Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka ei ymmärrä tubettajien suosiota?

Vierailija
19.08.2019 |

En edes ole vanha (vasta parikymppinen) mutta en siltikään ymmärrä nykyajan meininkiä, kun tubettajista on tullut henkilöitä, joita ihaillaan ja he ovat jonkinlaisia vaikuttajia. Olen yrittänyt ymmärtää, mutta en vain käsitä miksi jotakuta kiinnostaisi jonkun Matti Meikäläisen elämä; mistä hänen päivänsä koostuu, mitä hän syö milloinkin ja mihin pukeutuu. Sama asia kuin itse alkaisin tehdä videoita YouTubeen, olen vain nobody enkä ymmärrä miksi jotakuta kiinnostaisi mitä minä päivisin teen tai mitä ajattelen asioista. Näille tubettajille järjestetään tapahtumia jossa "fanit" tulevat pyytämään nimmareita ja haluavat yhteiskuviin näiden nobodyjen kanssa, siis miksi?

Missä ovat nykyajan todelliset vaikuttajat; ihmiset jotka oikeasti vaikuttavat asioihin ja tekevät jotain merkittävää?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ajat muuttuu.

Joskus vuonna 2000 silloisella tvtv:llä oli toimittaja, joka teki kotonansa munakkaan. Se lykättiin, miksi tuollaista pitää katsoa, mikä järki tuossa on jne.

Se oli juuri kuin nykyajan tubettajatouhut, tuli vaan telkkarista.

Nyt miljoonat seuraavat samanlaista settiä netistä ja se on muodikasta. Ei se edelleenkään sen järkevämpää ole.

Vierailija
62/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rappiokommentoija kirjoitti:

Itse en ymmärrä lähinnä ilmiötä, kuinka nuoret viitsivät lahjoittaa rappiotubettajille, jotta nuo saisivat lisää viinaa ja järki katoaa täysin. Eikö vanhemmat seuraa lastensa tilitapahtumia tällaisissa?

Muuten tubetus on vaan tätä päivää, en minä 34v vanhuksena sille mitään mahda, eikä minun ole siitä pakko kiinnostua.

Juopoille on aina kannettu viinaa ja tarjottu ryppyjä, että jaksaisivat huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin todella ihmettelen heidän suosiotaan ja en pidä sitä tavallaan edes oikeana, että saavat niitä sponsoreita ja rahaa niin paljon sellaisesta "tyhjästä". Tunnustan joskus seuraavani sellaisia joilla jotain tärkeää asiaa esim terveyteen liittyen tai kertovat joistakin ikävistä kokemuksistaan, koska pystyn samaistumaan näihin ja tavallaan saan siitä vertaistukea. Mitään sellaista tavallista höpinää ja johonkin vaatteisiin tai meikkeihin liittyviä juttua en jaksa katsoa. Ja muutenkin katson ketään todella vähän. Lähinnä jonkun minulle tärkeän tai omaan elämääni liittyvän jutun joskus. Joku kertoi bändeistä ja itselle taas musiikki on todella tärkeää ja tavallaan fanitan monia bändejä. Tämä on minusta silti erilaista, kun he tekevät sitä musiikkia ja minusta on ihan normaalia mennä johonkin keikalla myös jo ihan sen musiikin takia. Eli en mene sinne niin, että olisin rakastunut bändin laulajaan vaan ihan sen musiikin ja kokemuksen takia. Tietenkin voin ihailla heitäkin, mutta tämä sellaista kunnioitusta pikemmin.

Vierailija
64/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinänsä ole yllättynyt siitä, että Youtuben kaltaisessa media jokin kanava voi saada paljonkin suosiota. Itse kanava ja formaatti on hyvä. Se, mitä sen sijaan en ymmärrä sitten yhtään, ovat miksi juuri nämä kyseiset tubettajat ovat niin suosittuja. Tyhjäpäiviä kakaroita lässyttämässä jotain jonninjoutavaa kameralle.

On turha arvostella, jos ei kuulu kohderyhmään.

En minäkään saisi mitään jostain Isaac Elliotin keikasta, koska olen aivan väärän ikäinen, muun muassa.

Vierailija
65/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin todella ihmettelen heidän suosiotaan ja en pidä sitä tavallaan edes oikeana, että saavat niitä sponsoreita ja rahaa niin paljon sellaisesta "tyhjästä". Tunnustan joskus seuraavani sellaisia joilla jotain tärkeää asiaa esim terveyteen liittyen tai kertovat joistakin ikävistä kokemuksistaan, koska pystyn samaistumaan näihin ja tavallaan saan siitä vertaistukea. Mitään sellaista tavallista höpinää ja johonkin vaatteisiin tai meikkeihin liittyviä juttua en jaksa katsoa. Ja muutenkin katson ketään todella vähän. Lähinnä jonkun minulle tärkeän tai omaan elämääni liittyvän jutun joskus. Joku kertoi bändeistä ja itselle taas musiikki on todella tärkeää ja tavallaan fanitan monia bändejä. Tämä on minusta silti erilaista, kun he tekevät sitä musiikkia ja minusta on ihan normaalia mennä johonkin keikalla myös jo ihan sen musiikin takia. Eli en mene sinne niin, että olisin rakastunut bändin laulajaan vaan ihan sen musiikin ja kokemuksen takia. Tietenkin voin ihailla heitäkin, mutta tämä sellaista kunnioitusta pikemmin.

Pitää tähän vielä lisätä, että itse olen 25 ja muutenkin aika pihalla somesta ja en menettäisi mitään, vaikka koko juttu poistuisi täysin. Nyt lähinnä huomaan vaan putoavani kelkasta yhä enemmän.

Vierailija
66/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkielisistä en ole löytänyt yhtään kiinnostavaa, tuntuu että jokaisen kohderyhmä on max. 15-vuotiaat ja sisältö lähinnä haasteita ja vlogeja. Muualta maailmasta löytyy hauskoja tyyppejä, joiden videoita katson mielellään. Lempparini ovat varmaan Danny Gonzales ja Drew Gooden. N22

Vierailija
67/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fanitus on osa lapsen kasvua ja kehitystä. Fanituksen kohteet on erilaisia, aika on erilainen. Toisilla fanitus ei mene niin pitkälle, mutta niillä joilla menee, niin voi nyt kuitenkin todeta, ettei se ole sen epänormaalimpaa kuin sekään, ettei sua ap kiinnosta.

Mun nuoruudessa oli vaikka New Kids On The Block ihan hurja teini(tyttöj)en fanituksen kohde. Kasarilla oli esim. Dingo. Hysteriaa, pyörtymisiä, sydänsuruja, rakastumisia bändin jäseniin. Yliampuvaa, kyllä, mutta niin täysin normaalia kuitenkin. Nykyään fanituksen kohteet on siirtynyt nettiin. Kai niihin tubettajiin on helppo samaistua, saman ikäisiin tai vähän vanhempiin. Mä en niitä seuraa, mutta tiedän kyllä ilmiön parin teinin äitinä. 

No, ei sun ap tarviikaan ymmärtää, oot vielä keskenkasvuinen aivojesi osalta. Mutta vanhemmat mammat mua hävettää, ikää alkaa olla jo 30 ja ylikin, mutta vieläkään ei tajuta sitä että ihmiset on erilaisia ja on erilaisia kiinnostuksen ja fanituksen kohteita. Toisilla enemmän ja toisillä vähemmän. Vaikka mä en ollut teininä kauhean hysteerinen fanityttö, niin kyllä mä sen kuitenkin viimeistään 25-vuotriaana ymmärsin, miksi toiset on ja toiset ei. Mä olin yhdessä vaiheessa hevoshullu ja mun jutut pyöri hevosissa, talleissa, ratsastamisessa, tallin leuhkoissa vakihoitajissa, parissa ratsastajapojassa jne. Täysin lapsellista ja keskenkasvuista jaskaa, mutta, mä olin lapsi ja keskenkasvuinen. Ihan normaali.

Dingo sai jotain aikaan. Nämä nykytähdet esittelevät videolla meikkiostoksiaan. Onhan siinä nyt eroa.

Dingo veti ne meikit naamaansa, nykyään esitellään meikkejä kun ne on ostettu.

Olis se kyllä ollut melko noloa, jos Neumann olisi mennyt paljastamaan että "ostin Porin k-kaupasta perunajauhoa naamaan ja kajalit äitiltä. Sitä laitetaan silmiin ja kulmiin ja piirretään kauneuspilkku. Koko setti 10 markkaa".

Ei ne Dingon haastattelutkaan olleet sen kummoisempia. Neumannin omat mietteet olivat kiinnostavia, mutta jälleensyntymineen lievästi hörhöjä.

Ja tämän sanon entisenä fanina.

Vierailija
68/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Ihan tyhjänpäiväistä tuubaa ne tallentaa kun se on niin helppoa nykyään. 99% tubettajista ei ole mitään järkevää asiaa. Miksei meillä ole tubettavia opettajia, joille tube maksais palkkaa ja vois katella ja kuunnella kaikkea sellaista mitä ei itse kouluaikana jäänyt mieleen?

Youtube on täynnä opetusmateriaalia, esim. crash coursella on hyviä ja mielenkiintoiseksi tehtyjä videoita vaikka mistä aiheista.

Vierailija
69/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tubettajasta miksi seuraan, joku saattaa esim matkustella paljon ja seuraan samasta syystä kuin mitä tahansa matkailuohjelmaa, näkee uusia paikkoja ja saa vinkkejä matkusteluun. Toiselta saatan saada vinkkejä vaatteiden tuunaukseen, kierrätykseen, suosituksia kosmetiikasta joka sopii samanlaiselle iholle.

Jollakin saattaa olla samankaltainen tilanne kuin itsellä eli esim masennusta ja ahdistusta ja on mielenkiintoista kuulla miten jonkun muun arki niiden kanssa kamppaillessa sujuu. Toisaalta voi myös saada toivoa siitä että voi tehdä/saavuttaa asioita siitä huolimatta että olisi vaikkapa masentunut tai yksinäinen. Joiltakin voi saada vinkkejä esim kivoista kahviloista/tapahtumista missä käydä. Joidenkin kohdalla joku tietty aihe esim seksuaalivähemmistöt, eläimet, ruoanlaitto tms kiinnostaa tai että asuu kaupungissa johon haaveilee itsekin vielä muuttavansa. Jonkun kohdalla voi olla mielenkiintoista seurata millaista on asua ulkomailla ja oppia eri maista asioita joita ei muuten tietäisi tai oppisi esim turistina.

Vierailija
70/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se 65vee joutilas kutojamummo kirjoitti:

Harkimoita juu seuraan sekä Dave Cadiä vaimoineen ja Veronicaa sekä monia muitakin.

Dave Cad on todella lapsellinen mies; päälle kolmekymmentä ja maistelee joka videossa jotain muumilimppareita (joo en katso enää, olen joskus vahingossa eksynyt sen videoihin). Oikeasti kertoo jotain suomalaisten huonosta itsetunnosta, kun ollaan ihmeen kiinnostuneita mitä joku keskenkasvuinen ulkkari ajattelee meistä ja meidän tuotteista.

No ei se oikeastaan kerro lainkaan suomalaisten huonosta itsetunnosta. Maisteluvideot nyt oli tosi suosittuja muutenkin. Esim. Naagin ja poikaystävänsä herkkujen maistelu-videot on ollut tosi suosittuja. 

Vierailija
71/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkimoita juu seuraan sekä Dave Cadiä vaimoineen ja Veronicaa sekä monia muitakin.

Dave Cad on todella lapsellinen mies; päälle kolmekymmentä ja maistelee joka videossa jotain muumilimppareita (joo en katso enää, olen joskus vahingossa eksynyt sen videoihin). Oikeasti kertoo jotain suomalaisten huonosta itsetunnosta, kun ollaan ihmeen kiinnostuneita mitä joku keskenkasvuinen ulkkari ajattelee meistä ja meidän tuotteista.

Tubettaja tekee sisältöä jolla saa katsojia. On ihan sama, mitä mieltä itse on.

Niin, suurimmaksi osaksi ne katsojat varmaankin on huonosta itsetunnosta kärsiviä suomalaisia ja lapsellisia teinejä. Suosio tuskin kestää kauan, koska suomalaisetkin kyllästyy ton tyylisiin videoihin ennemmin tai myöhemmin, ja teinit nyt tuskin haluavat katsoa setämiehen videoita.

Dave ei todellakaan ole mikään Casey Neistat.

Vierailija
72/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se oikeastaan kerro lainkaan suomalaisten huonosta itsetunnosta. Maisteluvideot nyt oli tosi suosittuja muutenkin. Esim. Naagin ja poikaystävänsä herkkujen maistelu-videot on ollut tosi suosittuja. 

Dave keskittyy vain suomalaisiin herkkuihin.

Vierailija
73/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dave keskittyy vain suomalaisiin herkkuihin.

No niinhän ne Naaginkin videoiden herkut on. Pari ulkomaalaisilla herkuilla tehtyä videota taitaa olla, mutta pääosin ihan suomalaisia herkkuja, useimmiten vielä niin että ovat saaneet ne "yhteistyönä". 

Vierailija
74/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni tapaili yhtä. Selvisi, että sillä on monta samanlaista heilaa.

Tubettajalla on naissuosio taattu. En ymmärrä, miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän