Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtumisen mahdottomuus & tuska. SE EI VAAN ONNISTU MINULTA! :( Viimeinen toivo: Osaako kukaan auttaa?

Sohvalla lojuva
20.08.2019 |

Olen lukenut AV:lta useita ylipainoisia syyllistäviä kirjoituksia. Ymmärrän, että ylipainossa ei ole mitään hyvää ja olen pyrkinyt siitä eroon, mutta täysin tuloksetta.

Olen nyt 137 kg painava nainen, työkyvytön (polvet ja selkä rikki). Minun on todella hankala liikkua. Kärsin jatkuvasta väsymyksestä ja nukun huonosti. Herään öisin ja minun on pakko syödä tukevasti, että saan vielä muutaman tunnin unta. En tykkää käydä ulkonakaan ja tilaan ruokaostokset suoraan kotiin.

Päivääni rytmittää nälkä, valtavat annokset ja herkut, päiväunet ja herääminen uuteen nälkään jne.

Olen kyllä yrittänyt laihduttaa vähentämällä syömistä, koska liikkuminen ei minulle sovi vammoistani johtuen, mutta tulen todella sairaaksi ja huonovointiseksi, jos en saa hiljalleen lihoa. Lääkäri käski uimaan, mutta en todellakaan kehtaisi ostaa edes uimapukua. Nykyään mulla on makuuhaavojakin. En enää uskalla yrittää laihduttamista, kuolisin siihen. Mutta niin haluaisin.

Mut on tuomittu tällaiseksi....usko ja toivo loppuu...it-it-itketää niin...

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketodieetti, kokeilepa sitä. Ei tarvitse olla nälillään ja ensimmäiset 20 kg lähtee niin nopeasti, että se motivoi jatkamaan. Samalla olotilasi paranee, alat nukkua paremmin, elimistön hiljainen tulehdus alkaa lievittymään. Ja sitten vaan menet ostamaan sen uimapuvun ja alat vesijuosta. Ota mukaan HIIT-harjoittelu, se polttaa rasvaa tehokkaammin kuin pitkäkestoinen liikunta. Ja sen sitäpaitsi viitsii laiskakin liikkuja tehdä, kun ei se vaadi mitään tunnin suoritusta. Takaan, että toimii. Muistat vaan, että ketodieetti on rasvadieetti, ei proteiinidieetti. Ja että syöt VAIN hyvälaatuisia rasvoja, kuten kalaa, kylmäpuristettua oliiviöljyä, kookosöljyä, voita, siemeniä ja pähkinöitä. Ei missään tapauksessa margariinia, rypsiä tms. roskaa. Koet ihmeitä puolessa vuodessa, lupaan sen! terv. kokemusta on

Saako udella paljonko sinä olet laihduttanut ja missä ajassa? 

Vierailija
42/48 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla liikakilomäärällä pääset lihavuusleikkaukseen - siihen samaan, jossa Vesku Loiri oli.

Vatsalaukkusi kurotaan tuossa leikkauksessa niin pieneksi, ettet voi enää syödä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen laihdu liikkumalla, vaan syömällä vähemmän, mitä kuluttaa. Alat vaan katsomaan mitä sinne suuhusi lappaat. Vatsa ei tunnista kaloreita, joten valitset vähäkalorista, mutta täyttävää syötävää.

Luitko aloituksen?

Nuo itsestäänselvyydet ap:kin varmaan tietää.

Nuo eivät ole itsestään selvyyksiä. Vähäkalorinen ruoka ei auta laihtumaan, päinvastoin.

No ei ne suuret kalorimäärätkään ketään laihduta? Mua ainakaan. Mutta voin ollakin poikkeus. 😉

Jos haluaa laihtua, on ruokamäärää vähennettävä. Vähennys ei onnistu vähäkalorista ruokaa syömällä.

Miten niin ei onnistu?

Itse syön paljon vähäkalorista ruokaa ja laihdun.

Elimistö saattaa ryhtyä kapinaan kun se saa vähäkalorista ravintoa. Sitten tulee repsahduksia ja koko ponnistelu on turhaa. Jos sinä onnistut, niin hienoa sulle. Kaikki ei kuitenkaan ole samanlaisia ihmisiä.

Vierailija
44/48 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain puhdasta ravintoa ja sitä mitä luontoäiti tarjoaa. Marjoja, hedelmiä, paljon vihreetä, siemeniä, vähän pähkinöitä.

Muista juoda! Nälkä on oikeesti merkki siitä, että elimistö tarttee vettä.

Jätä sokerit, vehnät, viljat pois.

Mä teen joka aamu vihersmoithien, puolet vihreetä, puolet hedelmiä, viherjauhetta ja hamppurouhetta sekaan.

Sit syön marjoja, hedelmiä ja ison salaatin.

Ja näillä pärjään.

Syöminen on lihottanut sut, kai tiedät sen? Sillä sä myös saat painoo alas. Ja muista! Mitä happampi hedelmä/marja sitä parempi!

Mä olin karkkisyöppö, joka päivä meni sokeria ja kaikkee roskaa. Nyt syön 2 palaa tummaa suklaata päivässä. Ja se riittää.

Tsemppii!!

Vierailija
45/48 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ahdistuksenhallintakeinoja ja muita tunnesäätelytaitoja, muita kuin syöminen. Kun tulee halu ahmia, kirjoita, kuuntele lempimusiikkiasi, piirrä, lähde kävelemään ulos, ota yhteyttä kaveriin tai jotain muuta, mikä voisi hetkeksi kiintää huomiosi muualle. Vaikka Kasvojen huutelu kylmällä vedellä. Kokeile rohkeasti eri juttuja, kunnes löydät toimivat.

Pohdi mitä pakenet ahmimiseen. Sen käsittelyyn saatat tarvita ulkopuolista apua (pyydä terveyskeskuksesta psyykkistä apua ahmintaan). Mielenterveystalon nettisivuilta löytyy myös ahminnan omahoito-ohjelma.

Vierailija
46/48 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla liikakilomäärällä pääset lihavuusleikkaukseen - siihen samaan, jossa Vesku Loiri oli.

Vatsalaukkusi kurotaan tuossa leikkauksessa niin pieneksi, ettet voi enää syödä liikaa.

Ei se ihan noin helppoa varmaan ole. Pitää ensin tutkia fyysinen ja ennen kaikkea se psyykkinen puoli. Pitää olla todella sitoutunut ja motivoitunut, ja päättänyt. Voidaan ehkä vaatia laihduttamaan joku kymppikilo, jotta testataan motiivia ja saadaan leikkauksen riskejä pienennettyä. Lihavuusleikkauksesta ei ole mitään hyötyä, jos asianomainen jatkaa syömistä entiseen malliin. Ne usein syödyt pikku mättö- ja kakkupalat lihottavat ennalleen. Hitaammin, mutta varmasti. Vaikeaa on kermakakkujen ja pitsojen syöjän alkaa porkkananpurijaksi. Lohtuun ahmitut rasvamätöt eivät niin vain vaihdu kevyesti uunissa kypsennettyyn kanaan tai kalaan. Prosessin pitäisi pysyä käynnissä siellä pään sisällä.

Vierailija
47/48 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ahdistuksenhallintakeinoja ja muita tunnesäätelytaitoja, muita kuin syöminen. Kun tulee halu ahmia, kirjoita, kuuntele lempimusiikkiasi, piirrä, lähde kävelemään ulos, ota yhteyttä kaveriin tai jotain muuta, mikä voisi hetkeksi kiintää huomiosi muualle. Vaikka Kasvojen huutelu kylmällä vedellä. Kokeile rohkeasti eri juttuja, kunnes löydät toimivat.

Pohdi mitä pakenet ahmimiseen. Sen käsittelyyn saatat tarvita ulkopuolista apua (pyydä terveyskeskuksesta psyykkistä apua ahmintaan). Mielenterveystalon nettisivuilta löytyy myös ahminnan omahoito-ohjelma.

Niin, nämä kuulostavat järkeviltä, mutta tulos taitaa olla sama, kuin että neuvoisi alkoholistia pesemään naamansa, piirtelemään tai menemään kirjastoon. Valitettavasti. Ei pahasta ahminnasta ja lohtusyömisestä itsekseen eroon pääse. Ammattiapua vaan, kuten sanot.

Vierailija
48/48 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen laihdu liikkumalla, vaan syömällä vähemmän, mitä kuluttaa. Alat vaan katsomaan mitä sinne suuhusi lappaat. Vatsa ei tunnista kaloreita, joten valitset vähäkalorista, mutta täyttävää syötävää.

Luitko aloituksen?

Nuo itsestäänselvyydet ap:kin varmaan tietää.

Nuo eivät ole itsestään selvyyksiä. Vähäkalorinen ruoka ei auta laihtumaan, päinvastoin.

No ei ne suuret kalorimäärätkään ketään laihduta? Mua ainakaan. Mutta voin ollakin poikkeus. 😉

Jos haluaa laihtua, on ruokamäärää vähennettävä. Vähennys ei onnistu vähäkalorista ruokaa syömällä.

Mitä tarkoitat määrällä? 100 gramman pienessä voipaketissa on 900kcal. Kilossa salaattia on 90kcal.

Ei se määrä, vaan ne kalorit. Opetelkaa lukemaan tuoteselosteita ja laskekaa esim. netin BMR-laskurilla päivän kalorinkulutuksenne.

Millään mittarilla et pysty kulutustasi tietämään.  Oletkohan kylläinen sen voin syönnin jälkeen vai salaatin?  Mietipä sitä.

Salaatin syönnin jälkeen nälkä tulee eka pierasulla. Voi ei edes pieretä ja nälkä tulee sitten joskus.

Yksinkertaista. Siksipä siihen ei uskota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi