Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottamuksen korjaantuminen parisuhteessa

Vierailija
18.08.2019 |

Kuinka luottamuksen voi korjata parisuhteessa?

Puolisoni petti luottamuksen ja lupauksen, ei pettänyt mutta teki jotain minkä jälkeen minulla oli olo ”ei voi olla totta, tällainen ihminenkö hän on”. Kyse on myös konkreettisesti valehtelusta asiaan liittyen.

Olemme mukamas päässeet asiasta yli paitsi minä en pääse. Tunnen oloni huijatuksi ja petetyksi. Aiemmin rakastin puolisoani ehdoitta, ehkä jopa hieman naiivin typerästi. Rakkauden lasini murtuivat. Koitin päästä asiasta eteenpäin ja yli mutta nyt melkein vuosi myöhemmin huomaan että minusta on tullut vihainen, katkera ja kyyninen. En enää odota puolisoltani hyvää vaan pahaa jotenkin alitajuisesti. Huomaan että sisässäni kasvaa halveksunta ja viha asian takia enkä ole voinut antaa asiaa anteeksi. Itse liian helposti annoin asian olla, mutta se johtuu osittain siitä että olin hieman shokissa asiasta enkä ajatellut selkeästi.

Mitä voin tehdä? Onko liian loukkaavaa puolisoani kohtaan tai liian radikaalia vuoden jälkeen avata asia ja kertoa suoraan mitä tunnen ? Suhteemme on minulle tärkeä, tai se on tärkeää mitä oli ennen tapahtunutta. Mutta kaikki sen jälkeen on tuntunut valheelta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla