Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on ruvettu työpaikkakiusaamaan

Vierailija
20.08.2019 |

Tämä on niin hämmentävä tilanne. En olisi ikinä uskonut tätä omalle kohdalleni. En ymmärrä miksi? Sisälläni on kuin yksi iso kysymysmerkki. Ei se kiusaaminen edes niin, vaikka sekin ikävää on, mutta se että joku oikeasti haluaa satuttaa. Miksi? En ole itse käsittääkseni tehnyt mitään. Epäilen nyt tosin kaikkea, eniten itseäni. Tapahtuuko tämä oikeasti?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto tekee laajempaakin "yhteistyötä" työnantajan kanssa, kannattaa olla varovainen niiden kanssa!!!!!

Vierailija
42/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksi työntekijä nosti hirveän haloon, että häntä kiusataan, kun häntä ei oteta mukaan juttuihin ja hänen puhuessaan pyöritellään silmiä... No, tämä kyseinen ihminen on työpaikan pahin juorukello ja ottaa uhrikseen aina uusia työntekijöitä, joilta utelee asioita muista, juoruaa muista, haukkuu muita ja kun on saanut ns. tietoa uudelta työntekijältä, niin lähtee sitä juttua sitten levittämään ympäri taloa... Aivan mahdoton persoona ja oikeasti ilkeä ja työilmapiirin myrkyttäjä, mutta hän on nyt keksinyt, että HÄNTÄ kiusataan.

Tavallaan häntä kiusataankin, koska kukaan ei halua olla hänen kanssaan enää. Itseaiheutettu kiusaamistapaus.

Entisessä työpaikassa sama.. Tai siis olen samassa firmassa vielä mutta siirryin eri osastolle (osin tän tyypin vuoksi). Oli semmoinen kuumakalle joka säännöllisin väliajoin sai raivareita joita ei välttämättä edes hallinnut ja sätti muita milloin mistäkin. Jotkut otti vähän etäisyyttä ja minä sen sijaan niin paljon kuin mahdollista. Pahinta siinä oli se, että ei ymmärtänyt omaa käytöstään ja yritti konfliktin jälkeen jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut ja otti etäisyydestäkin nokkiinsa, ihan niinkuin ne kohtaukset ei vaikuttaisi väleihin mitenkään. Mua varmaan sitten voi kutsua kiusaajaksi. Tavallaan pois sulkemalla olinkin kiusaaja, mutta se oli pakko tehdä kun oli niin mahdoton tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksi työntekijä nosti hirveän haloon, että häntä kiusataan, kun häntä ei oteta mukaan juttuihin ja hänen puhuessaan pyöritellään silmiä... No, tämä kyseinen ihminen on työpaikan pahin juorukello ja ottaa uhrikseen aina uusia työntekijöitä, joilta utelee asioita muista, juoruaa muista, haukkuu muita ja kun on saanut ns. tietoa uudelta työntekijältä, niin lähtee sitä juttua sitten levittämään ympäri taloa... Aivan mahdoton persoona ja oikeasti ilkeä ja työilmapiirin myrkyttäjä, mutta hän on nyt keksinyt, että HÄNTÄ kiusataan.

Vähän kyllä haiskahtaa valheelta tuo sun kertomus jos on 1 työntekijä jonka suljette ulkopuolelle. Yleensä kiusaajilla on hännystelijäjoukko joka on yleisönä ja mukana kiusaamistilanteissa. Eli kuulostaa siltä että sinä ja muut kiusaatte tätä yhtä työntekijää kuten hän on kertonutkin. Jos tämä kiusattu haukkuu jotakuta siihen on todennäköisesti syytä.

Olen itse ollut tilanteessa, jossa minut suljettiin työyhteisön ulkopuolelle ja pyöriteltiin silmiä kun sanoin jotain.

Kaikki sanomiseni mitätöitiin ja niille naureskeltiin. Jos myöhemmin joku muu sanoi saman asian kuin minä aihemmin, sai toinen henkilö myönteisen vastaanoton kommentilleen ja se olikin mahdottoman hyvä ja viisas kommentti.

Uusien työkavereiden kanssa tulin yleensä juttuun, kunnes heidät otettiin mukaan kiusaajaporukkaan. Sen jälkeen nämä uudetkin alkoittivat dissaamisen.

Onneksi ne pahimmat silmienpyörittelijät irtisanottiin eräiden yt-neuvotteluiden päätteeksi. Aika moni muukin joutui sillä kerralla irtisanotuksi. Joka tapauksessa ilmapiiri muuttui paremmaksi ja kiusaaminen loppui.

Vierailija
44/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 jatkaa: työkaveri oli niin jotenkin piikikäs ja uhkaava, että päätin laittaa nauhoituksen kännykän pikanappeihin. En sitä lopulta edes tarvinnut mutta se oli hyvä turva sille että saisin mahdollisen tilanteen ainakin taltioitua jotenkin, kun osa tilanteista tosiaan tapahtui kahden kesken tai jonkun komppaajan läsnä ollessa.

Vierailija
45/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset tahot ei näe niitä todisteita, vääntävät vaikka mustan valkoiseksi. Mites nämä palkitut hoivayritykset, joilla on sertifikaatit ja viranomaisten puumerkit valvonnasta seinillä vuosien ajalta ja hoidettavat ovat olleet laitoksissa hengenvaarassa, myös vuosien ajan? Eli ei vaan ole haluttu nähdä mitään ongelmia, niin silloinhan niitä ei myöskään ole.Häpeällistä toimintaa viranomaisilta ja virallisilra tahoilta sivistysvaltiossa, viidakonlait on vieneet kuin pässiä narussa.

Vierailija
46/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo täydellinen fiasko hoiva-alalla kertoo viranomaisvalvonnan tason Suomessa, enempää todisteita ei voi enää olla, mutta kun puhutaan yhtä ja tehdään toista ja luullaan, että kun suu käy ja ollaan olevinaan korkeita virkamiehiä niin kaikki hyvin .Todisteita ja todistajia suorastaan kannettiin nenän eteen, mutta kun ei niin ei!Luotto pyöreä 0.

Vierailija
47/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshuolto tekee laajempaakin "yhteistyötä" työnantajan kanssa, kannattaa olla varovainen niiden kanssa!!!!!

Millä tavalla? Mitä "laajempaa yhteistyötä"?

Vierailija
48/51 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? Mitä "laajempaa yhteistyötä"?

Sitä samaa, mitä joillakin työpaikoilla on työnantajilla luottamusmiehen kanssa.

Vierailija
49/51 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sitä ihan samaa.Työterveyshuolto on työnantajan kätyri.Työterveyshuollon sopimukset ovat yrityksille kalliita, joten vastapalveluna tästä (työnantaja valitsee ja maksaa lakisääteisen työterveyshuollon) työterveys kulkee työnantajan talutusnuorassa ja tekevät mitä käsketään.Eivät puutu mihinkään työnantajlle epäedulliseen vaan kääntävät kaiken työnantajan eduksi etteivät menetä rahakasta sopimusta.Painonhallinnan ehkä hoitavat joo ja flunssan takia voi käydä, muuten ei, salassapitovelvollisuus on pelkkä muodollisuus, kun puhelinlinjat käy kuumina.Kannattaa varoa viimeiseen asti!

Vierailija
50/51 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua työpaikkakiusattiin eräässä työpaikassa, jossa olin ensin harjoittelussa, sitten vakituisessa työpaikassa. Kiusaaminen ilmeni asiattomana vittuiluna ja pilkkana. Tietyt henkilöt, joista yksi ryhmäni esimies, pyrki pilkkaamaan minua muiden kuullen ja osa lähtikin mukaan tähän naureskeluun. Muistan kyllä nämä naureskelijat vielä vuosikymmenten jälkeenkin. Nuoria aikuisia, noin 25v olivat tuolloin, osa 30v ja esimies 40+-ikäinen. Itse tein työni tunnollisesti ja olin kaikille  ystävällinen, mutta jostain syystä sain osakseni pilkkaa. Noin kaksi vuotta kestänyt työpaikkakiusaaminen vaikutti minuun siten, että vielä kahdenkymmenen vuoden jälkeenkin olen tietyissä tilanteissa epävarma, enkä luota työyhteisön jäseniin. Kiusaajilla pyyhkii hyvin, hehän ovat niitä hassunhauskoja tyyppejä, jotka saivat silloin suosiota minun ivaamisestani. Asun nykyään eri paikkakunnalla, mutta kieltämättä olisi joskus mukava törmätä näihin tyyppeihin ja jutella heidän kanssaan asiasta. Kysyä vaikka, että miksi tekivät nuo asiat. Olen sitä mieltä, että kiusaaminen on ihmisellä veressä. Varmaan olivat koulussakin niitä kiusaajatyyppejä, sillä eihän ihmisen luonne taida miksikään muuttua. 

Vierailija
51/51 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajathan ovat sekä koulussa että työpaikoilla juuri niitä suosittuja tyyppejä, joilla läppä lentää. Suomessa on asiat hyvin, mutta henkinen ilmapiiri kamala. Ollaan kylmää kansaa. Onko lie joku geeni. Onneksi paljon on kivaakin väkeä. Mutta tunteellisuus ja herkkyys ei täällä ole oikein arvossaan. 

Suomessa ivataan työttömiä ja työkyvyttömiä. Katseet pitäisi kääntää työyhteisöihin. Niissä pärjäävät usein tunteettomat robottimaiset kovikset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän