Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hopeiset kimalteiset ja kiiltäväpintaiset trikoohousut: juhla- vai arkivaate 7v tytöllä???!!!???

Vierailija
24.07.2008 |

.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ammattilaisena aina harmittanut sellaiset vaatteet, joissa lapsi ei uskalla kunnolla leikkiä (ettei vaan tule tahroja tai reikiä) ja joita päiväkodin työntekijät joutuvat varomaan.

Olenpa nähnyt sellaisenkin tapauksen, kun tyttö (joka ei IKINÄ suostunut mihinkään kuralätäkköleikkeihin tai muihin "lapsellisuuksiin") sai ERITTÄIN kovaääniset nuhtelut äidiltään uusien piukkojen glitterfarkkujensa likaamisesta. Lapsi oli sukaltautunut hippaleikkiin ja kaatunut nurtsilla. =(

Eli fiinit juhlaan, huolettomat leikkeihin!

Vierailija
2/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyttö sai tuollaiset "upeudet" mummoltaan alelöytönä. On aivan ihastunut niihin ja nyt on kova väittely päällä siitä onko ne juhlatrikoot vai ei. Minun mielestäni ehdottomasti ovat juhlatrikoot! Tyttö taas on sitä mieltä että eivät vaan niitä kuuluu arkena käyttää, jollain kaverillakin on sellaiset ja pitää ihan pihaleikeissä kuulemma.

Lupasin kysyä vielä muiden äitien mielipidettä ennen kuin jemmaan pökät lopullisesti juhlaosastolle vaatekaappiin. Joten onko tuollaiset kiiltävät, muovisen tuntuiset, kimalteiset ja hohtavan hopeiset trikoomalliset tiukat housut juhla- vai arkivaate? (lähinnä ajattelin jonkun esim. mustan tunikan kanssa lastenkutsuille)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkikäyttöön vaan.

Minä olen vastaavia nähnyt ihan arkikäytössä tuon ikäisillä tytöillä.

Tuon ikäiset rakastavat tuollaisia vaatteita. Minun mielestäni ne on oikeasti rumat, en eds haluaisi että lapseni sellaiset juhlaan pukisi.

Joten siitä vaan arkivaatteeksi.

Ainakin minun tytöilläni 6v ja 9v on arkivaatteina legginsejä ja tunikoita kesäpäivinä, mitä väliä onko ne hopean hohtoiset.

Vierailija
4/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alekorista löytyneet, joten eivät enää todellakaan ole mikään juhlavaate. Käytä pois vielä kun kehtaat.

Vierailija
5/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just omalle 7-vuotiaalleni lelulaukuksi sellaisen kimallelaukun. Ihan on arkikäyttöön.

Vierailija
6/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä väliä lapsen vaatteissa onko muotia vai ei. Kaikki kimallus on aina pikkutyttöjen mieleen.

Vierailija
7/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ammattilaisena aina harmittanut sellaiset vaatteet, joissa lapsi ei uskalla kunnolla leikkiä (ettei vaan tule tahroja tai reikiä) ja joita päiväkodin työntekijät joutuvat varomaan.

Olenpa nähnyt sellaisenkin tapauksen, kun tyttö (joka ei IKINÄ suostunut mihinkään kuralätäkköleikkeihin tai muihin "lapsellisuuksiin") sai ERITTÄIN kovaääniset nuhtelut äidiltään uusien piukkojen glitterfarkkujensa likaamisesta. Lapsi oli sukaltautunut hippaleikkiin ja kaatunut nurtsilla. =(

Eli fiinit juhlaan, huolettomat leikkeihin!

Vierailija
8/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne vaan niiden 90-luvun olkatoppaus-tyllimekkojen sekaan sitten!

Minusta 7-vuotiaalla on jo oikeus kauniisiin vaatteisiin.

Vierailija
9/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne vaan niiden 90-luvun olkatoppaus-tyllimekkojen sekaan sitten!

Minusta 7-vuotiaalla on jo oikeus kauniisiin vaatteisiin.

Vierailija
10/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvioista ja kiiltävyydestä riippumatta. Paitsi ihan vauvoilla.

Joten käyttöön vaan.

Vierailija
11/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin asia riippuu siitäkin, miten usein teillä niitä juhlia on. Jos juhlia on muutaman viikon välein, trikoita voidaan säästää niihin, mutta jos juhlia ei ole lähiaikoina tiedossa, en alkaisi trikoita säästelemään. Tuollaiset trikoot ovat yleensä muodikkaita vain hetken, joten niitä kannattaa pitää silloin kuin ne ovat tyttäresi mielestä vielä hienot.

Minusta trikoot eivät joka tapauksessa ole erityisen juhlava vaate, vaikka olisivat kuinka kimaltavat. Ehkä asiassa voisi tehdä jonkinlaisen kompromissin? Trikoita voisi pitää kyläiltäessä, ostosreissuilla jne., mutta ei ulkoleikeissä kavereiden kanssa.

Vierailija
12/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hupaisat ja pröyheät olis kavereiden kanssa kentällä juostessa tai koulussa...

Ja liian diskohtavat juhlissa.

Juuri joku muksudisko voisi olla paras paikka käyttää tuollaista vaatekappaletta, mutta niitä taitaa aika harvoin olla.

Eli joko ihan pukeutumisvaatteeksi sinne prinsessamekkojen ja tyllihameiden sekaan tai sitten jos ottaa "oikeaan" käyttöön niin vaikka jumppaan päälle jumpppapuvun tai t-paidan kanssa (tosin voi olla hiostavat jos tuntuu muovimaisilta), serkun nimpparikahveille mennessä, kaverin luokse kylään mennessä. Myös voisi nyt kesällä viileämpinä päivinä pitää lastenpaikoissa kierrellessä, puuhamaassa, muumimaassa jne jonkun tunikan kanssa. Myös kaverisynttäreillä voisi mun mielestä pitää, sellaisilla joissa pelkästään esim. luokkakavereita.

Vähän on hankala kyllä keksiä juuri oikeaa käyttötarkoitusta. Ihan liian prameat minusta kuitenkin ihan tavalliseen arkikäyttöön.

Vierailija
13/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni kaverilla on sellaiset ja oman tytön mielestä ne on mah-ta-van-hie-non-u-peen-kau-niit. Minusta ne on aika.... transut ;) Muovisen ja tekohopeisen näköiset ja kireät. Eh... Onneksi omalle tytölle ei ole vastaavia löytynyt. Mä käyttäisin ihan vaan rymyhousuina kavereiden kanssa leikkiessä... on ne niin... ;)

Jotkut ihan trikoisen trikoiset joissa hopeahileitä voiskin olla oikeasti kauniit... vaan nuo tytön kaverin on kokonaan muovisen hopeiset ja kiiltää kovin kauttaaltaan se hopea ja piukat on. Aika nolot sekä huomiota herättävät. Mutta pikkutytöt ja pojat tykkää. Kotipihalla ok leikeissä.

Vierailija
14/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin arkivaatteena, varsinkin jos tyttö niistä niin kamalasti pitää. Jos laitat ne juhlahousuiksi, raukka ehtii pitää niitä koko elämänsä aikana korkeintaan pari kertaa, ei se ole kivaa. Jos on alelaaristakin löytyneet, niin ei ole mitään syytä säästellä noita, varsinkin kun ne munkin mielestä on oikeesti aika karseet. Juhlissa pidetään sitten jotain oikeesti nättiä. Anna tyttäresi nauttia!!!

Vierailija
15/15 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan nyt sitten arkikäyttöön... tyttö innoissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi