Mitä ruokia teet tai syöt aina syksyllä?
Leivon sienipiirakkaa kun läheltä saa haperoita. Muuten syksyyn kuuluu lämmittävät keitot (ainakin
kurpitsa- ja porkkanasosekeitto) ja paistettu kala (itse kalastetun huumaa?) viimeisten kesäkaalien kanssa💛 Mitä te syötte kun ilma alkaa viiletä?
Kommentit (46)
Laitan hapankaalin tulemaan.
Häränhäntäpataa, vielä kylmemmällä hernerokkaa.
Sieniä sitä mukaa kuin löydän :)
Kuivaan ja suolaan sieniä ja paahdan kurpitsaa ja bataattia <3
Harmittaa, että tänä vuonna ei ole liiemmin sieniä näkynyt
Kauden kasviksia. Pitkään haudutettavia ruokia, keittoja, uuniruokia, pataruokia. Omasta puutarhasta valmistuu nyt kaikenlaista hyvää.
Kesällä syön niin paljon kasvisruokaa ja kalaa että on mukava syödä lihaisia ruokia. Hyvin paistettu naudan sisäfilee, lasi hyvää viiniä,sateenropina taustalla, kynttilöissä valo ja hyvä seura aikalailla täydellinen kombo syksyllä.
Metsämarjaliköörit lähtevät tekeytymään.
Erilaiset pataruuat, sieniruuat, riista.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kaalipata, marjapiirakat, paistetut sienet ja keitot. Tekisin myös paisteja, mutta vain riistasta...ja sitä ei vielä ole tarjolla :)
Kurpitsa-ja muita pikkelssejä säilön talveksi. Nyt on kesäkurpitsa halvimmillaan, niin teen siitä kasvislasagnea sienimössötäytteellä.
Kaalilaatikko ja myöhemmin syksyllä siskonmakkarasoppa.
Mulla on joka vuosi ongelmia kesäkurpitsan ylituotannon kanssa. Siis mitä ihmettä mä teen noista? Keksikää mulle jotain!
Kurpitsana kirjoitti:
Mulla on joka vuosi ongelmia kesäkurpitsan ylituotannon kanssa. Siis mitä ihmettä mä teen noista? Keksikää mulle jotain!
Kuivaat lastuiksi, kurpitsasäilykkeitä: pikkelssiä, hilloksi marjojen kanssa, jouluksi laatikoksi pakkaseen, paahdat & soseutat & raastat lisukkeeksi, teet piiraita & keittoa. Kurpitsaruokia voi pakastaa :)
Ei vaikuta vuodenajat ruokatottumuksiini.
Pataruokia, laatikoita ja (sose)keittoja esim myskikurpitsasta ja chilistä
Gulassia, merimiespihviä, stifadoa, daubea, pasticadaa, juvetsia, äidin reseptillä sipulipihviä ja stroganoffia. Possua juurespedillä. Potkaa ja häränhäntiä haudutettuna, chorizo papupataa. Hapankaalia ja mausteisia tuoremakkaroita
Nyt tuli nälkä!!
Vierailija kirjoitti:
Pataruokia, laatikoita ja (sose)keittoja esim myskikurpitsasta ja chilistä
Gulassia, merimiespihviä, stifadoa, daubea, pasticadaa, juvetsia, äidin reseptillä sipulipihviä ja stroganoffia. Possua juurespedillä. Potkaa ja häränhäntiä haudutettuna, chorizo papupataa. Hapankaalia ja mausteisia tuoremakkaroita
Nyt tuli nälkä!!
Alko tekeen mieli kurpitsaa :D
Kasvissosekeittoja, etenkin paahdetusta kurpitsasta tulee ihanaa keittoa kaurakermaan tehtynä. Myös porkkanasosekeitto on hyvää, jos siihen laittaa ripauksen inkivääriä ja kaurakerman lisäksi hieman appelsiinimehua. Keittojen päälle paahdettuja kurpitsansiemeniä :-P
Kun taas aletaan leivinuunia lämmittämään, niin tulee tehtyä paisteja ym. haudutettavaa ruokaa. Kasvissosekeitto ja uunikasvikset/juurekset maistuu.
Makeana porkkanakakkua ja omena-kaurapaistosta.
Sunnuntaipaistit tulee kuvioihin - just eilen tein ensimmaisen :)
Eli (talla kertaa) porsaanpaisti juurespedille: perunoita, porkkanoita ja bataattia. Sjalottisipuleita ja kokonaisia valkosipuleita, grillimaustetta, vetta ja lihaliemikuutio. Mustapippuria ja pari laakerinlehtea.
Viereen sitten viela tomaattia, kurkkua ja salatinlehtia.
Jos olisin viitsinyt, olisi viela voinut paistoliemesta, kermasta ja maizenasta tehda kastikkeen, mutta menihan tuo noinkin. Ehka ensi kerralla.