Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka ei ymmärrä tubettajien suosiota?

Vierailija
19.08.2019 |

En edes ole vanha (vasta parikymppinen) mutta en siltikään ymmärrä nykyajan meininkiä, kun tubettajista on tullut henkilöitä, joita ihaillaan ja he ovat jonkinlaisia vaikuttajia. Olen yrittänyt ymmärtää, mutta en vain käsitä miksi jotakuta kiinnostaisi jonkun Matti Meikäläisen elämä; mistä hänen päivänsä koostuu, mitä hän syö milloinkin ja mihin pukeutuu. Sama asia kuin itse alkaisin tehdä videoita YouTubeen, olen vain nobody enkä ymmärrä miksi jotakuta kiinnostaisi mitä minä päivisin teen tai mitä ajattelen asioista. Näille tubettajille järjestetään tapahtumia jossa "fanit" tulevat pyytämään nimmareita ja haluavat yhteiskuviin näiden nobodyjen kanssa, siis miksi?

Missä ovat nykyajan todelliset vaikuttajat; ihmiset jotka oikeasti vaikuttavat asioihin ja tekevät jotain merkittävää?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinithän niitä lähinnä seuraa. Aikuisilla on muutakin tekemistä. Voi vaikka kirjoitella tänne 👍

Mä olen aikuinen ja tykkään esim katsoa Shane Dawsonin videoita. En mä kyl ketään fanita, se on sit enemmän nuorempien hommaa. 

Vierailija
42/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvitse tubettamisesta itse tykätä tai "ymmärtää" niitä videoita. Mutta se ei oikeuta kuitenkaan mollaamaan tubettajia tai heidän seuraajiaan. En itse ole yhtään kiinnostunut vanhoista autoista, mutta ei se ole minulta pois tai en pidä niistä kiinnostuneita ihmisiä mitenkään tyhminä tms. En siis itsekään seuraa yhtään tubettajaa, mutta pidän sitä lähinnä nuorten uutena juttuna.

Moni kokee, että itselle vieras asia olisi jotenkin väärin. Ei se ole. Se on vain erilaisten ihmisten elämää ja jos se ei sinua koske, niin turha siitä on huudella somessa. Kertoo enemmän omasta kapeakatseisuudesta.

Juuri näin. "Pitsinnypläys on hanurista ja en kyl tajuu yhtään et kuka sitäkin viittii harrastaa. Ikinä en oo nyplänny enkä nyplää!" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär seuraa Tiktokissa Länsi-Suomessa asuvaa tyttöä, jolla miljoonia seuraajia.

Tekee kotikutoisia videopätkiä, joissa heittelee tukkaansa ja musa soi taustalla.

Ei voi ymmärtää 😂

Miten tuolla voi saada niin paljon seuraajia? Runkkaajia suurin osa?

Olipa idiootti kommentti. 

Vierailija
44/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär seuraa Tiktokissa Länsi-Suomessa asuvaa tyttöä, jolla miljoonia seuraajia.

Tekee kotikutoisia videopätkiä, joissa heittelee tukkaansa ja musa soi taustalla.

Ei voi ymmärtää 😂

Miljoonia? Ei kai kellään suomalaisella voi niin paljoa olla jos ei vaikuta ulkomailla

no voi olla. kato ku se some ei oo paikasta kiinni. Hydraulic press channelilla on 2 miljoonaa tilaajaa youtubessa ja suomalaisia ovat ja ihan Suomessa asuvat. 

Vierailija
45/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin yksi päivä erään tubettajan kaupungilla ja käveli nokka pystyssä tosi tärkeän oloisena, katsoi minua pitkään ja pahasti kun en reagoinut häneen mitenkään. Ilmeisesti olisi pitänyt mennä pyytämään nimmaria. 

Tai sit oli vaan omissa ajatuksissaan eikä ajatellut susta yhtään mitään. Mäkin saatan joskus kattoo tuntematonta kadulla, mut ajatukset on ihan muualla ja sit havahdun et oho en edes huomannu et tuijotin.  Ja mitä sitten vaikka kattoikin tarkoituksella sua. Oisit kysyny haluuks se SUN nimmarin. 

Tiedän kyllä, että ihmiset - jopa minä itse - joskus katsovat toista pitkään tarkoittamatta mitään. Kokemuksen pohjalta sanon kuitenkin, että tunnistan tärkeilijän ja ylimielisen ihmisen joka olemuksellaan pyrkii saamaan muilta huomiota. Tyyppi pälyili tärkeän näköisenä ympärilleen ja kun en edes hymyillyt hänelle, näytti nyrpeää naamaa. 

Vierailija
46/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ymmärtää 😂

Miljoonia? Ei kai kellään suomalaisella voi niin paljoa olla jos ei vaikuta ulkomailla

Tarkistin, 4,7 miljoonaa tällä hetkellä.

Vierailija
47/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Suurin osa näistä tubettajista on täysin samaa ja melko lapsellista sisältöä tuottavia kopioita toisistaan. Jutut apinoitu suuremmilta amerikkalaisilta esikuvista, jotka niin ikään ovat täydellisiä kopioita toisistaan ilman mitään persoonallisuutta. Sitä samaa lässytystä kehopositiivisuudesta, kiusatuksi tulemisesta tai siitä mikä juuri nyt silloin sattuu olemaan "pinnalla". Myös rohkea ulostulo omasta masennuksesta tai loppuunpalamisesta kuuluu asiaan.

Olenkin välillä miettinyt että onko olemassa jokin oppikirja jonka kaikki tubettajat lukevat ja sitten orjallisesti toteuttavat näitä samoja oppeja..

Sitä kuitenkin tulee seurattua sen verran, että osaat noinkin tarkan analyysin tehdä. Mikä sinua sitten näissä niin kovasti viehättää?

Vierailija
48/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Suurin osa näistä tubettajista on täysin samaa ja melko lapsellista sisältöä tuottavia kopioita toisistaan. Jutut apinoitu suuremmilta amerikkalaisilta esikuvista, jotka niin ikään ovat täydellisiä kopioita toisistaan ilman mitään persoonallisuutta. Sitä samaa lässytystä kehopositiivisuudesta, kiusatuksi tulemisesta tai siitä mikä juuri nyt silloin sattuu olemaan "pinnalla". Myös rohkea ulostulo omasta masennuksesta tai loppuunpalamisesta kuuluu asiaan.

Olenkin välillä miettinyt että onko olemassa jokin oppikirja jonka kaikki tubettajat lukevat ja sitten orjallisesti toteuttavat näitä samoja oppeja..

Sitä kuitenkin tulee seurattua sen verran, että osaat noinkin tarkan analyysin tehdä. Mikä sinua sitten näissä niin kovasti viehättää?

Tämä ärsyttävä argumentti menee samaan kategoriaan sen kanssa, kun on jostain asiasta negatiivinen/kriittinen mielipide ja aina joku ehtii paikalle sanomaan "no kiinnostaa kuitenkin sen verran että oli pakko kommentoida". No ei välttämättä kiinnosta, vaan jotkut asiat suorastaan pomppivat silmille näin somen aikana. Ihminen saattaa kiinnostua katsomaan jotain, mutta toteaa että se on aivan täyttä kuraa. Se, että on mielipide jostain, ei tarkoita että asia viehättäisi. 

Vierailija
49/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä lähinnä ilmiötä, kuinka nuoret viitsivät lahjoittaa rappiotubettajille, jotta nuo saisivat lisää viinaa ja järki katoaa täysin. Eikö vanhemmat seuraa lastensa tilitapahtumia tällaisissa?

Muuten tubetus on vaan tätä päivää, en minä 34v vanhuksena sille mitään mahda, eikä minun ole siitä pakko kiinnostua.

Vierailija
50/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä ole yllättynyt siitä, että Youtuben kaltaisessa media jokin kanava voi saada paljonkin suosiota. Itse kanava ja formaatti on hyvä. Se, mitä sen sijaan en ymmärrä sitten yhtään, ovat miksi juuri nämä kyseiset tubettajat ovat niin suosittuja. Tyhjäpäiviä kakaroita lässyttämässä jotain jonninjoutavaa kameralle.

Vierailija
51/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 65vee joutilas kutojamummo kirjoitti:

Harkimoita juu seuraan sekä Dave Cadiä vaimoineen ja Veronicaa sekä monia muitakin.

Dave Cad on todella lapsellinen mies; päälle kolmekymmentä ja maistelee joka videossa jotain muumilimppareita (joo en katso enää, olen joskus vahingossa eksynyt sen videoihin). Oikeasti kertoo jotain suomalaisten huonosta itsetunnosta, kun ollaan ihmeen kiinnostuneita mitä joku keskenkasvuinen ulkkari ajattelee meistä ja meidän tuotteista.

Vierailija
52/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkimoita juu seuraan sekä Dave Cadiä vaimoineen ja Veronicaa sekä monia muitakin.

Dave Cad on todella lapsellinen mies; päälle kolmekymmentä ja maistelee joka videossa jotain muumilimppareita (joo en katso enää, olen joskus vahingossa eksynyt sen videoihin). Oikeasti kertoo jotain suomalaisten huonosta itsetunnosta, kun ollaan ihmeen kiinnostuneita mitä joku keskenkasvuinen ulkkari ajattelee meistä ja meidän tuotteista.

Joo sisältö on todella huonoa ja lapsellista ikään nähden. On kyllä ihme, jos ura on pitkäikäinen.

Vierailija
53/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse fanitin poikabändejä lapsena. Suunnittelin perustavani bändin, että pääsen sitten ulkomaankiertueelle, jossa tietenkin tapaisin tämän "kaikista parhaimman näköisen" poikabändin jäsenen. Sitten alkaisimme tapailla, mutta koska olisimme molemmat todella kiireisiä uramme kanssa se ei olisi vakavaa. Mutta salaa rakastuisin häneen, ja sitten kävisi ilmi, että niin hänkin oli ensi hetkessä rakastunut minuun, ja niin menisimme naimisiin ja maailma hurraisi.

Veikkaan että nykyajan lapsillakin on samanlaisia unelmia tubettajista. Ehkä he haluavat olla heidän kavereita, tai ihastuvat näihin tms. Ihan normaali ikävaiheeseen kuuluva juttu. Vähän vanhempana sitä vähän naurattaa että kuinka tämmöinen nyt oli silloin elämän tärkein juttu.

Vierailija
54/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tubettaja tekee sisältöä jolla saa katsojia. On ihan sama, mitä mieltä itse on.

Vierailija
55/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on harrastelijoista ammattilaisiin. Jotkut lässyttää lämpimikseen 651siinä missä vaikka radiojuontaja jonka pitäisi keksiä joka päivä jotain sanottavaa muutamaksi tunniksi. Toiset on sitten pikemminkin mainosalalla eli kuljeksii mainostamassa eri tuotteita tai palveluita mutta se on vaan naamioitu "testaamiseksi" ja elämäntavan esittelyksi vaikka selkeää mainostamistahan tuo on. 

Vierailija
56/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life of Boris, ihan loistava jos tykkää peleistä ja kokkaamisesta.

2,4M tilaajaa.

N35

Vierailija
57/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ollut vaikea ymmärtää sellaisten tubettajien suosiota jotka tyyliin tekee videoita vaan arjestaan. Sen sijaan sketsejä tai muuta viihdettä tai asiasisältöä tekevät ymmärrän.

Onhan esim. Putous tosi suosittu tv:ssä nykyäänkin vaikka parempaa huumoria tekeviä porukoita on youtubessa valtavan paljon.

Joku näyttelee tv:ssä ja joku Youtubessa, niin eikö se ole työnä ihan sama?

Vierailija
58/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Ihan tyhjänpäiväistä tuubaa ne tallentaa kun se on niin helppoa nykyään. 99% tubettajista ei ole mitään järkevää asiaa. Miksei meillä ole tubettavia opettajia, joille tube maksais palkkaa ja vois katella ja kuunnella kaikkea sellaista mitä ei itse kouluaikana jäänyt mieleen?

Vierailija
59/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ollut vaikea ymmärtää sellaisten tubettajien suosiota jotka tyyliin tekee videoita vaan arjestaan. Sen sijaan sketsejä tai muuta viihdettä tai asiasisältöä tekevät ymmärrän.

Onhan esim. Putous tosi suosittu tv:ssä nykyäänkin vaikka parempaa huumoria tekeviä porukoita on youtubessa valtavan paljon.

Joku näyttelee tv:ssä ja joku Youtubessa, niin eikö se ole työnä ihan sama?

Niin jos asioilla on viihdearvoa. Minusta joku 100 miljoonan seuraajan Pewdiepie on oikeesti järkyttävä tapaus. siis ihan fiksu ja mukava tyyppi, mutta ei se koskaan sano mitään millä on merkitystä mihinkään. Veikkaan et sen seuraajat on suurimmaksi osaksi ihastuneita tytsyjä.

Vierailija
60/74 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viehättää on väärä sana, mutta olen yleisesti kiinnostunut kaikenlaisista ilmiöistä ja perusluonteeltani hyvin utelias ihminen. Sen vuoksi olen myös seurannut kyseistä ilmiötä ja tehnyt edellä mainitut huomiot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän