Ihmisoikeuksien vastainen aktiivimalli joutaa välittömästi romukoppaan
Kyykytys on väärin ja jokaisella on oikeus toimeentuloon, ruokaan, elektroniikkaan (esim TV ja Yle) ja kunnon turvalliseen asuntoon huolimatta siitä, hakeeko töitä vai ei. Työ on toissijaista. Kapitalistinen kyykytysvaltio ajaa ihmisiä epätoivoon. Muista, että työtä tekevä ihminen on ihan yhtä arvokas kuin ihminen, joka ei töihin halua mennä.
Kommentit (15)
Jee! Mulle heti tonnin perustulo! Mirjana eduskuntaan
Miksi ihmeessä minun pitäisi maksaa jonkun toisen ihmisen telkkari?
Onko ihmisoikeus olla tekemättä mitään ja muut maksaa? Aktiivimallia vastustan itse, mutta kyllä jotain pitäisi oman itsensä eteen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Koska sinullekin on maksettu vaikka mitä muiden kukkarosta. Ja sinäkin voit joskus jäädä työttömäksi, sairastua tai mitä vaan voi tapahtua myös sinulle.
Suurin osa työttömistä HALUAA töihin (mistä saa palkan, eläkkeen, terveyshuollon ja lomatkin, sekä PYSYVYYTTÄ)
Lue edellinen lause sellaiset 100 kertaa ja pohdi sitä, jos pystyt. Tuskin ymmärrät onhan se aika vaikea tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Koska Ylen julkisrahoitteisena pitää olla kaikkien ihmisten tavoitettavissa tulotasosta riippumatta.
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Ylen julkisrahoitteisena pitää olla kaikkien ihmisten tavoitettavissa tulotasosta riippumatta.
YLE-vero pois
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisoikeus olla tekemättä mitään ja muut maksaa? Aktiivimallia vastustan itse, mutta kyllä jotain pitäisi oman itsensä eteen tehdä.
Ei pidä, vaan saa. Siinä on suuri ero. Perusturva on osa oikeuksia, eikä niiden eteen pitäisi joutua tekemään yhtään mitään.
Peukuttakaa tätä viestiä ylös jos olette samaa mieltä ja alas jos olette eri mieltä.
Jos on 100 työtöntä joista vaikka 90 haluaa töitä ja lähettelee hakemuksia tunnollisesti ja opiskelee lisää jne, ja 10 ei tee mitään koska ovat menettäneet luottamuksen ja arvostuksen tätä yhteiskuntaa kohtaan, niin on VÄÄRIN, että ne 90 ahkeraa menettäisivät kaikki vähäiset tukensa, vain siksi että "minäminä minun verorahani" ihmiset näin vaativat!
Vierailija kirjoitti:
Peukuttakaa tätä viestiä ylös jos olette samaa mieltä ja alas jos olette eri mieltä.
Jos on 100 työtöntä joista vaikka 90 haluaa töitä ja lähettelee hakemuksia tunnollisesti ja opiskelee lisää jne, ja 10 ei tee mitään koska ovat menettäneet luottamuksen ja arvostuksen tätä yhteiskuntaa kohtaan, niin on VÄÄRIN, että ne 90 ahkeraa menettäisivät kaikki vähäiset tukensa, vain siksi että "minäminä minun verorahani" ihmiset näin vaativat!
Tämä onkin vaikea luetunymmärryskoe.
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin vaikea luetunymmärryskoe.
Verorahani ihmiset pähkäilevät kumpi peukku nyt on se ettei kenellekään mitään tukia.
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjasto ja radio riittää tuohon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinullekin on maksettu vaikka mitä muiden kukkarosta. Ja sinäkin voit joskus jäädä työttömäksi, sairastua tai mitä vaan voi tapahtua myös sinulle.
Suurin osa työttömistä HALUAA töihin (mistä saa palkan, eläkkeen, terveyshuollon ja lomatkin, sekä PYSYVYYTTÄ)
Lue edellinen lause sellaiset 100 kertaa ja pohdi sitä, jos pystyt. Tuskin ymmärrät onhan se aika vaikea tajuta.
Varmaan on joskus maksettukin muiden kukkarosta, kun on ilmanen koulutus ja muuta. Mutta, kun on pieni, niin sitä ihmistä valmistellaan veronmaksajaksi ei makkoilijaksi. Eli työtä tekevä koulujen jälkeen maksaa siitä ekasta liksasta lähtien ns takaisin sitä minkä on saanut sieltä ekalta luokalta asti ilmaiseksi. Sellainen ihminen on jatkumo siihen kaikkeen, että hommat pyörii. Se raha, mikä sitten on laitettu yksilön puolesta, kun on valmisteltu häntä jatkamaan sitä hyvinvointia, niin 2-3 v työpanoksensa aikana hän on maksanut ne ilmaiset jutut mitä on joskus saanut. Siitä eteenpäin hän rahoittaa asioita muille. Tällainen, kun jää työttömäksi, niin hän nostaa oikeastaan sitä omaa rahaa mitä on työaikanaan sinne lapannut. Veronmaksaja maksaa joka liksasta terveyttään, yle veroa ja muita sellaisia asioita mihin hänellä on täysi oikeus ilman muiden itkuja.
Ihminen, joka ei koulun jälkeen suostu tekemään mitään vaan menee makoilee muiden rahoilla, niin ei se ole oikein. Sellainen ihminen ei ole antanut omaa panostaan mihinkään, että ansaitsisi telkkarit ja muut. Lonnijoillekkin on asetettu perustuslakiin oikeus makoilla, mutta on aika vtun hävytöntä sanoa, että ei huvita mennä duuniin.
Itse olen aina tehnyt työtä tunnollisesti ja olen täysin riippumaton kenestäkään jos jäisin työttömäksi. Tällä hetkellä en työtä tee sen takia, että pitää tehdä, koska minulla on talous kunnossa ettei tarvitsisi herätä. Teen, koska se on oikein ja olen maksanut aika monen telkkarit jos näin voi sanoa. Vtuttaako sellainen minua, ei vtuta.
Olen muutaman kerran ajatellut, että miksi minun pitäisi maksaa kaikesta, kun voisin hoitaa omat asiani omilla rahoillani itselleni ajattelematta muita. Jos ajattelen, niin en saa yhteiskunnalta takaisin mitään. En käytä julkista terveyspalvelua tai jonottele hammaslääkäriin jne. Maksan kaiken itse. Jos tollanen systeemi olisi mahdollista tässä maassa, että saa itse päättää käyttääkö julkista juttua kaikkeen ja ettei tietyistä asioista verotettais sen takia, maksaako itse elämässään kaiken, niin voi olla että hyvä kasa verorahoja jäisi saamatta ja hyvin monelta jäisi telkkarit ostamatta.
On oikein tehdä työtä yhteisen hyvän eteen jos on kykenevä tekemään työtä.
No kyllähän ihminen perus toimeentulon saa, vaikka ei hakisi töitä. Jos hakee aktiivimallin mukaisesti saa paremman toimeentulon. Mikä tässä on ongelma? Eihän aktiivimalli ketään ilman toimeentuloa jätä, on vain pärjättävä vähemmällä, jos ei itse viitsi tehdä mitään työllistyäkseen. Ei yhteiskunnan tehtävä ole mitään ylimääräisiä maksella, minimi toimeentulo niille, jotka eivät edes halua töissä käydä. Ja ei, tämä ei tarkoita etteikö työtönkin olisi arvokas ihminen, ihmisarvoa ei mitata rahassa.
Muistakaa, että työ ei myös ole aina hyvä asia. Orjatyö on myös työtä. Olennaista on, että autamme muita ihmisiä ja välitämme.