Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttärit, vieraalla karkin syöminen kielletty.

Vierailija
20.08.2019 |

Lapsella siis ekat kaverisynttärit tulossa (7.v) ja heti tietty luokalla on tällainen Pirkko jonka vanhemmat eivät ole ikinä antaneet lapsen syödä karkkia eivätkä halua että syö vieraissakaan. Tästä tuli ilmoitus tyyliin: Emme halua että Pirkolle tarjotaan sokerikarkkeja tai mitää missä on lisättyä sokeria/väriaineita yms.. tiedustelin onko kyseessä allergia ja voisiko vähän tarkentaa mitkä lisäaineet ovat kiellettyjä niin kyseessä on periaate..

Riittääkö tähän vastaukseksi vain että huolehditko itse että lapsesi syö vain niitä mitä olette sopineet, tarjolla on herkkuja sipsejä, karkkia, jäätelöä yms. Mutta myös hedelmiä ja juustoja..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jeesus mitä paskaa, onneksi en oo ainakaan vielä (kopkop) törmännyt omien lasten synttäreitä järjestäessä näihin herkkunatseihin. Käy vaan sääliks näitä Pirkkoja joilta koitetaan kieltää se satunnainen juhlissa herkuttelukin.

Vierailija
22/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on nykyvanhempien ongelma, niin mistä syystä keski-ikäiset tässä maassa on niin lihavia?

Hmmm... Ehkä siksi että nykyvanhempien lasten tämänhetkinen sokerittomuus tai sokerillisuus ei liity mitenkään keski-ikäisten lihavuuteen. Se mitä joku lapsi syö ei realisoidu kenenkään keski-ikäisen ihmisen vyötärölle.

/9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet kysymään karkkinatseilta, että kakku ja keksit siis sopii (ymmärtämättä siis alkuunkaan mitä lisätty sokeri tarkoittaa), niin sun ei varmaan tarvi sitten olla se vahtija.

Ymmärtääkseni lisätty sokeri on lisättyä sokeria ei siinä mitään ongelmaa ole vaan siinä heidän ehdottomuudessaan, eli vaikka lapsi ei ole koskaan saanut karkkia niin luulisi nyt että edes joskus on täytekakkua tai keksiä maistanut..

Suoraan sanottuna itse en kyllä ole koskaan nähnyt koululaista joka ei olisi täytekakkua maistanut.

Ap

Vierailija
24/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua kyllä on. Mitäs luulette että Pirkolle tapahtuu kun täyttää 18-vuotta. Ihanko oikeasti kieltävät makeisten syönnin ennen sitä? En itse pidä makeisista ,mutta aika sairasta touhua.

Vierailija
25/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kamalaa olla tällaisen herkkunatsin lapsi. Ymmärrän jos kotona ei herkutella karkeilla ym mutta se ettei saa edes kaverin synttäreillä ottaa karkkia jos haluaa on aika tiukkaa. Joskus pitäisi relata ja joustaa niin ei tule sitten ruokafobioita ja mättöongelmia myöhemmin.

Tämä. Meidän lasten yhdellä luokkakaverilla on hyvin tiukka kuri herkkujen suhteen. Eivät kuitenkaan meille viestittäneet kuten AP:n tapauksessa, mutta hieman vastaava tilanne. No kyseinen lapsi veti kaksin käsin herkkuja synttäreillä. Muut söivät huomattavasti maltillisemmin. 

Tuollainen totaalinen kieltäminen oikeastaan vain pahentaa asiaa. Tietysti joku rajaa pitää olla.

Vierailija
26/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri tuollaiset vanhemmat. Kaikki makea, niin karkit, jäätelöt kuin mehut ja limpparit olivat periaatteen vuoksi kiellettyjä. Edes lauantain karkkipäivää ei ollut. Aikuisena, kun omilleni muutin ja tajusin, että saankin syödä mitä vain ilman, että kukaan sanelee aloin ahmia epäterveellisiä sokerimättöjä ja siitä tuli mulle ongelma, kun lihoin äkkiä aivan kauheasti ja vasta puoli vuotta sitten sain painoni ja ahmimiseni takaisin hallintaan :)

Vierailija
27/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi synttäreillä on pakko olla karkkia? Eikö voisi olla esim. Poppareita, kakkua, coctailtikkuja ym.

Vierailija
28/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi synttäreillä on pakko olla karkkia? Eikö voisi olla esim. Poppareita, kakkua, coctailtikkuja ym.

Ei voi. Karkkia on pakko olla. Laki vaatii. Sorry!

Vierailija
29/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa. Osattiin sitä ennenkin, mä olen tällaisen herkkun*tsin lapsi ja mulla ei ole vieläkään mitään tolkkua syömisessä jos herkkuihin pääsen käsiksi. Kerran söin yksin kokonaisen juustokakun..

Syömishäiriöitä oon sairastanut sekä anoreksian että bulimian ja ruoka hallitsee elämääni niin etten voi seurustella tai harrastaa seksiä. On vähän paha mieli Pirkon puolesta että vanhemmat siirtää ortoreksiansa eteenpäin.

Vierailija
30/30 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koska päivänsankari niin haluaa. Ja synttärit on se päivä,  kun meillä lapsi saa aika pitkälle sen mitä haluaa. Tosin meillä on kyllä niitä dippivihanneksia ja poppareitakin. Kakkua ei ole, kun kukaan ei sitä syö. Jätskiä joskus on, ei tosin sitäkään aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan