Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, joka ei julkaise somessa koskaan mitään miehestään

Vierailija
21.08.2019 |

Eli tunnen muutamia naisia, jotka julkaisevat esim. instassa muuten elämästään, työstään, lapsistaan, arjestaan, tosi henk.koht jutuistakin, mutta ei koskaan miehestä, vaikka naimisissa ovat. Enkä nyt tarkoita että ihmettelisin jotain pusipusirakastansuakulta-päivityksien puuttumista, mutta näillä ei ole edes semmoist, että mies vilahtaisi missään kuvissa tai olisi merkintää, että tämän henkilön kanssa syömässä/lenkillä/matkalla, vaikka muuten merkitsee julkaisuihin ihmisiä aktiivisesti ym.

Ootteko huomanneet samaa lähipiirissänne?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en julkaise mitään miehestäni, koska en julkaise itsestänikään juurikaan mitään kuvia. Itse en onnistu kuvissa, joten vähän typerältä tuntuisi miehestä laittaa kuvia kun ei itse ole niissä kuvissa. Hienoja sellaiset "Meillä on niin ihanaa yhdessä lällynlää" ja sitten kuva miehestä yksin. Lapsista laitan sukulaisten ryhmään silloin tällöin kuvia.

No tässähän olikin pointtina se, että ne jotka muuten julkaisevat itsestään paljon, eivät koskaan laita mitään miehestään, eivätkä koskaan viittaa edes häneen millään tekstillä.

Tunnistan tämän. Mullakin on kaveri, joka postaa paljon kuvia itsestään ja lapsistaan ja tekemisistään. Miehestä ei ole koskaan mitään mainintaa, vaikka asuvat yhdessä. Kun vaikka on perhejuhlat, sieltä on paljon kuvia mutta miestä ei mainita eikä hän ole yhdessäkään kuvassa. Ehkä on kieltäytynyt esiintymästä näissä päivityksissä, mutta mietin vaan, miksi sallii lapsistaan postattavan niin paljon jos suhtautuu niin kielteisesti. Päivitysten perusteella kaveria luulee yh:ksi. Tai sitten eivät koskaan vietä aikaa yhdessä.

Vierailija
62/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin vaimolle että en halua osallistua hänen somepelleilynsä millään tavalla. Minuan asiani eivät kuulu kenellekään ulkopuoliselle ja toivoisin saman koskevan koko pehettämme.

Vaimo somettaa ja mies kirjoittelee vauvapalstalle 🤪

Onko tuossa kuviossa jotain eriyisen outoa? Vaikka voihan tätä palstaa lukemalla huomata sen, että osa kokee oudoksi ja kummalliseksi, että jos tai mies joka on suunnilleen järjissään ja tolkuissa oleva niin hän saattaisi olla myös kiinnostunut eismerkiksi lasten hoidosta ja kasvattamisesta. Tai jota saattaa ärsyttää sellainen kysymys kuin, mten teillä mies auttaa kotitöissä. Ja tai autaako miehet teillä lainkaan siivaomisessa ja kaupassa käynnissä ai ruuanlaitossa ... 

Mutta niin. Itse en tapaa käytää sosiaalista mediaa mutta aina joskus saatan eksyä tänne, katsomaan millaisista asioista täällä keskustellaan.

Toki täällä kohtaa joitain sellaisia monesti, saanko sanoa hieman vinksahtaneita kirjoituksia kuten mm. ikäserosta parsuhteessa, naisen sukunimistä miesten tasoista tai tasotomuudesta, kilti -ja jännä miehistä... jotka kai ovat jollekulle tapa purkaa omaa huonoa oloaan tms. mutta jotka saavat itseni kysymään: Mitä he-vet-tiä... 

Mutta yleisemmin minusta on tosinaan virksitävää lukea erilaisia näkökumia ja ylipäätään, miten eri tavoin jäsennelyjä ol laadittu kirjoituksia.

Joskus olen saanu ahaa elämyksiäkin. Ja olen jonkun täällä olleen kirjoiuksen perusteella saatanu oivaltaa, etä ai tuotako se tai tämä tarkoittaakin. Toisinaan olen vasta toisen kerran tai kolmannen kerran luettuani voinut ymmärtää ja korjata omaa mielipidettäni ja huomata, että olen alun alkaen tajunnut jonkin asian  mahd. aivan väärin. 

On ollut myös kiintoisaa yrittää itse kirjoittaa jokin postaus. - Ja vaikka en kysyttäessä varmaan osaisi tai paremmin haluaisi myöntää, niin kyllä se mieltä lämmittää jos tai kun saa kirjoiukselleen "yläpeukkua." - Minulla kesi hetki tajuta sekin, että alapeukun voi saada melkein msiä tahansa syystä.- Ei aina siksi, että teksti olisi sisällöltään huono.

Omat tekstini saavat monen kielioppi-intoilijan varmasti huutamaan riemusta; huomatessaan,että jos lausessa on viisi sanaa niin minä osaan tehdä ainakin kuusi tai seisemän kielioppivihettä samaiseen lauseeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä moni vetäs herneen nenään aloituksesta ja taas käsitettiin väärin. En siis tarkoittanut niitä naisia, jotka muutenkaan eivät julkaisen somessa juuri mitään. Vaan niitä, jotka julkaisevat muuten paljon ja päivittäin ja muista ihmisistä, mutta eivät koskaan miehestään. 

Pusipusi vaan kaikki <3<3<3

Mä luulen että aloittajalla on joku ihan tietty ihminen mielessään ja hän haluaa muiden vastaavan samalla tavalla kuin hän itse ajattelee asian olevan. Jotkut saavat tyydytystä siitä että voivat tällä tavalla nimettömänä ventovieraiden kanssa parjata ihmisiä, joista eivät pidä. Muuten tuo motiivin kaivelu tuntuu vähän omituiselta. No, yksi harrastus sekin, toki.

No sähän voit rauhassa ajatella niin, mutta aika vinksahtanut ajatusmaailma on toi sun omasi, jos näet kaikessa ihmettelyssä jotain kieroa takana.

Vierailija
64/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en julkaise mitään miehestäni, koska en julkaise itsestänikään juurikaan mitään kuvia. Itse en onnistu kuvissa, joten vähän typerältä tuntuisi miehestä laittaa kuvia kun ei itse ole niissä kuvissa. Hienoja sellaiset "Meillä on niin ihanaa yhdessä lällynlää" ja sitten kuva miehestä yksin. Lapsista laitan sukulaisten ryhmään silloin tällöin kuvia.

No tässähän olikin pointtina se, että ne jotka muuten julkaisevat itsestään paljon, eivät koskaan laita mitään miehestään, eivätkä koskaan viittaa edes häneen millään tekstillä.

Tunnistan tämän. Mullakin on kaveri, joka postaa paljon kuvia itsestään ja lapsistaan ja tekemisistään. Miehestä ei ole koskaan mitään mainintaa, vaikka asuvat yhdessä. Kun vaikka on perhejuhlat, sieltä on paljon kuvia mutta miestä ei mainita eikä hän ole yhdessäkään kuvassa. Ehkä on kieltäytynyt esiintymästä näissä päivityksissä, mutta mietin vaan, miksi sallii lapsistaan postattavan niin paljon jos suhtautuu niin kielteisesti. Päivitysten perusteella kaveria luulee yh:ksi. Tai sitten eivät koskaan vietä aikaa yhdessä.

Tää oli just mun pointti aloituksessa

Vierailija
65/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, eikö joku nainen eläkään miehensä kautta?!

OMG

66/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan jakanut miesystävistäni somessa mitään.

Jos joku mies julkaisisi minusta jotain ilman lupaa, raivostuisin.

Jokainen julkaistakoon vain omia asioitaan, ei muiden! Eikä varsinkaan luvatta. Luulisi olevan itsestään selvää.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
67/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa joten en julkaise muistakaan. Ja en halua mieheni julkaisevan minusta tai perheestämme netissä mitään vaikka hyvin menee koska arvostan yksityisyyttä. Kenties ap:n somenaisten miehetkin toivoneet yksityisyydensuojaa

Vierailija
68/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli just mun pointti aloituksessa

Voi olla, että mies on yksinkeraisest kyllästyny kinaamaan siitä, että saako nainen (lasten äii) laitaa  lapsien kuvia nettiin (/someen) vai ei. Hän voi esittää vain toiveita ja toivoa parasta, koska kina päätyy aina siihen, että nainen sanoo, etei mies yksin omista lapsia... Se on tietysti totta. Mutta "oman kuvansa" mies voi perustellusti väitää omistavansa.     

Vierailija
69/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMG

Sekö on miehen kautta elämistä, jos kumppanista on joskus joku maininta somessa? :D

Vierailija
70/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä julkaisen juttuja somessa. Mies on kieltänyt julkaisemasta mitään häneen liittyvää siellä.

Toisekseen, olemme pikkuhiljaa eroamassa joten en viitsi mitään pusipusikultarakas -juttuja feikata.

Vierailija
71/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole vuosikausiin halunnut olla sosiaalisessa mediassa, kunnioitan muiden ihmisten toiveita ja yksityisyyttä. En ole itsestänikään koskaan julkaissut mitään kovin henkilökohtaista. Lähinnä hauskoja/taidekuvia.

Nyt olemme kumpikin poistuneet sosiaalisesta mediasta, tai mies kai siellä joskus käy. Itse en edes sitä.

Olemme 3kymppisiä.

Vierailija
72/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran laitoin ja sen jälkeen meitä onkin töllätty joka paikassa.

Vierailija
73/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMG

Sekö on miehen kautta elämistä, jos kumppanista on joskus joku maininta somessa? :D

Olis ehkä enemmän valtavirrasta poikkeavaa jos ei olisi itse niin tarkka siitä mun omasta elämästä ja seuraajien viihdyttämisestä ja joskus mainitsisi sen puolison. :)

Nyt ollaan tätä mieltä, ja somenkäyttökin on muuttunut aika tavalla kymmenessä vuodessa. Aika moni siis tekee vain sitä mikä on kulloinkin pinnalla, kunhan sen vain pystyy sen selittämään itsellen. Vaikka vaan "tälleen kuuluu tehdä nykyään"

Vierailija
74/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua että vieraat naiset kuolaavat ja läähättävät mieheni kuville.

Anteeksi jos sohaisen nyt ampiaispesään, mutta kysyn ihan vilpittömästi että miksi et? Ei minua häiritse pätkääkään jos joku sattuu minun vaimoni kuvia kuolaamaan, ei se ole minulta pois. Eikä vaimoni missään nimessä mikään sometyrkky peppu ja rinnat puolipaljaana poseeraaja ole, tavallinen suomalainen perheenäiti. Jos joku sinun miehesi kuville nyt läähättäisikin, ei se ole miehesi vika. Ja tiedä vaikka joku sinunkin kuviasi katselisi yksi käsi näppäimistöllä?

Mies 38

Vierailija
75/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi jos sohaisen nyt ampiaispesään, mutta kysyn ihan vilpittömästi että miksi et? Ei minua häiritse pätkääkään jos joku sattuu minun vaimoni kuvia kuolaamaan, ei se ole minulta pois. Eikä vaimoni missään nimessä mikään sometyrkky peppu ja rinnat puolipaljaana poseeraaja ole, tavallinen suomalainen perheenäiti. Jos joku sinun miehesi kuville nyt läähättäisikin, ei se ole miehesi vika. Ja tiedä vaikka joku sinunkin kuviasi katselisi yksi käsi näppäimistöllä?

Mies 38

En ole nyt se kelle vastaat, mutta ei mua ainakaan haittaisi tuo :D

Vierailija
76/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jotenkin törkeää julkaista jotain mun miehestä, kun hän ei itse ole somessa.

Jos olisi joku somemies niin joo voisi varmaan merkitä hänet mukaan johonkin lenkkipolkukuvaan, mutta siitäkin kysyisin aina luvan.

Samoin oletan että minulta kysytään lupaa ennenkuin julkaistaan mun kuva, nimi, paikka, mitään.

Vierailija
77/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 38

En ole nyt se kelle vastaat, mutta ei mua ainakaan haittaisi tuo :D

Miksi haittaisikaan, kai tuo nyt kohteliaisuudesta menisi?

Mies 38

Vierailija
78/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En julkaise kuvia kenestäkään, joka ei itse ole sosiaalisessa mediassa. Mieheni ei ole. Siksipä hänestä ei juuri ole kuviakaan.

Vierailija
79/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 38

Mikä tässä viestissä on alapeukkujen arvoista?

Vierailija
80/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sekoita perhettäni nettiin mihinkään ilman lupaa. Enkä halua että minullekaan tehdään niin.

Kaikilla ei ole tarvetta esiintyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän