Seksuaalisensuuntautumisen kertominen uudessa suhteessa
Kertoisitteko, ja missä vaiheessa, uudelle kumppanille jos ette olisikaan hetero? Olen siis panseksuaalinen nainen ja aloittanut tapailemaan miestä. Olisiko reilua tuoda miehen tietoon, että minulla on ollut myös suhteita esim naisten kanssa? Ja missä vaiheessa tapailua tämä olisi hyvä ottaa puheeksi?
Kommentit (30)
Minulla on sama juttu, kyllä se varmaan jossain vaiheessa esiin tulisi, koska en sitä mitenkään salaile. En niin ahdasmielistä miestä/naista haluaisikaan jolle se olisi ongelma.
En varmaan kertoisi kun asia on vielä niin iso tabu ja sitä olisi naisen helppo käyttää hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
En varmaan kertoisi kun asia on vielä niin iso tabu ja sitä olisi naisen helppo käyttää hyväkseen.
Millä tavalla sellaista voisi käyttää hyväkseen?
Vierailija kirjoitti:
Olen niin vanha, että sanon olevani bi, en pan.
En kiinnostu pelkästään miehistä ja naisista, vaan ihmisestä sukupuoleen ja seksuaaliseensuuntautumiseen katsomatta. Siksi pan, ei bi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietystikin tämä on täysin hypoteettista. Esim. riita ja erotilanteessa voisi levitellä perättömiä väitteitä yrittäen aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa saadakseen aikaan lähestymiskiellon ja lasten huoltajuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kiinnostu pelkästään miehistä ja naisista, vaan ihmisestä sukupuoleen ja seksuaaliseensuuntautumiseen katsomatta. Siksi pan, ei bi.
AP
Eli siis mikä on ero Bi-seksuaaliin? Hehän eivät välitä sukupuolesta, ja voivat seurustella homon/lesbon/heteron/toisen bin kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eli siis mikä on ero Bi-seksuaaliin? Hehän eivät välitä sukupuolesta, ja voivat seurustella homon/lesbon/heteron/toisen bin kanssa...
Ne tunnustaa koko sukupuolien "kirjon" eli ei väliä vaikka helikopteri tai nestemäinen sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietystikin tämä on täysin hypoteettista. Esim. riita ja erotilanteessa voisi levitellä perättömiä väitteitä yrittäen aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa saadakseen aikaan lähestymiskiellon ja lasten huoltajuuden.
Ei kai se nyt mikään rikos ole jos pitää naisista ja miehistä molemmista? Vai pedofiilikö olet..? sitten ymmärrän
Heti. Kumppanillasi on oikeus tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sitä se bi minun nuoruudessani tarkoitti. Minulla on ollut muunsukupuolisia/transtaustaisia kumppaneita. Tunnen tosiaan itseni vanhaksi välillä.
/1
Minä ja sukupuolineutraali kumppani puhuttiin heti ekoilla treffeillä, hänellä luki profiilissakin bi. Asialla ei ole mitään väliä nyt koska olemme monogaamisia eikä kumppanien seksihistoria ole kiinnostanut minua muuten kuin että ei ole sukupuolitauteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eli voisit naisena kiinnostua romanttisseksuaalisessa mielessä homomiehestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ne tunnustaa koko sukupuolien "kirjon" eli ei väliä vaikka helikopteri tai nestemäinen sukupuoli.
On vain olemassa mies ja nainen. Ei mitään muuta. Jos muuta uskot niin hakeudu hoitoon tai jotain vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
On vain olemassa mies ja nainen. Ei mitään muuta. Jos muuta uskot niin hakeudu hoitoon tai jotain vastaavaa.
Äläs nyt. Rakastuihan joku ranskatar Eiffel-torniin, joten miksi ei helikopteriinkin. Ja ihminenhän on suurimmaksi osaksi nestettä.
Miehelle ei kannata kertoa mistään bi tai panseksuaalisuuksista. Se on niille heti merkki alkaa parittaa naistaan ja velvoittaa kimppaseksiin. Joudut väkisin naimaan ties mitä ja pussailemaan vieraita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Määrittelet asiat tosi avarasti ja mahdollisimman uudenaikaisella termillä. Sitä enemmän ihmettelen, ettei asia ole tullut tämän uuden miehen kanssa puheeksi.
Olisin iloinen, jos kertoisit, miksi näin on.
/1 edelleen
Aloitajaa taitaa itseäänkin mietityttää omat muotiterminsä ja niiden syvällinen merkitys.
Tuossa tapauksessa voisi kertoa jo etukäteen tai kohdatessa, ei sitten kun seurustellaan. Poikkeuksena jos toinen on arvaamaton tai väkivaltainen.
En ole kertonut, jos seksuaalisen suuntautumisen asiat eivät ole tulleet puheeksi. Mitä väliä sillä on? Kun olen suhteessa, panostan siihen yhteen ihmiseen. Mua ei myöskään kiinnosta kuulla, keitä kaikkia hän on tapaillut tai millaisista ihmisistä yleensä viehättyy. Saa toki kertoa, jos haluaa.
Minä olen kertonut ennen kuin suhde on muuttunut romanttiseksi. Outoa minusta, jos olette jo tapailleet, eikä asia ole tullut puheeksi.