Nainen, joka ei julkaise somessa koskaan mitään miehestään
Eli tunnen muutamia naisia, jotka julkaisevat esim. instassa muuten elämästään, työstään, lapsistaan, arjestaan, tosi henk.koht jutuistakin, mutta ei koskaan miehestä, vaikka naimisissa ovat. Enkä nyt tarkoita että ihmettelisin jotain pusipusirakastansuakulta-päivityksien puuttumista, mutta näillä ei ole edes semmoist, että mies vilahtaisi missään kuvissa tai olisi merkintää, että tämän henkilön kanssa syömässä/lenkillä/matkalla, vaikka muuten merkitsee julkaisuihin ihmisiä aktiivisesti ym.
Ootteko huomanneet samaa lähipiirissänne?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä moni vetäs herneen nenään aloituksesta ja taas käsitettiin väärin. En siis tarkoittanut niitä naisia, jotka muutenkaan eivät julkaisen somessa juuri mitään. Vaan niitä, jotka julkaisevat muuten paljon ja päivittäin ja muista ihmisistä, mutta eivät koskaan miehestään.
Pusipusi vaan kaikki <3<3<3
Joo, moni ymmärsi aloituksen väärin. Mutta oikeasti hyvä ja pätevä vastaus kysymääsi voi olla se, että mies yksinkertaisesti niin privaatti ja yksityisyydenhaluinen ihminen, että toinen kunnioittaa sitä ja jättää julkaisematta mieheen liittyvät asiat somessa (mikä onkin ihan oikein).
Hän haluaa pitää asiat ominaan. Ja mitäpä mä päivittäisin, sen mitä peliä pelaa nyt?
Mä en laita kenenkään perheenjäseneni tai asuntoni kuvia someen. Miksi mun pitäisi? Ok mun mies on myös somessa mutta päätimme että meillä ei ole tarvetta päteä parisuhteella. Perhe on meille niin tärkeä ja yksityinen asia. Itse olen somessa lähinnä työni vuoksi.
Tiedän vaikka kuinka monta ihmistä jotka suorastaan spämmäävät kuvia puolisoistaan, lapsistaan ja kodistaan. EVVK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä moni vetäs herneen nenään aloituksesta ja taas käsitettiin väärin. En siis tarkoittanut niitä naisia, jotka muutenkaan eivät julkaisen somessa juuri mitään. Vaan niitä, jotka julkaisevat muuten paljon ja päivittäin ja muista ihmisistä, mutta eivät koskaan miehestään.
Niin siis et nyt ymmärrä, vai etkö tahdo ymmärtää tätä syytä, joka on sanottu yleisimmäksi?
Miehelläni on pakolliset työhön liittyvät sometilit, joilla hän julkaisee pakollisia duunijuttuja. Muutoin hän ei ole somessa.
Koska hän on tehnyt tämän valinnan, en tietenkään minä koe, että alkaisin julkaista häntä koskevia juttuja siellä somessa, johon hän ei siis tahdo osallistua.
En minä julkaise niiden kaverienkaan kuvia tai juttuja, jotka eivät halua olla somessa.
Sinäkö julkaiset?
Tietenkään sitten ei pidä julkaista, jos joku on oikein erikseen kieltänyt, että hänestä ei saa olla mitään mainintaa. Yleisin vastaus täällä on kyllä ollut: EN JAA MUUTENKAAN ELÄMÄÄNI JOTEN MIKSI LAITTAISIN MIEHESTÄNI KUVIA!!
Älä huuda, ei tämä tuollaisen hermostumisen aihe kai sentään ole.
Tuntuu, että se syy, joka siis on yleisin (jos jätämme huomiotta nämä, jotka eivät julkaise muutenkaan) kuitenkin on se, että mies ei halua kuviaan someen.
Miksi tämä vastaus ei sinulle kelpaa, mitä oikein odotit? Olihan tuolla toki sellaisiakin vastauksia, että muutenkaan mies ei kiinnosta tai mitään yhteistä ei ole, ovatko ne vastaukset sinulle enemmän mieleen?
Ja kuten sanottua, ei minulta ole mitään erikseen kielletty. Minusta on vain huomaavaista huomioida toisen tapa elää. On mulla tosiaan kavereitakin, jotka eivät ole somessa, eikä mun tarvitse heiltä erikseen kysellä, onko ok jos mä nyt susta kumminkin julkaisen.
Ihan itse oletan, että ei ole multa pois kunnioittaa toisten tapaa elää sosiaalista elämäänsä ilman eri käskyjä tai kieltoja.
Me ollaan niitä "asioita, joita sinusta ei uskoisi" ihmisiä. Mieheni eikä sen puoleen mun omakaan ura kestäisi ollenkaan, jos julkaisisin niitä juttuja, joita me yhdessä tehdään. Muuhun someiluuni ei mies taas luontevasti istu, siis kavereiden kanssa olemiseen tms. tekemiseen, joten miksi hänet mainitsisin erikseen?
Ollaan täällä Lissun kanssa kahvilassa ja niin, mun mies (naama tässä) on kotona kattomassa varmaan telkkaria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis et nyt ymmärrä, vai etkö tahdo ymmärtää tätä syytä, joka on sanottu yleisimmäksi?
Miehelläni on pakolliset työhön liittyvät sometilit, joilla hän julkaisee pakollisia duunijuttuja. Muutoin hän ei ole somessa.
Koska hän on tehnyt tämän valinnan, en tietenkään minä koe, että alkaisin julkaista häntä koskevia juttuja siellä somessa, johon hän ei siis tahdo osallistua.
En minä julkaise niiden kaverienkaan kuvia tai juttuja, jotka eivät halua olla somessa.
Sinäkö julkaiset?
Tietenkään sitten ei pidä julkaista, jos joku on oikein erikseen kieltänyt, että hänestä ei saa olla mitään mainintaa. Yleisin vastaus täällä on kyllä ollut: EN JAA MUUTENKAAN ELÄMÄÄNI JOTEN MIKSI LAITTAISIN MIEHESTÄNI KUVIA!!
Tuntuu, että se syy, joka siis on yleisin (jos jätämme huomiotta nämä, jotka eivät julkaise muutenkaan) kuitenkin on se, että mies ei halua kuviaan someen.
Miksi tämä vastaus ei sinulle kelpaa, mitä oikein odotit? Olihan tuolla toki sellaisiakin vastauksia, että muutenkaan mies ei kiinnosta tai mitään yhteistä ei ole, ovatko ne vastaukset sinulle enemmän mieleen?
Ja kuten sanottua, ei minulta ole mitään erikseen kielletty. Minusta on vain huomaavaista huomioida toisen tapa elää. On mulla tosiaan kavereitakin, jotka eivät ole somessa, eikä mun tarvitse heiltä erikseen kysellä, onko ok jos mä nyt susta kumminkin julkaisen.
Ihan itse oletan, että ei ole multa pois kunnioittaa toisten tapaa elää sosiaalista elämäänsä ilman eri käskyjä tai kieltoja.
Oonko sanonut ettei joku vastaus miellyttäis mua? Lähinnähän puutuin siihen, että moni käsitti taas väärin ja tuntuu että lähes kimpaantui tästä keskustelusta, ehkä joillekkin osui arkaan paikkaan... Sinullakin kai.
Niin, ja tuohon että mies ei haluaisi olla somessa. Noh, näiden naisten mistä tuossa aloituksessa puhuin, miehet kyllä ovet itsekin somessa.
Enpä ole ikinä tätäkään asiaa ajatellut tai osannut ihmetellä. Ehkä jotkut ei vaan tykkää puhua parisuhteesta. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole.
Aloin miettiä ja tosi harvoin itse tulee laitettua mitään miehestä someen. Olen jotenkin ajatellut, että jos laitan vaikka jonkun uuden kuvan kotiterassista maininnalla täällä sitä kesää vietetään tyyliin niin kaikki tietää ketkä viettää. Sama juttu matkojen ja juhlien tms. suhteen. Eli jos mulla on viesti ollaan paikassa X jossa appivanhemmat asuu, niin kait nyt kaikki tietää, että en mä sinne kavereiden kanssa ole lähtenyt.
Oletanko sit liikaa että somessa tajutaan mitä puhun, voihan se olla.
Eli tuolla nyt joku ihmettelee, miksi salainen miestäni:-)
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin vaimolle että en halua osallistua hänen somepelleilynsä millään tavalla. Minuan asiani eivät kuulu kenellekään ulkopuoliselle ja toivoisin saman koskevan koko pehettämme.
Vaimo somettaa ja mies kirjoittelee vauvapalstalle 🤪
No kun mä sometan mun mielestä kiinnostavista jutuista ja omista ajatuksistani. Siinä, että istun miehen kanssa pihalla syömässä kikhernepihviä ei ole mitään sometettavaa. Ei siinäkään, jos istun miehen kanssa teatterin katsomossa. Mutta siinä on, jos onnistun paistamaan tekemästäni taikinasta erinomaisen pihvin (kuvassa minä, lasta ja pihvi, kuvan on ottanut mies) sekä siinä, jos näytelmässä on huikea ohjaus (kuvassa ohjaaja ja minä - tai realistisesti päivityksessä on jaettu tapahtuman tieto ja sitten mun päivitys siitä).
Esiintyvät sinkkuna ja haluavat miesten yhteydenottoja
Olen samoilla linjoilla kuin moni muu ketjuun vastannut, eli mies haluaa suojella yksityiselämäänsä esim. työnkuvansa vuoksi ja siksi on sovittu, ettei puoliso julkaise mitään häneen liittyvää somessa. Selitys voi olla myös se, etteivät kaikki naiset halua tuoda parisuhdettaan esiin somessa. Uskokaa tai älkää, niin naisissa on paljon sellaisiakin, jotka eivät koko aikaa mainosta parisuhdettaan ja jauha pääasiassa parisuhde- ja perhe-elämästään. Naisen elämään voi kuulua - ja kuuluukin - niin paljon muutakin tärkeää ja kertomisen arvoista kuin vain miesjuttuja.
On onnellisessa parisuhteessa, niin ei tarvitse.
Mies oli pitkään pois somesta, koska työhön liittyi tiettyjä piirteitä, joiden takia julkisuutta rajattiin. Nykyään mies on somessa, mutta ei silti halua kuviaan nettiin nimen kanssa.
En ole naamakirjassa.
Rouva ei julkaise minua koskevia asioita, koska kunnioittaa yksityisyyttäni.
En ole erikseen kieltänyt esim. julkaisemasta perhekuvia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö julkaiset?
Oonko sanonut ettei joku vastaus miellyttäis mua? Lähinnähän puutuin siihen, että moni käsitti taas väärin ja tuntuu että lähes kimpaantui tästä keskustelusta, ehkä joillekkin osui arkaan paikkaan... Sinullakin kai.
Niin, ja tuohon että mies ei haluaisi olla somessa. Noh, näiden naisten mistä tuossa aloituksessa puhuin, miehet kyllä ovet itsekin somessa.
Voi olla itse somessa, ja silti hyvin tarkka siitä, minne kuvat leviävät. Ja minkälaiset kuvat, onko esim tunnistettavat kasvot.
Mun miestä v_tuttaa sosiaalinen media ja ei halua omia asioitaan/kuviaan nettiin. Haluaisin laittaa vaik mitä mut esim hääpäivänä sain kinuta vaikka kuinka kauan että se suostu yhteiskuvan julkaisemiseen.
Hän on semmonen ihminen joka ei tykkää mistään esiintymisestä eikä yhtään nää pointtia siinä että pitäis mainostaa itseään muille, terve itsetunto siis, eikä mitään mielenkiintoa päteä muille. Harmi, koska hän on komea ja ihana ja mielelläni jakaisin kuvia ja juttuja. Arvostan silti hänen oikeuttaan pitää yksityisyytensä. Hän on myös toivonut ettei lapsista laiteta kasvokuvia ennen kuin ovat tarpeeksi vanhoja ymmärtämään mitä omien kuvien laittaminen nettiin todella tarkoittaa. Fiksu jätkä ja vähemmän spontaani höhlä kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo O N outoa! Tunnen pari joista toinen on parisuhteessa ainakin, mutta salaa täysin sen miehen. Jotain on vialla jos mies ei anna lupaa näyttää edes yhtä kaukaa otettua kuvaa heistä vaika kahdestaan. Edes lähipiirille tai perheelleen. Herää epäilykset onko lesbo tai muuta outoa.
Minua taas ihmetyttää, miksi tämä miehen "näkymättömyys" teitä niin huolestuttaa. En itsekkään poistaa lapsista i tai miehestäni mitään, sillä heillä on oikeus yksityisyyteen. Eikä toisaalta minun yksityisasiat ja parisuhteeni ole olennainen juttu somessa. Tietyillä tileillä keskityn harrastuksiin ja toisilla ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että aloittajalla on joku ihan tietty ihminen mielessään ja hän haluaa muiden vastaavan samalla tavalla kuin hän itse ajattelee asian olevan. Jotkut saavat tyydytystä siitä että voivat tällä tavalla nimettömänä ventovieraiden kanssa parjata ihmisiä, joista eivät pidä. Muuten tuo motiivin kaivelu tuntuu vähän omituiselta. No, yksi harrastus sekin, toki.
En julkaise puolisostani enkä lapsestani mitään naamakirjassa, heillä on oikeus yksityisyyteen. En julkaise itsestänikään kuvia. Oikea elämä on ihan jossain muualla kuin sosiaalisen median kiiltokuvissa.
Selitys ontuu .naurettava tekosyy.