Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kristitty mutta tykkään Opethin/toton/pink Floydin musasta missä vika?

Prodigal Son 47
19.08.2019 |

ja kristillinen musiikki tuntuu ihan hirveeltä paskalta

olen silti uudestisyntynyt kristitty

Totoakin kuunteli 1980-90 luvulla kaikki helluntalaiset nuoret ja moni gospel bändi Suomessa otti vaikutteita, silti luettuani Lukatherin elämänkerran tajusin että koko bändihän eli vuosikymmenet viiinan ja kokaiinin voimalla kunnes ainakin Lukather raitistui, ilmeisesti kaikki kauniit power riffit ja soolot ja balladit jotka kertoavt rakkaudesta olikin tehty huumepöllyissä niin oli Kansas niin oli Fleetwood Mac

Pink Floydin alkuajat, huumeita ja hienoja biisejä ja on edelleen. toki nöillä rock sankareilla on tapana sama kuvio: joko 1) nuorena treenatana paljon ja opitaan soittamaan vaikka unissaan 2) sitten alkaa menestys ja mukana tulee huumeet viina ja naiset ja rikkinöiset avioliitot 3) jos ei kuolla huumeisiin 30-40 vuotiaana tai siis sydäriin niin sitten raitistutaankin aj alkaa urheilu ja terve elämä. Slash rraitistui, Lukather Kansasin Livgren tuli uskoon jne

no sitten tää Opeth esim. no selkeestihän tässä mennään jo noituuden puolelle, mutta kaunista musaa tääkin on. ei maha mitään yritän välttää tätä kamaa paljon samoin kuin Ghostin musaa joka sekin on kaunista

Lucifer osdaa ilmeisesti tehdä kaunista musaa tai sitten ihminen huumepäissään. en tiedä. mutta kristillisestä varsinkin nykyrytkytyshumpasta en ymmärrä mitään, edes kitaraa ei osata soittaa

Uusin opeth

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kor 7 

1. Kor. 7:31 

ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.

musiikki on tunteita samoin huumett ja alkoholi

ne eivät ole iankaikkisia, usko on todellisuus jonka takia maailma pitää jättää taakseen

Luuk. 17 

32 Muistakaa Lootin vaimoa!

33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen.

34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."

Vierailija
2/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. joh. 2: 

15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.

16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.

17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika viaton. Itse olen kristitty ja tykkään Gorgorothista ja Satanic warmasterista. Oon yrittänyt kristillistä bm:a etsiä mut hyvät biisit on niin harvassa siinä genressä. . Mutta tärkeämpää varmaan on millaisia lähimmäisiä olemme toisillemme kuin että minkälaista rytkytystä kuuntelemme.

Vierailija
4/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Raamatussa ole mainittu erikseen vääränlaisesta musiikista.

Vierailija
5/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leppoistamisen isä Martti Luther eläisi nyt, hän todennäköisesti istuisi illat olutbaarissa ja kuuntelisi Sunrise Avenuuta. Luther näet diggasi enemmän elävästä ja rempseästä uudesta kansanmusasta kuin homeisista kirkkovirsistä. Valitettavasti Suomessa ja muissa pohjoismaissa Lutherin räväkät virsibiisit litattiin latteaksi kirkkomusiikiksi sillä perusteella että "hiljaiset pohjoismaalaiset pitävät rauhasta ja hartaudesta eikä röväkkö musiikki siksi sovi heidän kansanluonteeseensa."

Vierailija
6/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika viaton. Itse olen kristitty ja tykkään Gorgorothista ja Satanic warmasterista. Oon yrittänyt kristillistä bm:a etsiä mut hyvät biisit on niin harvassa siinä genressä. . Mutta tärkeämpää varmaan on millaisia lähimmäisiä olemme toisillemme kuin että minkälaista rytkytystä kuuntelemme.

no nuohan on varsinaista paskaa, samoin slayer. kyllä musiikissa pitää olla 1) hyvät riffit 2) soolot ja mystinen tunnnelma ei mitään örinää se on lapsellista.

sitten voin kuunnella myös poppia esim tääkin oli nuoruuteni suuria idoleita

the church - täysin huumebändi

toinen laita on vaikka Neil Young tai Stevie ray vaughanin blues. tai Proge eli vaikka Rush.

jännä silti että kaikki yhdistää huumeet, itse en käytä enää edes kaljaa. toivon.

Vierailija
7/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos leppoistamisen isä Martti Luther eläisi nyt, hän todennäköisesti istuisi illat olutbaarissa ja kuuntelisi Sunrise Avenuuta. Luther näet diggasi enemmän elävästä ja rempseästä uudesta kansanmusasta kuin homeisista kirkkovirsistä. Valitettavasti Suomessa ja muissa pohjoismaissa Lutherin räväkät virsibiisit litattiin latteaksi kirkkomusiikiksi sillä perusteella että "hiljaiset pohjoismaalaiset pitävät rauhasta ja hartaudesta eikä röväkkö musiikki siksi sovi heidän kansanluonteeseensa."

Jeps. Mahdollisesti Luther myös pohtisi sopisiko joku black- tai whitemetalli biisi hoilattavaksi kirkkoon. Tosin hevi on sen verran marginaalinen ilmiö että uusia virsiä valkattaisiin ihmisten suosimista pop- ja rock- kenrestä sen perusteella mitä tuosta Lutherista tiedetään.

Vierailija
8/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sillä musamaulla taivaspaikkaa lunastetaan.

Vierailija
9/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskova ja käyn ystävieni karaokebaareissa laulamassa hengellisiä lauluja ja virsiä, mutta myös maallisia. Emme ikinä juo alkoholia. Yleensä muutama hyvä maallinen ja sitten hengellisiä. Olemme hyväntuulisia ja hyviä laulajia ja saamme hyvillä maallisilla biiseillä yleisön lämpenemään, ja olemalla ystävällisiä, taputtamalla kaikille ja tsemppaamalla muita luomme lämmintä ilmapiiriä. Sitten laulamme hengellisiä lauluja ja tulee hyviä keskustelujakin ja musiikki koskettaa.Meistä pidetään. Tämä laulun ja musikaalisuuden lahja on meidän lahjamme ja näin sitä käytämme. Tykkään myös laulaa niitä hyviä, haastavia maallisia lauluja(pop rock ja vaikka mitä), monissa on haastetta ja on kiva oppia laulamaan yhä paremmin. Sanoituksiltaan mitä vain en tosin laula, ja joskus muutankin sanoja tarvittaessa. Rukoilemme myös illan ja ihmisten puolesta.

Viestini sinulle  on: rukoile jos Herra voisi käyttää sinun kiinnostustasi juuri näihin bändeihin ja musiikkiin jotenkin. Jos vaikka tutustut muihin faneihin, teillä on yhteinen kiinnostuksen kohde. Ja voisit jakaa evankeliumia jotenkin heille. Kaikella voi olla tarkoitus. Mutta joskus ei ja Hän kutsuu meitä luopumaan jostakin.

Vierailija
10/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kutsui luopumaan kaikesta ja yleensä kaikki ne mukavat harrastukset tulevat niin suuriksi asioiksi että niihin menee aika ja mielenkiinto ja Jeesuksen seuraamisesta tuleekin harrastus

Vierailija
11/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on kuolema lihalle kirjoitti:

Jeesus kutsui luopumaan kaikesta ja yleensä kaikki ne mukavat harrastukset tulevat niin suuriksi asioiksi että niihin menee aika ja mielenkiinto ja Jeesuksen seuraamisesta tuleekin harrastus

Mielestäni tässä mennään gnostilaisuudesta tutuille harhapoluille. Jeesus ei käske luopumaan kaikesta, vaan nauttimaan musiikista, ruoasta, viinistä (kohtuudella) ja ihmissuhteista. Tietysti Raamatusta saadaan jakeitaaina repäistyä tämän ylihengellisen ideologian tueksi.

Vierailija
12/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä mennään gnostilaisuudesta tutuille harhapoluille. Jeesus ei käske luopumaan kaikesta, vaan nauttimaan musiikista, ruoasta, viinistä (kohtuudella) ja ihmissuhteista. Tietysti Raamatusta saadaan jakeitaaina repäistyä tämän ylihengellisen ideologian tueksi.

gnostilaisuus voidaan rinnastaa nykyajana new agelaisuuteen ja näihin äitiamma-valojen etsintään ja äiti jumalattaren palvontaan ja veganistihumpuukiin

toki Jeesuksen opetuslapset olivat askeetikkoja samoin kuin VT profeetat, huipukunnossa mutta myös huippupaljon paastoissa

ihmisyys on se nykyluterilaisuuden perus-paska-oppi että pitäs olla ihminen ja lähimmäinen kun Jeesus käski hengelli8stää kaiken ja pitää vihollisinaan jopa ystäviä ja perheenväkeään - tai oikeastaan sanoiu että näni tulee käymään perheväkikin vihaa Jeesusken ystäviä ja pitää heitä ylihengellisinä hörhöinä - niin pitivät Jeesustakin perheenjäsenet ja yrittivät viedä mielisairaalaan

Vierailija
13/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon melko varma, että Jeesuskin inhoaa totoa.

Vierailija
14/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauski-profeetta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gnostilaisuus voidaan rinnastaa nykyajana new agelaisuuteen ja näihin äitiamma-valojen etsintään ja äiti jumalattaren palvontaan ja veganistihumpuukiin

toki Jeesuksen opetuslapset olivat askeetikkoja samoin kuin VT profeetat, huipukunnossa mutta myös huippupaljon paastoissa

ihmisyys on se nykyluterilaisuuden perus-paska-oppi että pitäs olla ihminen ja lähimmäinen kun Jeesus käski hengelli8stää kaiken ja pitää vihollisinaan jopa ystäviä ja perheenväkeään - tai oikeastaan sanoiu että näni tulee käymään perheväkikin vihaa Jeesusken ystäviä ja pitää heitä ylihengellisinä hörhöinä - niin pitivät Jeesustakin perheenjäsenet ja yrittivät viedä mielisairaalaan

Oletko muuten itse se abt. 45-vuotias tyyppijoka on 15 vuotta dokannut bisseä netissä ja jankannut tätä samaa ympäri suomen keskustelupalstoja nimellä Jeremy? Opiskellut historiaa yliopistolla. Jos kyllä, niin kauan ajattelit vielä jatkaa?

Vierailija
15/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjoo, onhan floydissa ja opethissa jonkin sortin esoteriikkaa mukana.

Toto taas on jenkkien popeda.

Vierailija
16/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko muuten itse se abt. 45-vuotias tyyppijoka on 15 vuotta dokannut bisseä netissä ja jankannut tätä samaa ympäri suomen keskustelupalstoja nimellä Jeremy? Opiskellut historiaa yliopistolla. Jos kyllä, niin kauan ajattelit vielä jatkaa?

joo mutta nyt oon 48 jo (: ja lopetin dokaamisen lopullisesti öö siis viime lauantaina. nyt aion ruveta harrastaa triathlonia ja nuoruuden kuntoon taas. maha kauhee pönttö jo, oon möä tehnyt tässä toisenkin yliopistotutkinnon välillä 2 vuodessa, tosin ei siitäkään mitään apua olluit. elämä on vaaan pahentunut kaljan myötä

Vierailija
17/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mjoo, onhan floydissa ja opethissa jonkin sortin esoteriikkaa mukana.

Toto taas on jenkkien popeda.

no ei popeda sentään, popeda on paskaa mutta voisi olal jenkkien eppu normaali

Vierailija
18/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on ihmisen kehittelemää sontaa, jolla on alistettu heikkoja aivopestyjä ihmisiä Ja alistetaan edelleen.

Vierailija
19/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andymccoys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mutta nyt oon 48 jo (: ja lopetin dokaamisen lopullisesti öö siis viime lauantaina. nyt aion ruveta harrastaa triathlonia ja nuoruuden kuntoon taas. maha kauhee pönttö jo, oon möä tehnyt tässä toisenkin yliopistotutkinnon välillä 2 vuodessa, tosin ei siitäkään mitään apua olluit. elämä on vaaan pahentunut kaljan myötä

eli 20 vuotta sikana

Vierailija
20/53 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on vain huono musiikkimaku, mutta kiitos Jeesus - noin pazkaa musiikkia ei soiteta Taivaassa ja sinne pääsee Jeesuksen veren kautta huonoimmankin musiikkimaun omaava hampuusi.

Ainoa haitta on että sitten olet ikuisesti ilman lempimusiikkiasi, mutta ehkäpä Jumala senkin jotenkin sumplii. Vaikka kuulokkeilla ettet pääse minun autuasta lepoani häiritsemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä