Vasta äitiys tekee naisesta naisen
Joko tämä Aki Mannisen lausunto on puitu täällä?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/13a88b36-9108-4742-9650-a57648…
Kommentit (26)
Nainen on nainen kun se syntyy sellaiseksi, mutta toki äitiys tuo usein naisesta enempi pehmeyttä ja hoivaviettiä sekä muita feminiiniseksi miellettyjä piirteitä esiin, mikä voi luonnollisesti viehättää miehiä.
Onhan äidillisyys suloista, ja itseänikin naisena kiihottaa enempi sellaiset miehet, jotka on jotenkin kosketuksissa perimmäiseen luontoonsa eli isyys tekee miehestä vetovoimaisemman verrattuna lapsettomiin.
Lapsettomat on usein sellaisia vähän kylmempiä ja nössömpiä, itsekkäämpiä ja lapsellisempia.
Melkoisen ikävä kommentti lapsettomuudesta kärsineen naisen puolisolta. Entä jos sitä lasta ei koskaan olisi tullut? Eikö puoliso silloin ole oikea nainen?
Vierailija kirjoitti:
Nainen on nainen kun se syntyy sellaiseksi, mutta toki äitiys tuo usein naisesta enempi pehmeyttä ja hoivaviettiä sekä muita feminiiniseksi miellettyjä piirteitä esiin, mikä voi luonnollisesti viehättää miehiä.
Onhan äidillisyys suloista, ja itseänikin naisena kiihottaa enempi sellaiset miehet, jotka on jotenkin kosketuksissa perimmäiseen luontoonsa eli isyys tekee miehestä vetovoimaisemman verrattuna lapsettomiin.
Lapsettomat on usein sellaisia vähän kylmempiä ja nössömpiä, itsekkäämpiä ja lapsellisempia.
Mä olen erityisaikuisen (entisen erityislapsen) äitinä eri mieltä. Juuri äitiys on sitkistänyt, kovettanut ja opettanut saamaan tahtonsa läpi ilman tunteilua. Aivan varmasti minäkin olisin romanttisempi ja hoivaavampi, ehkä sitten naisellisempikin, ilman 20 vuoden vääntöä milloin minkäkin instanssin tai kenenkin henkilön kanssa.
No niin, ammattiloukkaantujien kokoontumisajot on tässä ketjussa tänään, olkaa hyvä!💁♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat on usein sellaisia vähän kylmempiä ja nössömpiä, itsekkäämpiä ja lapsellisempia.Mä olen erityisaikuisen (entisen erityislapsen) äitinä eri mieltä. Juuri äitiys on sitkistänyt, kovettanut ja opettanut saamaan tahtonsa läpi ilman tunteilua. Aivan varmasti minäkin olisin romanttisempi ja hoivaavampi, ehkä sitten naisellisempikin, ilman 20 vuoden vääntöä milloin minkäkin instanssin tai kenenkin henkilön kanssa.
Ihan tavallisten lasten äitinä olen samaa mieltä :D Vasta äitiyden myötä olen uskaltanut vaatia omaa tilaani ja paikkaani maailmassa. En pelkää sanoa ei tai pelkää kuollakseni etten miellytä muita.
Vierailija kirjoitti:
Jos on itse lapseton niin ottaa kyllä mielummin lähes aina lapsettoman miehen kun miehen jolla on jo lapsia.
Ei jumalauta mikä pelle. :D Minä olen 100% nainen vaikken lapsia haluakaan. Onneksi sitä asiaa eivät tosi tv-hörhöt voi puolestani määritellä.
Siinä on taas yksi mies joka kokee oikeudekseen sanella että mitä naiseus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat on usein sellaisia vähän kylmempiä ja nössömpiä, itsekkäämpiä ja lapsellisempia.Mä olen erityisaikuisen (entisen erityislapsen) äitinä eri mieltä. Juuri äitiys on sitkistänyt, kovettanut ja opettanut saamaan tahtonsa läpi ilman tunteilua. Aivan varmasti minäkin olisin romanttisempi ja hoivaavampi, ehkä sitten naisellisempikin, ilman 20 vuoden vääntöä milloin minkäkin instanssin tai kenenkin henkilön kanssa.
Ihan tavallisten lasten äitinä olen samaa mieltä :D Vasta äitiyden myötä olen uskaltanut vaatia omaa tilaani ja paikkaani maailmassa. En pelkää sanoa ei tai pelkää kuollakseni etten miellytä muita.
Minua äitiys taas herkisti huomattavasti ja teki katseestakin yhtäaikaa syvemmän ja lempeämmän.
Samoin käynyt suurimmallaosalla tuttavista.
Se ei kyllä yllätä, että tällä palstalla käy niitä, jotka ovat kovia ja kylmiä naisia vaikka olisivat äitejäkin.
Onhan maailmassa ollut aina naisia jotka ovat äitejä, ja siitä huolimatta kylmäkiskoisia ihmisiä.
Jännä kommentti kyllä lapsettomuuden kokeneelta mieheltä. Ja Rita olisi tuohon myös voinut sanoa miehelleen jotain.
Nämä ihmiset ovat myyneet koko elämänsä medialle. Siksi en perusta kummankaan lausunnoista.
En kyllä tajua, miten kellään voi mennä tunteisiin tällainen?
Varsinkaan jollain veloilla, joilla ei pitäisi kiinnostaa koko aihe ollenkaan tai mitä joku juuri isäksi tullut mies vauvakuplasta selittää.
Toni Wirtanenhan sanoi joskus samaa, eikä toi ajatus mitenkään harvinainen miesten keskuudessa ole, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua äitiys taas herkisti huomattavasti ja teki katseestakin yhtäaikaa syvemmän ja lempeämmän.
Samoin käynyt suurimmallaosalla tuttavista.Se ei kyllä yllätä, että tällä palstalla käy niitä, jotka ovat kovia ja kylmiä naisia vaikka olisivat äitejäkin.
Onhan maailmassa ollut aina naisia jotka ovat äitejä, ja siitä huolimatta kylmäkiskoisia ihmisiä.
Onko sinusta lapseton ja hoivaava nunnakin kylmäverinen nainen? Lapseton voi hyvinkin olla maailman lempein ihminen. Perhestatus ei määritä kenenkään persoonallisuutta ja kuten tuolla yllä onkin sanottu niin aikaisemmin tahattomasti lapsettoman pariskunnan luulisi omaavan jonkin verran empatiaa muita lapsettomia kohtaan ketkä eivät pysty saamaan omia lapsia.
Vassta tuollaiset lausunnot todistavat miehen sovinistiksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin käynyt suurimmallaosalla tuttavista.Se ei kyllä yllätä, että tällä palstalla käy niitä, jotka ovat kovia ja kylmiä naisia vaikka olisivat äitejäkin.
Onhan maailmassa ollut aina naisia jotka ovat äitejä, ja siitä huolimatta kylmäkiskoisia ihmisiä.Onko sinusta lapseton ja hoivaava nunnakin kylmäverinen nainen? Lapseton voi hyvinkin olla maailman lempein ihminen. Perhestatus ei määritä kenenkään persoonallisuutta ja kuten tuolla yllä onkin sanottu niin aikaisemmin tahattomasti lapsettoman pariskunnan luulisi omaavan jonkin verran empatiaa muita lapsettomia kohtaan ketkä eivät pysty saamaan omia lapsia.
En ole missään väittänyt, etteikö lapseton voisi olla luonteeltaan hoivaava ja lämmin persoona.
Tottakai voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset ovat myyneet koko elämänsä medialle. Siksi en perusta kummankaan lausunnoista.
Mä kyllä pitkän lapsettomuuden jälkeen pahotin mieleni tästä. Ihan jo sen takia että en pääse puolustamaan itseäni. Jänniä nämä miehet jotka luulevat voivansa määritellä mitä naiseus on.
En nyt antaisi lausunnolle hirveästi painoarvoa tai kauhistelua seuraavista syistä:
1. Kommentti on heitetty Iltalehden viihdeosaston kevyessä artikkelissa, jossa lähinnä hihitellään koska päästään heiluttelemaan peittoa synnytyksen jälkeen
2. Kommentin lausuja ei ole vaikutusvaltainen henkilö vaan turhajulkkis Temptation Island Suomesta
3. Kommentin tarkoitus oli tökerösti kehaista omaa vaimoa siitä, miten tämä on yhä haluttava synnytyksen jälkeenkin
4. Jokainen terveellä itsetunnolla ja fiksulla päällä varustettu tietää, ettei naiseus ole titteli, jonka joku voi ottaa naiselta pois
Ai Toni Wirtanenkin on suoltanut tämn saman lauseen suustaan :D Toivottavasti on tajunnut perua puheensa.
Osanottoni tahattomasti lapsettomille. Velat nyt pystyvät pyyhkäisemään tällaisilla lausunnoilla takamustaan joskin tahaton saattaa kokea tämän päin näköä sylkemisenä :/