Uusi kuvottava ilmiö, itsemurhan tehnyttä teiniä solvataan ja pilkataan somessa vielä kuoleman jälkeenkin
Kuinka alhaiseksi voi ihminen mennä?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006210449.html
Kommentit (159)
Kiusaaminen on nykyään paljon raaempaa kun se seuraa kotiinkin somen muodossa, et missään pääse rauhaan, et edes haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti karma kostaa näille kiusaajille jotka teoillaan aiheuttivat nuoren kuoleman eivätkä edes kadu.
Ei ole mitään karmaa. Suurin osa niistä kiusaajista elää mukavan loppuelämän ilman mitään suuria vastoinkäymisiä. Sad but true.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on varmaan jokin yritys ikään kuin kieltää tapahtunut jatkamalla samaan malliin kuin ennenkin. Tai epäinhimillistää tuo kuollut kiusaamisen kohde, jotta ei tarvitsisi kohdata asiaa. Ihan järkyttävää, hyi olkoon.
Sinusta ei sitten vieläkään ole jo aika lopettaa tätä kaiken ymmärtämistä vaan sen sijaan jatkat edelleen selitysten keksimistä millä tämän(kin) voi jotenkin oikeuttaa.
Just noin kieroon kakarat nykyisin kasvaa, kun ne ei ikinä joudu olemaan mistään tekemisistään vastuussa vaan aina tulee pataljoona kaltaisiasi ymmärtäjiä silittämään päätä ja selittämään asiat parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on nykyään paljon raaempaa kun se seuraa kotiinkin somen muodossa, et missään pääse rauhaan, et edes haudassa.
Sanos muuta. Ihan tarpeeksi kamalaa se oli 30 vuotta siitenkin ja silloin sentään vielä pääsi edes kotiin siltä piiloon. Aivan kamalaa ajatellakin mitä koulukiusatut joutuu nykypäivänä kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös jos se on joku defenssi. Psyyke ei ehkä kestä jos kunnolla tiedostaa olevansa syyllinen tuohon kuolemaan.
Pikku sosiopaatteja ne on. Ei empatiaa, ei katumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaan kasvatuksen tulos, hyvää työtä äidit
Yhtä hyvää kuin isukeiltakin. Ei sen parempaa.
Isä kun kaivaa remmiä esiin äiti saattaa tulla väliin.
Lisäksi 60% avioliitoista päätyy eroon ja epäilen että vielä useammin avioliitto jossa on lapsia päätyy eroon. Lapsi jää äidille joka käytännössä vastaa kasvatuksesta koska mitäs se 2x kuussa viikonloppuna oleva isä pystyy oikeasti vaikuttaa?
Mistä löytyy näitä pilkkajuttuja?
Mikä ihmisiä vaivaa? Onko sosiopaatteja ja psykopaatteja nykyään enemmän? Kuinka paljon koulukiusaamisesta on puhuttu ja sitä yritetty ehkäistä, mutta mistä näitä sikiää aina vaan? Eikö normaalin emotionaalisen tunneälyn omaavan ihmisen pitäisi tajuta, miltä muista tuntuu?
Tietyt ongelmat pahenevat aina vaan. Olen menettänyt toivoni suomalaista yhteiskuntaa kohtaan. Aina heikommat kärsii.
Oli kyse koulukiusaamisesta, siilien kiduttamisesta tai kesäkissoista, niin nämä vain pahenevat vuosi vuodelta vaikka kuinka yritetään valistaa.
Haluan nähdä noita haukkumisia ja keskustella oman teinini kanssa asiasta myös, löytyykö infoa mistä löytää?
toivomennyt kirjoitti:
Mikä ihmisiä vaivaa? Onko sosiopaatteja ja psykopaatteja nykyään enemmän? Kuinka paljon koulukiusaamisesta on puhuttu ja sitä yritetty ehkäistä, mutta mistä näitä sikiää aina vaan? Eikö normaalin emotionaalisen tunneälyn omaavan ihmisen pitäisi tajuta, miltä muista tuntuu?
Tietyt ongelmat pahenevat aina vaan. Olen menettänyt toivoni suomalaista yhteiskuntaa kohtaan. Aina heikommat kärsii.
Oli kyse koulukiusaamisesta, siilien kiduttamisesta tai kesäkissoista, niin nämä vain pahenevat vuosi vuodelta vaikka kuinka yritetään valistaa.
Ei ole karmaa tai oikeudenmukaisuutta. Ainoa asia mitä sosiopaatti pelkää on suuremman tai vahvemman tahon väkivalta häntä itseään kohtaan. Hän ei usko mitään muuta.
"Sanat" ja "valistaminen" menevät toisesta korvasta ulos sekunnissa, kun kyseessä on enemmänkin eläin eikä ihminen.
Näille ei riittänyt se, että ajoivat pojan itsemurhaan, vielä pitää sairaalloisesti pilkata kuollutta ihmistä. Missä kiusaajien vanhemmat? Puuttukaa nyt hyvänen aika kotona tuohon ajoissa. Jos mun lapsi tekisi noin niin veisin niskapersotteella julkisesti pyytään anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Näille ei riittänyt se, että ajoivat pojan itsemurhaan, vielä pitää sairaalloisesti pilkata kuollutta ihmistä. Missä kiusaajien vanhemmat? Puuttukaa nyt hyvänen aika kotona tuohon ajoissa. Jos mun lapsi tekisi noin niin veisin niskapersotteella julkisesti pyytään anteeksi.
Se on väkivaltaa kun otat tuollaisen otteen.... ei kuule sovi moinen.
Kaikki on ilmeisesti onnistuttu poistamaan aiheesta, koska en löydä yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy näitä pilkkajuttuja?
Varmaan snäppi ja whatsapp. Ei kai teinit enää Faboa käytä?
Maailmallahan on päästy siihe pisteeseen, et jos sattuu kolaripaikalle jossa ruumis, otetaan kuvia ja sit levitellään maailmalle ja lopuksi lähetellään niitä perheenjäsenille ilkkuen.
Eletään pinnallista, piittaamatonta aikaa. Tämä palsta on hyvä esimerkki siitä kuinka empatiakyvyttömyys, kiusaaminen ja muiden halveksunta rehottaa. Toisaalta julkisuus tuo esiin ihmisissä kaikkea muuta kuin hyveitä, meille esitellään aina vaan uusia ns. julkisuuden henkilöitä joiden elämä on täynnä pinnallisuutta, ihmisiä joille tärkeintä tuntuu olevan tunnettuus, ulkonäkö, raha ja vip-piireissä pyöriminen.
Miettikää millaista aikaa elämme, ei ihme että lapset ja nuoret ottavat mallia tästä pinnallisesta paskamaailmasta jota tälläkin palstalla on moni luomassa!
Tämä on kyllä ihan kamalaa ja pahemmaksi vaan menee. Itsekin tiedän monia ihmisiä, jotka ovat itsemurhaan päätyneet ja tuntuu ihan hirveältä, kun joku on heistäkin jonkun ikävän jutun sanonut puhumattakaan tällaisesta julkisesta pilkkauksesta. Se kertoo vaan kaiken niistä ihmisistä ja vaikka nuoria varmaan ovatkin niin en usko, että koskaan tulevat järkiinsä, kun kyllä luulisi sitä empatiaa edes nyt jo löytyvän jos sitä edes ripaus olisi. En muuten koskaan toivo muille pahaa, mutta näiden henkilöiden kohdalla tietenkin toivoisi, että joskus saisivat herätyksen. Näin ei silti useinkaan tapahdu. Sama juttu on minusta nykyisin yleistynyt kuvaaminen onnettomuus paikoilla ja se ettei edes auteta niitä loukkaantuneita. Joskus jossakin lehdessäkin eräs äiti kiitti sitä ainoaa miestä joka oli yrittänyt auttaa loukkaantunutta poikaa, vaikka tämäkin sitten kuitenkin menehtyi.
Täällä päin pilkataan myös herkästi niitä, jotka ovat muutenkin kuolleet esim auto-onnettomuudessa. Jopa kuvia on julkaistu. Tietenkin näissäkin tilanteissa monesti itse ajattu lujaa ja omalla toiminnalla osuuttaa asiaan, mutta en silti alkaisi pilkkaamaan kuollutta missään nimessä. Itse olen ollut myös kiusattu pitkään ja mietin joskus, että jos lähtisin oman käden kautta tai muuten kuolisin esim johokin sairauteen niin kiusaajat varmaan pilkkaisivat minua vielä sen jälkeenkin ja voisivat käydä sotkemassa hautani yms. En usko, että hekään koskaan saavat mitään karman kostoa teioistaan ja hyvin heille näyttää menevän toisin kuin itselläni ja on pitkä matka siihen, että olisin oikeasti toipunut kaikesta.
Jos 15 ikävuoteen mennessä ei ihmisellä ole herännyt empatiakyky, miten sitä voi enää herättää? Miten tätä asiaa pitäisi käsitellä kouluissa ja kodeissa? Jotakin on pakko tehdä, mutta mitä. Tuossakin koulussa oli pidetty yhteinen kokoontuminen, jossa jotkut olivat nauraneet suru-uutiselle. Käsittämätöntä.
Asiassa ei ole mitään uutta. Vanhat huonot tavat ovat tehneet paluun.
Eräskin ala-aste ikäinen poika päätti itse päivänsä n.30 v sitten jouduttuaan pienen koulun silmätikuksi. Opettajakin oli paikalla, kun poika itse pyysi luokan edessä anteeksi jos on jotakuta loukannut.
Toinen pahoinpideltiin pyörätuoliin, eikä saanut ikinä korvauksia. Tekijät jatkoivat hänen syyllistämistään vielä aikuisenakin.
Se on sitä ihanaa yhteisöllisyyttä,kun ollaan yhdessä yhtä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Asiassa ei ole mitään uutta. Vanhat huonot tavat ovat tehneet paluun.
Eräskin ala-aste ikäinen poika päätti itse päivänsä n.30 v sitten jouduttuaan pienen koulun silmätikuksi. Opettajakin oli paikalla, kun poika itse pyysi luokan edessä anteeksi jos on jotakuta loukannut.
Toinen pahoinpideltiin pyörätuoliin, eikä saanut ikinä korvauksia. Tekijät jatkoivat hänen syyllistämistään vielä aikuisenakin.
Se on sitä ihanaa yhteisöllisyyttä,kun ollaan yhdessä yhtä vastaan.
Itken täällä 😩
Ennen someaikaa nämäkään hirviöt eivät olisi paljastuneet.