Onko teillä naapurustossanne ns. koodinimeä, esim. koiranainen, valittaja, tms.
Tai mitä naapureiden koodinimiä tiedät?
Meidän taloyhtiössä naapurin pappa on tunnetusti sitruuna, koska on aina hapan eikä tervehdi ketään. Yläkerrassa asuu kissatyttö, nuori nainen joka ulkoiluttaa usein kissojaan. Itse en tiedä onko minulla mitään nimitystä.
Kommentit (79)
Meidän talossa on Kyttääjä, Pissamummo, Klenkka (anteeksi!) ja Syöpämummo. Me siis vain miehen kanssa kahdestaan käytetään näitä ja oikeasti on mukavia naapureita. Kyttääjäkin on ihan hyvä tyyppi, katselee aina ympärilleen, ettei mitään epämääräistä tapahdu. Pissamummo haisee pissalle. Ei se sille mitään mahda, joku sairaus varmaan.
Ulla taalasmaa.
On oikeesti just niinku se Ulla salkkareista, mulla jöi kerran avain oveen kun kannoin kauppakasseja ja läpiveto vetäsi oven kiinni.
Ulla huomasi avaimen ovessa ja väänsi siitä ja hiipi sisälle, yhtäkkiä huomaan hänet makkarissa avaamassa vaatekaapin oveaja kysyn että anteeks mitä oot tekemässä??
Hän vastaa: Aiiii eiku sitä mä tässä vaan kun oli toi oveen unohtunu toi sun avain niin tulin vaan tarkastaan ettei mitään oo sattunu..
Vastasin vaan että en mä yleensä vietä päiviäni vaatekaapissa ja menehän kotiin siitä.
Muori on yli 70.v niin en viitsi edes suuttua, kerrostalon paras kyylä, joka on vuosien varrella antanut kaikille niin paljon naurun aiheita että välillä on vedet silmissä ja vatsa kippuralla naurettu hänen juttujaan. Esim. Kerran epäili että siistijä lintsaa työssään/pitää liian paljon taukoja, jakoi kaikille vahtivuorot että pitää oviailmästä tarkkailla että siivooja varmasti tekee töitä eikä esim. Näprää kännykkää.
Meidän naapurustossa asuu controller (ammatti + tarkkuus jolla taloaan hoitaa), ammuttu poliisi (huhun mukaan), kirppismummo, Speedy (ajaa pihaansa tosi kovaa), Hullu Kia-mies / Kyylä, Mazda-mies ja Volvo-mies sekä Punaisen talon mies löytyvät myös. Viereisellä kadulla asuu Donnervetter, Himmel, sukeltakaa! eli saksalaisperhe.
Melkein kaikkien nimetkin tiedetään ja oltu useampaankin kertaan juttusilla, mutta oman perheen kesken lempinimet jääneet käyttöön.
Se hullu akka ja sen mies. Pelle hermanni. Noita-akka. Juorutäti. Lihava koiranainen. Juoksijaukko.
Minä olen kuulemma luomutyttö :D naapurin pappa möläytti hiprakassa. Kai se johtuu pukeutumistyylistä ja olemuksesta, pitkiä hameita, luonnonläheisiä värejä, en juuri meikkaa.
Yläkerrasta löytyy sinappi-akka. Hänellä on valitettavasti saunavuoro ennen minua ja joka hel*tin ikinen kerta grillaa kiukaalla ja jättää lauteet sinappitahroihin. En edes tajua miten sitä saa leviteltyä sillä tavalla jos ei ole tahallinen teko.
Täältä löytyy mm. Kännymies - mies joka puhuu koko ajan puhelimeen. Puhelimesta vaan ei kuulu koskaan mitään eli ukkeli höpöttelee itsekseen. Ylioppilas: vanhempi bipo-nainen joka tietää kaikesta kaiken koska hän on sentään Ylioppilas! K*****a , joka on kaikkien kimppahullu. Ja muutama muukin oudokki....
Naapurin okt:ssa asuu Pate Mustajärvi, koska on ihan saman näköinen. Vastapäätä asuu Alikessu perheineen, isäntä siellä välillä räyhää niin kovalla äänellä.
Meillä on naapurissa Ammattivalittaja, Mukava Mummo ja Papparainen.
Vastapäisessä kerrostalossa asuvaa 30-vuotiasta miestä kutsuimme mieheni kanssa hipiksi ennen kuin saimme tietää hänen nimensä. Emme edes tiedä hänen maailmankuvastaan mitään, mutta tyypillä on pitkä vaalea tukka, siitä se nimitys taisi saada alkunsa. :D Seinänaapurissa asuu vanhempi, alkoholisoitunut pariskunta jota silloin tällöin kutsumme "juoppopariksi", ovat ihan mukavia ihmisiä mutta se rapussa huutaminen ja riehuminen joskus ärsyttää.
Naapurissa asunut vanha äijä oli Kulmakarvamies. Kulmakarvat kuin Breshnevillä!
Sitten oli Pissamies. Eturauhasvaivainen. Oli vaikeuksia jos sattui samaan aikaan esim kassajonoon. Se haju!
Kyllä taas huomaa, mikä on suomalaisten asenne, negatiivinen enimmäkseen, ei juuri mitään hyvää sanottavaa naapureista.
Kaasuttaja - istuu autoissaan ja kaasuttelee, harva se päivä. Joskus konepelti ylhäällä , useimmiten ei.
Sarikari, popeye the sailor man, punahilkka, leso, iso homo, family guy. Tässä muutama.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapurin miestä sanomme mieheni kanssa vaimonhakkaajaksi. Syystä.
Sullekin löytyisi nimi.
Id.io.ot.ti.
Ei ole tullut mieleen soittaa apua 112.
Nainen voi olla niin peloissaan ettei uskalla itse ja traumoja saanut ei osaa paeta suhteesta.
Miten joku voi olla noin äly.kää.piö että kuulee että jotain ihmistä ha.ka.taan mutta kääntää vaan katseensa pois.
Yhden kerran sinä voisit olla niin järkyttynyt ettet ehkä tajuaisi soittaa 112, mutta että ha.kkaa.mista on täytynyt tapahtua paljonkin kun sanot naapuria "syystäkin vaim.onhak.kaa.jaksi" niin miten kukaan voi aina/joka kerta/jatkuvasti kääntää katseensa eikä soita AINA ja JOKA KERTA 112.
Mistä teitä siki.ää?? 😠
Varmaan hullu puutarhuri! Tällä uudella alueella on vain nurmikkoa, trampat ja muutama tuija jokaisella pihalla eikä mitään muuta. Meillä on tämän kesän aikana tehty englantilaistyylinen kukkapuutarha, kasvihuone ja -lava, hedelmäpuita ja marjapensaita:D Koska pensasaidat on vielä matalat kaikki näkyy ohikulkijoille ja kyllä niitä katsojia riittääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapurin miestä sanomme mieheni kanssa vaimonhakkaajaksi. Syystä.
Sullekin löytyisi nimi.
Id.io.ot.ti.
Ei ole tullut mieleen soittaa apua 112.
Nainen voi olla niin peloissaan ettei uskalla itse ja traumoja saanut ei osaa paeta suhteesta.
Miten joku voi olla noin äly.kää.piö että kuulee että jotain ihmistä ha.ka.taan mutta kääntää vaan katseensa pois.
Yhden kerran sinä voisit olla niin järkyttynyt ettet ehkä tajuaisi soittaa 112, mutta että ha.kkaa.mista on täytynyt tapahtua paljonkin kun sanot naapuria "syystäkin vaim.onhak.kaa.jaksi" niin miten kukaan voi aina/joka kerta/jatkuvasti kääntää katseensa eikä soita AINA ja JOKA KERTA 112.
Mistä teitä siki.ää?? 😠
Mainitsi muutamaa viestiä myöhemmin, että on aina ks. tilanteissa soittanut poliisit.
Ap
Meillä on kolmen perheen rivari, joten meillä on herrat ja rouvat a, b ja c.
Meiltä löytyy roskistonttu. Pappa joka tonkii aina roskiksia ja heti kun lämpötila laskee alle 15 asteen niin käyttää sellaista punaista hiippalakkia. On jopa viritellyt molokkia varten sellaisen koukku-naru-virityksen jotta pääsee poimimaan sieltä aarteita itselleen. On herttainen tyyppi, kerran näin tilanteen jossa komensi kovin sanoin siilejä kivittäneitä poikia lopettamaan
Aiemmin oli, kun ei tiedetty nimiä. Nyt omakotitalossa asuvana tiedetään suurimman osan nimet, joten ei ole ollut tarvetta "koodailla" naapureita. En kyllä muista enää kuin hän-miehen ja tätsyn (eri asuinpaikoissa).
Wt, röökimuija,luuseri,huutaja, persut, Margaret, hapsi, naali...