Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Geenit muotoilevat elämämme

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Mä sain huonot geenit ja olen niitä jatkanut eteenpäin

Vierailija
2/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvähän tuo on. Nature ja Nurture. Ihmiset voivat yrittää elää vastoin genetiikkaansa, esimerkiksi syömällä järjettömästi hiilihydraatteja, mutta jossain vaiheessa geenienkin kyky joustaa pettää ja sitten ollaan liemessä.

Käyttätymisen ohjaamisessa pelko menee sinne primitiivisimpiin osiin aivoja ja periaatteessa kasvatuksella saadaan tuotettua kuuliaisia kroppia, kuten P-K:ssa, mutta kun pelko poistuu, mennään taas dopamiiniryöppyjen ohjaamana kohti kesto-orgasmia. Etenkin kun kulttuuri ohjaa kuluttamisen avulla hakemaan jatkuvaa onnea. Kipua saati pahaa oloa ei pidä sietää, vaikka nekin kumpuavat geeniperimästämme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aamulla vielä kaikkien luettavissa, nopeasti meni maksumuurin taakse. Miksiköhän?

Vierailija
4/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
5/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe. Itse olen murehtijaluonne, vähän raskasta ja pitkää siis ollut elämäni, mutta onneksi olen muuten täydellinen. 😊

🎀 cheers! 🍻

Vierailija
6/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapauttava tunne, kun tietää että minua ei ole edes tarkoitettu lisääntymään. 

Vierailija
7/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyytyväinen kaikkeen muuhun mitä vanhemmiltani sain paitsi hampaisiin. Äidillä on aina ollu täysin keltaiset hampaat, isällä taas aina heikot ja helposti reikiintyvät plus ikenet kehnot. Kummatkin periyty minulle.

Vierailija
8/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah! Olen vapa yhteiskunnasta. Ei kiinnosta lisääntyminen ja työnteko. Internet, viihde ja pelit riittä minulle kuolemaani asti. Enkä siinä sivussa tuhoa nyt sitä ilmastoakaan.

Vierailija
9/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinern uutinen. Usein tiedeuutiset on enemmän itsestäänselvyyksiä mutta tämä kyllä yllätti mut täysin!

Vierailija
10/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No interventions work after the age of 4.

-Jordan Peterson.

Vierailija
11/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ymmärtävät artikkelin väärin.

Vierailija
12/12 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ķàmèľínpàśķà ei ole mikään geeni ja tuon íđíótismin pitää saada lopetettua keinolla millä hyvänsä.

En tarkoita nyt sitä idiotismiksi että sanoin itse idioottia tarkoittavaa sanaa eli ķámèľínpášķá. Suomen laki olisi hyvä tässä kieltääkseen ķàmèľínpášķáñ suomesta. Tästä ne geenivirheet tulee ja tämä on De Facto.