodaan silloin kun keretään. Olen töissä potilaita varten, en hengailemassa yli pitkiä taukoja. Joo, monia tää vitttuuttaa, mutta anta vittuttaa, ei kiinnosta. En ole töissä miellyttämässä työkavereita taukojeni sopivalla mitalla, vaan tekemässä töitä potilaiden kanssa, sekä hommaamassa itselle rahaa elämistä varten.

T: se joka ei juorua taukotilassa kun potskut kärsii aulassa.

Vierailija
16/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se kumma, että jotkut kehtaa tehdä töissä töitä, kun AP:ta laiskottaa. Katsos kun jotkut tekevät sellaisia töitä, jotka oikeasti on tehtävä, eivätkä istu peukku perseessä suojatyöpaikassa.

Vierailija
17/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut haluaisivat pitää taukoja, mutta eivät salli niitä aina itselleen, koska niin kiire. Pidemmän päälle ei hyvä.

Hmm. Mun on ne työni joka tapauksessa tehtävä, ja jos kiiretilanteessa taukoilen, se tarkoittaa (enemmän) iltatöitä etänä. Mieluummin ryynään töissä sitten ilman taukoja ja saan enemmän oikeasti vapaata aikaa illalla. 

Vierailija
18/24 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen en malttanut pitää taukoja kun yritin saada työt valmiiksi mahdollisimman nopeasti. Olin addiktoitunut siihen tunteeseen kun työlista näyttää tyhjää. Nykyisin lisään vaikka itse sinne jotain ettei se koskaan tyhjene.

Vierailija
19/24 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tauko muka edistää? Jos mä olen nuori terve, reipas ja ahkera enkä ole tippaakaan väsynyt? Taukojen pitäminen ja pitämättä jättäminen on jokaisen henkilökohtainen asia!!! Jokainen tuntee oman itsensä ja jaksamisensa parhaiten ja haluaako pitää taukoja vai ei. Ihmisen on kuunneltava itseään, ei muita!

Vierailija
20/24 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörihommissa ict alalla. En ole oppinut pitämään muuta kuin lounastauon töissä. Käyn kyllä hakemassa teetä tai kahvia työnohessa mutta muuten en tauottele. Sopii hyvin omaan työrytmiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan