Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kristitty mutta tykkään Opethin/toton/pink Floydin musasta missä vika?

Prodigal Son 47
19.08.2019 |

ja kristillinen musiikki tuntuu ihan hirveeltä paskalta

olen silti uudestisyntynyt kristitty

Totoakin kuunteli 1980-90 luvulla kaikki helluntalaiset nuoret ja moni gospel bändi Suomessa otti vaikutteita, silti luettuani Lukatherin elämänkerran tajusin että koko bändihän eli vuosikymmenet viiinan ja kokaiinin voimalla kunnes ainakin Lukather raitistui, ilmeisesti kaikki kauniit power riffit ja soolot ja balladit jotka kertoavt rakkaudesta olikin tehty huumepöllyissä niin oli Kansas niin oli Fleetwood Mac

Pink Floydin alkuajat, huumeita ja hienoja biisejä ja on edelleen. toki nöillä rock sankareilla on tapana sama kuvio: joko 1) nuorena treenatana paljon ja opitaan soittamaan vaikka unissaan 2) sitten alkaa menestys ja mukana tulee huumeet viina ja naiset ja rikkinöiset avioliitot 3) jos ei kuolla huumeisiin 30-40 vuotiaana tai siis sydäriin niin sitten raitistutaankin aj alkaa urheilu ja terve elämä. Slash rraitistui, Lukather Kansasin Livgren tuli uskoon jne

no sitten tää Opeth esim. no selkeestihän tässä mennään jo noituuden puolelle, mutta kaunista musaa tääkin on. ei maha mitään yritän välttää tätä kamaa paljon samoin kuin Ghostin musaa joka sekin on kaunista

Lucifer osdaa ilmeisesti tehdä kaunista musaa tai sitten ihminen huumepäissään. en tiedä. mutta kristillisestä varsinkin nykyrytkytyshumpasta en ymmärrä mitään, edes kitaraa ei osata soittaa

Uusin opeth

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika viaton. Itse olen kristitty ja tykkään Gorgorothista ja Satanic warmasterista. Oon yrittänyt kristillistä bm:a etsiä mut hyvät biisit on niin harvassa siinä genressä. . Mutta tärkeämpää varmaan on millaisia lähimmäisiä olemme toisillemme kuin että minkälaista rytkytystä kuuntelemme.

Melkoisessa valheessa elätte - ap ja sinä. 

Uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat eivät kuuntele saaatanan hengen musiikkia - niin se vaan on.

Arvaan että olette molemmat harhaoppisista hellareista, vapaakirkosta ym. äärikarismaattisista ns. seurakunnista.

Nämä ko. "seurakunnat" eivät ole Pyhän Hengen täyttämiä raittiita seurakuntia, vaan vihollisen hengessä toimivia -  lähtekää pois niistä ja tehkää parannus ja antakaa Jeesuksen Kristuksen pelastaa teidät.

Minunkin mielestä hellarit jne. Ovat täysiä hihhuleita, mutta mielestäni teet arvaamattoman suuren synnin sanoessasi että nämä seurakunnat eivät ole Jumalan seurakuntia eikä niissä voi ollauudestisyntyneitä ihmisiä.

Edes minä, joka kuuntelen saat. anan musiikkia en ole uskalla tuomita noin paljon. Koen toki itse jatkuvasti syyllisyyttä asiasta mutta en vain voi sille mitään että se on saa.tanan hyvää musaa, parillakin tavalla ymmärrettynä.

Olen itse ollut pitkään noissa "seurakunnissa" ja näin miten ihmiset lankesivat niissä mitä kammottavimpiin seksisynteihin ja itsekin olin aivan jossain hullussa hengessä, miehet juoksi perässäni, flirttailin heille ym ym .

Onneksi en koskaan langennut aviorikoksiin, vaikka vähällä oli - koska onneksi Jeesus Kristus toi minut pois noista pirun pesistä, jossa ihmisiä lennätettiin "FIRE-huudoin" pitkin seiniä, ihmiset tärisivät, huusivat, nauroivat, itkivät ja näkivät "enkelinäkyjä" ja "tiimarikultajauhe" lensi ym ym  aivan kamalaa sielunvihollisen touhua.

En väitä, etteikö kaikki noissa seurakunnissa olevat olisi uskovia, olinhan siellä itsekin, mutta harhassa he ovat kaikki, kunnes lähtevät sieltä pois.

Itse läksin noista One Way Missioniin ja heille olen siitä ikuisesti kiitollinen, että sain sieltä terveen ja raamatullisen seurakunnan, jossa voin toipua noista syvistä haavoista, jotka harhaoppiset ihmiset ja sielunvihollinen saivat aikaan.

Vierailija
42/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa AP kuoleman jälkeen palaa helvetin ikuisissa liekeissä niinkuin me kaikki muutkin (ja katoliset papit).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä. :D Tänään kamala krapula, huono olo, pilveäkin tuli poltettua eilen. Olen siis varmasti mielestäsi niin likainen että ansaitsisin palaa Hlvetin liekeissä. No, tää sun aloitus piristi, kiitos siitä. Taidankin tästä laittaa Pink Floydia soimaan ja nauttia vähän lisää kiellettyä aineita. ;) 

Vierailija
44/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosit tulille! 

45/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opethin musiikista en tiedä, kun se on minulle ihan vierasta, mutta esim. Pink Floydilla on hienoa musiikkia. Pink Floydin lyricseissä pohditaan mm. elämän tarkoitusta, ihmissuhteita, sotaa, rakkautta, masennusta... Ei niissä ylistetä sielunvihollista tms.

Ei se että kuuntelee jotain laulua tarkoita, että allekirjoittaa lyricsien väitteet ja pohdinnat. Kappaleen sanomaa voi kuunnella kriittisestikin: "Miksi kertoja kertoo tuollaisen tarinan?" Taide voi lisätä ymmärrystä eri tavoin uskovien ja ajattelevien välillä. Minusta taiteen tehtävä ei olekaan saada vastaanottajia ajattelemaan samalla tavalla.

Joillain ihmisillä, olivatpa he uskovaisia tai eivät, on erityinen musikaalisuuden lahja, jonka Luoja on antanut heille. Kyllä säväyttävistä melodioista, taitavasta soittamisesta ja koskettavista lyyrisistä ilmaisutavoista uskovainen saa ymmärtääkseni nauttia, vaikkei musiikki olisikaan kristillistä.

Se että tykkään vaikka Pink Floydin musiikista ei tarkoita, että rakastaisin sitä, saati, että rakastaisin sitä enemmän kuin Jeesusta!

Vierailija
46/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Opethin musiikista en tiedä, kun se on minulle ihan vierasta, mutta esim. Pink Floydilla on hienoa musiikkia. Pink Floydin lyricseissä pohditaan mm. elämän tarkoitusta, ihmissuhteita, sotaa, rakkautta, masennusta... Ei niissä ylistetä sielunvihollista tms.

Ei se että kuuntelee jotain laulua tarkoita, että allekirjoittaa lyricsien väitteet ja pohdinnat. Kappaleen sanomaa voi kuunnella kriittisestikin: "Miksi kertoja kertoo tuollaisen tarinan?" Taide voi lisätä ymmärrystä eri tavoin uskovien ja ajattelevien välillä. Minusta taiteen tehtävä ei olekaan saada vastaanottajia ajattelemaan samalla tavalla.

Joillain ihmisillä, olivatpa he uskovaisia tai eivät, on erityinen musikaalisuuden lahja, jonka Luoja on antanut heille. Kyllä säväyttävistä melodioista, taitavasta soittamisesta ja koskettavista lyyrisistä ilmaisutavoista uskovainen saa ymmärtääkseni nauttia, vaikkei musiikki olisikaan kristillistä.

Se että tykkään vaikka Pink Floydin musiikista ei tarkoita, että rakastaisin sitä, saati, että rakastaisin sitä enemmän kuin Jeesusta!

Etkö tiedä, että esim. "shine on you crazy diamonds" kertoo saaatanasta sen ollessa vielä sähkyvien keskellä, ennenkuin Jumala heitti sen maan päälle?

Vierailija
47/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Etkö tiedä, että esim. "shine on you crazy diamonds" kertoo saaatanasta sen ollessa vielä sähkyvien keskellä, ennenkuin Jumala heitti sen maan päälle?

no ei idiootti! vaan Syd Barretisata, entisestä pink floydin jäsenestä joka menetti järkensä LSDhen ja oli suuri taiteilija mutta sekosi huumeisiin

https://www.planckmachine.com/pink-floyd-shine-on-you-crazy-diamond-lyr…

Vierailija
48/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 41, olen itsekin erittäin kriittinen hellareita kohtaan, sieltä on koettu vaikka mitä kielteistä, mutta nuo kultajauhejutut on vain erään marginaaliporukan hörhöilyä, ja itse asiassa luterilainen puoli on ollut siinäkin vahvasti mukana, esim nokia missio.

En väitä että black metallin kuuntelu olisi kehittävää, mutta ei se tosiaan sitä tarkoita että allekirjoittaisin kaikki laulujen sanat. Ja kuuntelen mknä myös unblack-metallia. Pidän kuitenkin siitä että se tuo esille kristityn maailman tekopyhyyden, tätähän Raamattukin kehoittaa: minkä kuulette kuskailtavan kujilla, huutakaa se katoilta.

Ei ole oikein laulaa mitään hellareiden voittovoima-biisejä samaan aikaan kun esimerkiksi pastori pelehtii teinityttöjen kanssa tai toteuttaa homoseksuaalisia fantasioitaan sielunhoitotilaisuuksissa. Ja vaikka valtaosa pastoreista ei näin teekään, on näitäkin tapauksia ollut, kuten hyvin tiedämme. Ja samaan aikaan käydään tekopyhää keskustelua siitä voiko kristillinen Rock olla oikeasti kristillistä.

Myönnän olevani ristiriitainen ihminen, enkä mallikelpoinen kristitty mutta tämä on mielestäni oikea järjestys: puhdistakaa ensin sydän haureudesta ja väkivallasta, sitten voidaan keskittyä maljan ulko-osaan kuten siihen, kuunteleeko kyseenalaista musiikkia.

Ja minullakin on Tapani Suonnon kirjoja hyllyssä.

Vierailija
49/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tää Opeth on vähän kuin worship musaa ja poppia eikä tunnu yhtään satanistiselta, vaikka onhan nuo biisien nimet sinnepäin ja alkuaika oli black metallia

Vierailija
50/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeth ja Pink Floyd  on ylistysmusiikkia

rap musiikki on saatanasta

Vierailija
51/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on kuolema lihalle kirjoitti:

Jeesus kutsui luopumaan kaikesta ja yleensä kaikki ne mukavat harrastukset tulevat niin suuriksi asioiksi että niihin menee aika ja mielenkiinto ja Jeesuksen seuraamisesta tuleekin harrastus

Kyllä.

Toisaalta, laista ja sen täyttämisestäkin saattaa tulla sen sortin harrastus, että siinä jää Jeesus ja armo kakkoseksi viuhahtaen. 

Muista, että et pääse taivaaseen teoillasi tai jättämilläsi teoilla! Oma tiristäminen ja omavanhurskaus ei nyt auta: yksin armosta, yksin uskosta <3

Vierailija
52/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä. :D Tänään kamala krapula, huono olo, pilveäkin tuli poltettua eilen. Olen siis varmasti mielestäsi niin likainen että ansaitsisin palaa Hlvetin liekeissä. No, tää sun aloitus piristi, kiitos siitä. Taidankin tästä laittaa Pink Floydia soimaan ja nauttia vähän lisää kiellettyä aineita. ;) 

Joka ikinen meistä ansaitsisi palaa helvetin tulessa. Siksi Jeesus tulikin, armahtamaan meitä syntisiä, joka ikistä joka vain Häneen uskoo! That's the whole point of Christianity.

Vierailija
53/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoherraOlli kirjoitti:

Opeth ja Pink Floyd  on ylistysmusiikkia

rap musiikki on saatanasta

Opethiin ja Pink Floydiin en ota kantaa mutta rap on niin hirveää sontaa että sen on pakko olla isästä prkleestä.