Palkanlaskija ei suostu toimittamaan arviota tulevasta palkasta?
Onko joku muu törmännyt samaan? Ennen sai pyytämällä, nyt sanottiin että he eivät toimita. Olen siis aloittanut uudessa työsuhteessa (taas, koska määräaikaisuus) ja tarvitsen tiedot tulevasta palkasta lapsen iltapäiväkerhon maksuselvitystä varten. Ja se pitää toimittaa kirjallisesti liitteineen ennen kuun loppua tai joudun maksamaan täydet laskut, palkkakuitti tulee 2 päivää ennen palkkaa verkkopostiin.
Ennenkin olen näitä arvioita joutunut tilaamaan mm. päivähoitomaksuja varten. Sinänsä vielä koomista, että työnantaja on kunta, ja tätä arviolaskelmaa tulevasta palkasta vaatii sama kunta itse.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä me palkanlaskijatkin ollaan. Ei meidän kristallipallo kerro yhtään sen tarkemmin sun tulevaa palkkaasi kuin sun omatkaan laskelmasi.
Enkä ainakaan itse suostuisi kuittaamaan mitään arviota tulevasta palkasta, suullisesti voisin kertoa suuntaa-antavan summan, jos olisi aikaa laskea.
Mutta kuten sanottua, tuplatyö.
No niinkuin sanoin, kyllä tämä vain ennen onnistui. Mutta ehkä ne palkanlaskijatkin oli ennen vaan pätevämpiä. No sinänsä ei yllätä, p*skaa palveluahan se on nykyään joka tuutista.
Ap
Eipä tuo taida olla palkanlaskijan vika tai pätevyydestä kiinni... Ennemmin ehkä työtahdista. Ja kaikista palkoista nyt ei vaan voi mitään arvioita heitellä. Jos sulla on säännöllinen kk-palkka, niin sitten onnistuu. Mutta vuorotyöt tms, niin on ihan turha lähteä arvailemaan.
On säännöllinen kuukausipalkka.
Ap
Maksat enimmäismaksun ja korjaavat seuraavassa kuussa.
Jos on kk-palkka, eikö se näy työsopimuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä me palkanlaskijatkin ollaan. Ei meidän kristallipallo kerro yhtään sen tarkemmin sun tulevaa palkkaasi kuin sun omatkaan laskelmasi.
Enkä ainakaan itse suostuisi kuittaamaan mitään arviota tulevasta palkasta, suullisesti voisin kertoa suuntaa-antavan summan, jos olisi aikaa laskea.
No niinkuin sanoin, kyllä tämä vain ennen onnistui. Mutta ehkä ne palkanlaskijatkin oli ennen vaan pätevämpiä. No sinänsä ei yllätä, p*skaa palveluahan se on nykyään joka tuutista.
Ap
Kuulostat nyt vähän katkeralta. Pätevyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei tuollaisia arvioita voi automaattisesti mistään tulostella.
Ja jos sitä palvelua haluat, niin tuolla asenteella et tule sitä saamaan muiltakaan kuin palkanlaskijalta.
Laitat sinne työsopimuksen ja kerrot, että arvioita et saa, vaikka olet sitä pyytänyt. Ilmoitat palkanlaskijan nimen ja puhelinnumeron. Kirjoita, että häneltä voi tarvittaessa pyytää, koska ei toimita sitä sinulle. Sitten kun saat palkkalaskelman, niin toimita se jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Laitat sinne työsopimuksen ja kerrot, että arvioita et saa, vaikka olet sitä pyytänyt. Ilmoitat palkanlaskijan nimen ja puhelinnumeron. Kirjoita, että häneltä voi tarvittaessa pyytää, koska ei toimita sitä sinulle. Sitten kun saat palkkalaskelman, niin toimita se jälkikäteen.
Kiitos, näin teen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eipä tuo taida olla palkanlaskijan vika tai pätevyydestä kiinni... Ennemmin ehkä työtahdista. Ja kaikista palkoista nyt ei vaan voi mitään arvioita heitellä. Jos sulla on säännöllinen kk-palkka, niin sitten onnistuu. Mutta vuorotyöt tms, niin on ihan turha lähteä arvailemaan.
Täh? Kyllä ne palkat pitää budjettiinkin etukäteen arvioida vuodeksi kerrallaan! Ei ole rakettitiedettä. Katsotaan peruspalkka, katsotaan palvelulisien määrä ja vuorolisien keskiarvo samaa työtä tekevillä ihmisillä. Se on se arvio.
Ei vaan vastuullisempia. Ennen kuin työtunnit on toteutuneet, ei arviota palkasta voida antaa. Kiinteä kuukausipalkka toki eri asia, mutta sehän näkyisi työsopimuksessasi.
Nykyään sisäinen valvonta on monessa paikassa niin tiukkaa ettei palkanlaskijalla ole edes valtuuksia antaa ulos mitään muuta kuin palkkalaskelma.