Olen kristitty mutta tykkään Opethin/toton/pink Floydin musasta missä vika?
ja kristillinen musiikki tuntuu ihan hirveeltä paskalta
olen silti uudestisyntynyt kristitty
Totoakin kuunteli 1980-90 luvulla kaikki helluntalaiset nuoret ja moni gospel bändi Suomessa otti vaikutteita, silti luettuani Lukatherin elämänkerran tajusin että koko bändihän eli vuosikymmenet viiinan ja kokaiinin voimalla kunnes ainakin Lukather raitistui, ilmeisesti kaikki kauniit power riffit ja soolot ja balladit jotka kertoavt rakkaudesta olikin tehty huumepöllyissä niin oli Kansas niin oli Fleetwood Mac
Pink Floydin alkuajat, huumeita ja hienoja biisejä ja on edelleen. toki nöillä rock sankareilla on tapana sama kuvio: joko 1) nuorena treenatana paljon ja opitaan soittamaan vaikka unissaan 2) sitten alkaa menestys ja mukana tulee huumeet viina ja naiset ja rikkinöiset avioliitot 3) jos ei kuolla huumeisiin 30-40 vuotiaana tai siis sydäriin niin sitten raitistutaankin aj alkaa urheilu ja terve elämä. Slash rraitistui, Lukather Kansasin Livgren tuli uskoon jne
no sitten tää Opeth esim. no selkeestihän tässä mennään jo noituuden puolelle, mutta kaunista musaa tääkin on. ei maha mitään yritän välttää tätä kamaa paljon samoin kuin Ghostin musaa joka sekin on kaunista
Lucifer osdaa ilmeisesti tehdä kaunista musaa tai sitten ihminen huumepäissään. en tiedä. mutta kristillisestä varsinkin nykyrytkytyshumpasta en ymmärrä mitään, edes kitaraa ei osata soittaa
Uusin opeth
Kommentit (53)
Andymccoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tauski-profeetta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on kuolema lihalle kirjoitti:
Jeesus kutsui luopumaan kaikesta ja yleensä kaikki ne mukavat harrastukset tulevat niin suuriksi asioiksi että niihin menee aika ja mielenkiinto ja Jeesuksen seuraamisesta tuleekin harrastus
Mielestäni tässä mennään gnostilaisuudesta tutuille harhapoluille. Jeesus ei käske luopumaan kaikesta, vaan nauttimaan musiikista, ruoasta, viinistä (kohtuudella) ja ihmissuhteista. Tietysti Raamatusta saadaan jakeitaaina repäistyä tämän ylihengellisen ideologian tueksi.
gnostilaisuus voidaan rinnastaa nykyajana new agelaisuuteen ja näihin äitiamma-valojen etsintään ja äiti jumalattaren palvontaan ja veganistihumpuukiin
toki Jeesuksen opetuslapset olivat askeetikkoja samoin kuin VT profeetat, huipukunnossa mutta myös huippupaljon paastoissa
ihmisyys on se nykyluterilaisuuden perus-paska-oppi että pitäs olla ihminen ja lähimmäinen kun Jeesus käski hengelli8stää kaiken ja pitää vihollisinaan jopa ystäviä ja perheenväkeään - tai oikeastaan sanoiu että näni tulee käymään perheväkikin vihaa Jeesusken ystäviä ja pitää heitä ylihengellisinä hörhöinä - niin pitivät Jeesustakin perheenjäsenet ja yrittivät viedä mielisairaalaan
Oletko muuten itse se abt. 45-vuotias tyyppijoka on 15 vuotta dokannut bisseä netissä ja jankannut tätä samaa ympäri suomen keskustelupalstoja nimellä Jeremy? Opiskellut historiaa yliopistolla. Jos kyllä, niin kauan ajattelit vielä jatkaa?
joo mutta nyt oon 48 jo (: ja lopetin dokaamisen lopullisesti öö siis viime lauantaina. nyt aion ruveta harrastaa triathlonia ja nuoruuden kuntoon taas. maha kauhee pönttö jo, oon möä tehnyt tässä toisenkin yliopistotutkinnon välillä 2 vuodessa, tosin ei siitäkään mitään apua olluit. elämä on vaaan pahentunut kaljan myötä
No joka tapauksessa hauska tavata! Jotenkin tunistin kirjoitustavan ja fraasit. T: entinen nm-kirjoittaja. Oli se legenda mesta!
Vierailija kirjoitti:
Jos leppoistamisen isä Martti Luther eläisi nyt, hän todennäköisesti istuisi illat olutbaarissa ja kuuntelisi Sunrise Avenuuta. Luther näet diggasi enemmän elävästä ja rempseästä uudesta kansanmusasta kuin homeisista kirkkovirsistä. Valitettavasti Suomessa ja muissa pohjoismaissa Lutherin räväkät virsibiisit litattiin latteaksi kirkkomusiikiksi sillä perusteella että "hiljaiset pohjoismaalaiset pitävät rauhasta ja hartaudesta eikä röväkkö musiikki siksi sovi heidän kansanluonteeseensa."
Tuo ukko oli kaikkea muuta kuin leppoisa, käski mm. tappamaan toisinajattelevia.
Vaikka ihminen tarvitsee joitain käyttäytymis- ja moraaliraameja, niin täytyy kyllä sanoa että onnekseni en ole minkään sortin hihhuli. Arpoa nyt voiko kuunnella Pink Floydia salaman osumatta päähän. Ei mene teilläkään hyvin.
Luther oli yleensä leppoisa, mutta pahaksi onneksi taisteli koko aikuisikänsä alkohoöismia vastaan, ja joskus erehtyi umpikännissä tarttumaan kynään, näin syntyivät hänen laadukkaimmat kirjoituksensa mm. Juutalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Andymccoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus kutsui luopumaan kaikesta ja yleensä kaikki ne mukavat harrastukset tulevat niin suuriksi asioiksi että niihin menee aika ja mielenkiinto ja Jeesuksen seuraamisesta tuleekin harrastus
Mielestäni tässä mennään gnostilaisuudesta tutuille harhapoluille. Jeesus ei käske luopumaan kaikesta, vaan nauttimaan musiikista, ruoasta, viinistä (kohtuudella) ja ihmissuhteista. Tietysti Raamatusta saadaan jakeitaaina repäistyä tämän ylihengellisen ideologian tueksi.
gnostilaisuus voidaan rinnastaa nykyajana new agelaisuuteen ja näihin äitiamma-valojen etsintään ja äiti jumalattaren palvontaan ja veganistihumpuukiin
toki Jeesuksen opetuslapset olivat askeetikkoja samoin kuin VT profeetat, huipukunnossa mutta myös huippupaljon paastoissa
ihmisyys on se nykyluterilaisuuden perus-paska-oppi että pitäs olla ihminen ja lähimmäinen kun Jeesus käski hengelli8stää kaiken ja pitää vihollisinaan jopa ystäviä ja perheenväkeään - tai oikeastaan sanoiu että näni tulee käymään perheväkikin vihaa Jeesusken ystäviä ja pitää heitä ylihengellisinä hörhöinä - niin pitivät Jeesustakin perheenjäsenet ja yrittivät viedä mielisairaalaan
Oletko muuten itse se abt. 45-vuotias tyyppijoka on 15 vuotta dokannut bisseä netissä ja jankannut tätä samaa ympäri suomen keskustelupalstoja nimellä Jeremy? Opiskellut historiaa yliopistolla. Jos kyllä, niin kauan ajattelit vielä jatkaa?
joo mutta nyt oon 48 jo (: ja lopetin dokaamisen lopullisesti öö siis viime lauantaina. nyt aion ruveta harrastaa triathlonia ja nuoruuden kuntoon taas. maha kauhee pönttö jo, oon möä tehnyt tässä toisenkin yliopistotutkinnon välillä 2 vuodessa, tosin ei siitäkään mitään apua olluit. elämä on vaaan pahentunut kaljan myötä
No joka tapauksessa hauska tavata! Jotenkin tunistin kirjoitustavan ja fraasit. T: entinen nm-kirjoittaja. Oli se legenda mesta!
netmission oli ihan paskapaikka , turhanpuhujien addiktiopaikka ja tutustuin vain paskoihin looserikristityihin siellä, tuskin kukaan rakentui hengellisesti siitä foorumista yhtään mihinkään
Jeremyt719 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andymccoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
netmission oli ihan paskapaikka , turhanpuhujien addiktiopaikka ja tutustuin vain paskoihin looserikristityihin siellä, tuskin kukaan rakentui hengellisesti siitä foorumista yhtään mihinkään
No olihan se netin pahin höyrypäiden kokoontumisajo:) jopa hellarit tuli lopulta järkiinsä ja sulkivat koko mestan:D
Vierailija kirjoitti:
Jeremyt719 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andymccoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan se netin pahin höyrypäiden kokoontumisajo:) jopa hellarit tuli lopulta järkiinsä ja sulkivat koko mestan:D
oli ja kukaan ei tullut koskaan uskoon koko touhun toimesta, 3 kaveria joihin tutustuin sen kautta on kaikki luopioita nyt ja vetävät huumeita ja kaljaa
4. oli se yksi nainen joka tarjosi seksiä ja en tavannutkaan
5. kaveri taitaa olla selvinpäin muttei uskonelämä silläkjään edisty
kaikki on tämän internetpaska-elämön syytä
Seksiä? NM:ssä? No toisaalta mikään hellareihin liittyvä ei enää yllätä.
Mutta sä tunnut oikeasti aika rankasti alkoholisoituneelta. Tää sun kaljahevipaasto ei tunnu toimivan.
Eihänse nyt elämä ketään säästä, mäkin olen vähän lihonut, viiniä menee enemmän kuin haluaisin ja vaimokin lähti rikkaamman kanssa viettämään parempaa elämää. Tosin sain paremman sitten tilalle.
Ei Totossa yleisesti liikaa huumeita käytetty, alkuperäisen laulajan Bobby Kimballin pidätys kun päätyi julkisuuteen niin tietenkin koko bändi sai negatiivista julkisuutta. Luken ongelma oli lähinnä viina, sen tosiaan jätti jo yli 10 vuotta sitten.
Prodigal Son 47 kirjoitti:
ja kristillinen musiikki tuntuu ihan hirveeltä paskalta
Voisiko toi johtua siitä, että se on ihan hirveetä paskaa?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Olet aika viaton. Itse olen kristitty ja tykkään Gorgorothista ja Satanic warmasterista. Oon yrittänyt kristillistä bm:a etsiä mut hyvät biisit on niin harvassa siinä genressä. . Mutta tärkeämpää varmaan on millaisia lähimmäisiä olemme toisillemme kuin että minkälaista rytkytystä kuuntelemme.
Melkoisessa valheessa elätte - ap ja sinä.
Uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat eivät kuuntele saaatanan hengen musiikkia - niin se vaan on.
Arvaan että olette molemmat harhaoppisista hellareista, vapaakirkosta ym. äärikarismaattisista ns. seurakunnista.
Nämä ko. "seurakunnat" eivät ole Pyhän Hengen täyttämiä raittiita seurakuntia, vaan vihollisen hengessä toimivia - lähtekää pois niistä ja tehkää parannus ja antakaa Jeesuksen Kristuksen pelastaa teidät.
Itse asiassa Opeth ja Pink Floyd ovat erinomaista musiikkia eikä kristittyjen taivasta ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jeesus käskenyt vihaamaan perhettään ym, vaan sanoi, että jos nämä tai mikä muu tahansa on ihmiselle tärkeämpää kuin Jeesuksen seuraaminen ja Raamatun oppien noudattaminen - tuolla ihmisellä on epäjumala/epäjumalia, eikä hän voi olla Jumalalle otollinen.
Jeesuksen seuraaminen ei vaadi paljoa, vaan KAIKEN.
Siis ennenkuin kun lähdet aamulla liikenteeseen, rukoilet Isää Jumalaa Jeesuksen nimessä ja pyydät Häneltä Pyhää Henkeä täyttämään sinut ja johdattamaan sinua kaikessa - ja silloin teet asiat Hänen mielensä Pyhän Hengen mukaisesti ojentautuen aina Raamatun oppien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet aika viaton. Itse olen kristitty ja tykkään Gorgorothista ja Satanic warmasterista. Oon yrittänyt kristillistä bm:a etsiä mut hyvät biisit on niin harvassa siinä genressä. . Mutta tärkeämpää varmaan on millaisia lähimmäisiä olemme toisillemme kuin että minkälaista rytkytystä kuuntelemme.
Taidatkin olla todellinen HELLari, kun kuuntelet satanicmusaa - ei mikään ylläri, kaikki äärikarismaatikot hellarit, vapaakirkko, cityseurakunnat, missiomaailma, river ym ym kaatajapappien firettäjät ovat isästä perkeleestä ja tämä on TOTTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoisessa valheessa elätte - ap ja sinä.
Uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat eivät kuuntele saaatanan hengen musiikkia - niin se vaan on.
Arvaan että olette molemmat harhaoppisista hellareista, vapaakirkosta ym. äärikarismaattisista ns. seurakunnista.
Nämä ko. "seurakunnat" eivät ole Pyhän Hengen täyttämiä raittiita seurakuntia, vaan vihollisen hengessä toimivia - lähtekää pois niistä ja tehkää parannus ja antakaa Jeesuksen Kristuksen pelastaa teidät.
Minunkin mielestä hellarit jne. Ovat täysiä hihhuleita, mutta mielestäni teet arvaamattoman suuren synnin sanoessasi että nämä seurakunnat eivät ole Jumalan seurakuntia eikä niissä voi ollauudestisyntyneitä ihmisiä.
Edes minä, joka kuuntelen saat. anan musiikkia en ole uskalla tuomita noin paljon. Koen toki itse jatkuvasti syyllisyyttä asiasta mutta en vain voi sille mitään että se on saa.tanan hyvää musaa, parillakin tavalla ymmärrettynä.
Kyllä sä voit maalistakin musaa kuunnella. Jätä hirviö musat ja muut saatana musat kuuuntelematta ja esim Niki Minaj jolla on tosi rivoja sanoituksia.
Millaisia ne sanoitukset on? Jos niissä ei lauleta ylitystä saatanalle eikä lauleta rivoja, niin kuuntele vaan. Tietty jos bändi avoimesti on pimeyden puolella ni en kyl kuuntelis vaikka laulaisivat kesäperhosista.
Elämästä laulun sanat usein kertoo. Ja elämää täällä eletään.
Olen ihminen ja kuuntelen monenlaista musiikkia. Olen kiinnostunut monista asioista ja ihmisten ajatuksista.
Vaikutat siltä, että jotain on tullut vedettyä. Eiku eiks sen pitänyt olla syntiä ja kiellettyä?
En usko, että sinussa on mitään vikana. Musiikkimakusi on vain erilainen. Noista mainitsemistasi tutuin on Pink Floyd - eli ehkä sulla vain on tavallista parempi musiikkimaku. Toto ja Opeth ei kyllä oikein nappaa sen pohjalta, mitä olen kuullut.
Uudestisyntynyt kristitty olen minäkin.