Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, joka ei julkaise somessa koskaan mitään miehestään

Vierailija
21.08.2019 |

Eli tunnen muutamia naisia, jotka julkaisevat esim. instassa muuten elämästään, työstään, lapsistaan, arjestaan, tosi henk.koht jutuistakin, mutta ei koskaan miehestä, vaikka naimisissa ovat. Enkä nyt tarkoita että ihmettelisin jotain pusipusirakastansuakulta-päivityksien puuttumista, mutta näillä ei ole edes semmoist, että mies vilahtaisi missään kuvissa tai olisi merkintää, että tämän henkilön kanssa syömässä/lenkillä/matkalla, vaikka muuten merkitsee julkaisuihin ihmisiä aktiivisesti ym.

Ootteko huomanneet samaa lähipiirissänne?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei käytä sosmediaa eikä halua mitään minun laittamia päivityksiäkään. Siksi.

Vierailija
2/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole itse somessa, joten en myöskään julkaise hänestä mitään. Miksi pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en julkaise mitään miehestäni, koska en julkaise itsestänikään juurikaan mitään kuvia. Itse en onnistu kuvissa, joten vähän typerältä tuntuisi miehestä laittaa kuvia kun ei itse ole niissä kuvissa. Hienoja sellaiset "Meillä on niin ihanaa yhdessä lällynlää" ja sitten kuva miehestä yksin. Lapsista laitan sukulaisten ryhmään silloin tällöin kuvia.

Vierailija
4/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin vaimolle että en halua osallistua hänen somepelleilynsä millään tavalla. Minuan asiani eivät kuulu kenellekään ulkopuoliselle ja toivoisin saman koskevan koko pehettämme.

Vierailija
5/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen, että tänäkin päivänä voi olla ihmisiä, jotka eivät halua naamaansa pistettävän nettiin?

Vierailija
6/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että vieraat naiset kuolaavat ja läähättävät mieheni kuville.

Vierailija
7/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tämmöinen nainen. Mun syyt:

1) mies vihaa somea

2) mies ei mitenkään erityisesti halua mainostaa että ollaan yhdessä (ei olla FB:ssä muutaku kavereita vaikka on lapsi)

3) minä en enää välitä miehestä

4) en muutenkaan halua mainostaa että minulla on mies

Vierailija
8/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni täytyy kätkeä.

Vierailija
9/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Toki suhteen alkuaikoina nainen laittoi meistä kuvan josta ei voi erehtyä yhteiseen jakoon, ilmeisesti ihan vain varmistaakseen ettei mulla ole muita säätöjä meneillään :) mutta eipä sitä muuta tarvitse jakaa....

Vierailija
10/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita lasteni kuvia someen ja mieheltä kysyn aina lupaa ja miksipä laittaisin somemaailmaan muuta, kuin omaa elämääni.

Vierailija
11/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa itsessäni ja joissain muissakin. Itselläni tämä johtuu siitä, että mieheni ei ole somessa eikä myöskään yleensä ottaen halua siellä esiintyä, varsinkaan kuvissa, ja kunnioitan hänen toivettaan. Toki joskus saatan jossain tekstissä häneen viitata, mutta kuvia en laita muuten kuin joskus silloin harvoin, kun hän antaa luvan. Kaikki jotka minut oikeasti tuntevat, tietävät kyllä miehestäni ilmankin. Lapsia meillä ei ole, enkä yleensä laita muidenkaan ihmisten kuvia someen, koska en laita kysymättä lupaa enkä jaksa aina olla kyselemässä lupia. En kyllä laita juuri itsenikään kuvia, vaan lähinnä maisemia jne. Samoin toimii moni ystäväni, enkä ole nähnyt asiassa mitään ihmeellistä.

Vierailija
12/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookista on minulle muodostunut jonkinlainen ammatillisen semiformaalin verkostoitumuisen väline, joten en laita sinne mitään yksityisasioitani. Siellä ei ole edes siviilisäätyäni.

Vierailija
13/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En julkaise miehestä enkä lapsesta kuvia, koska some tili on mun. Siellä mun kuvia ja kuvia asioista mistä mä tykkään. Mies ja lapsi tehköön omat tilit ja jakakoon siellä omia asioitaan. 

Vierailija
14/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en julkaise mitään miehestäni, koska en julkaise itsestänikään juurikaan mitään kuvia. Itse en onnistu kuvissa, joten vähän typerältä tuntuisi miehestä laittaa kuvia kun ei itse ole niissä kuvissa. Hienoja sellaiset "Meillä on niin ihanaa yhdessä lällynlää" ja sitten kuva miehestä yksin. Lapsista laitan sukulaisten ryhmään silloin tällöin kuvia.

No tässähän olikin pointtina se, että ne jotka muuten julkaisevat itsestään paljon, eivät koskaan laita mitään miehestään, eivätkä koskaan viittaa edes häneen millään tekstillä.

Vierailija
15/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookista on minulle muodostunut jonkinlainen ammatillisen semiformaalin verkostoitumuisen väline, joten en laita sinne mitään yksityisasioitani. Siellä ei ole edes siviilisäätyäni.

Minullakin on paljolti näin, enkä minäkään ole tullut laittaneeksi sinne siviilisäätyäni. Ei minulla kyllä ole mitään tarvetta sitä peitelläkään, mutta näin pitkän ajan jälkeen tuntuisi hassulta yhtäkkiä laittaa se sinne :) Ja kuten sanottua, ne jotka minut oikeasti tuntevat, tietävät asioiden laidan, ja jotka eivät tunne, niiden ei tarvitsekaan tietää.

nro 11

Vierailija
16/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni ei halua someen.

Exän kanssa taas ei koskaan ollut mitään mitä päivittää, kun ei tehty yhdessä mitään.

Vierailija
17/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä. - Ja jos minulla olisi kumppani (nainen) niin toivoisin, että mahdollisessa some -käytössään hän jättäisi laittamata/ jakamasta kuvia. - En minäkään olen avannu laittaa someen kenenkään toisen (ihmsien) kuvia tai kuvaa..

Vierailija
18/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies ei halua näkyä somessa millään tavalla.

Ihmettelen kyllä miksi esim. pikkulapsista laitetaan surutta kuvia someen kun hädintuskin ymmärtävät mistä on kyse. Eri asia jos lapsi on jo aikuinen/lähes aikuinen ja antanut luvan.

Vierailija
19/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies päivittää ihan itse oman somensa. Jos nyt joku yhteisistä ystävistä ei satu ymmärtämään että olemme yhdessä esim. lomalla josta molemmat ovat päivityksen tehneet niin minun puolestani saa olla ymmörtämättä.

En myöskään ole huomannut tuota lähipiiristä koska en ole kiinnostunut siitäkenen kanssa joku käy lenkillä vai lenkkeileekö yksi.

Vierailija
20/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan tutttavapiiriin ei juuri kuulu ihmisiä, jotka jakamalla jakaa elmäänsä somessa, joten en sinänsä ole huomannut. Aktiviisimmat instan käyttäjät linkittävät sen yleensä johonkin harrastukseen esim. kalastukseen ja lähes kaikki kuvat ovat tästä aiheesta.

Mutta niin kuin moni on todennut - se, että nainen haluaa jakaa elämänsä kaikille, ei tarkoita sitä, että mies haluaa. Lasten asioiden jakaminen taas on aika kyseenalaista. Heillekin kun pitäisi suoda jonkinlainen mahdollisuus yksityisyyteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi