Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Sopiva summa maksaa naapurin tytölle koiran ulkoilutuksesta?
18.08.2019 |
Tyttö (n. 13v?) on kovin eläinrakas ja haluaisi lenkkeillä koiran kanssa. Koira on noutaja, eli isohko, mutta ei vedä tai kisko ja muutenkin käytös kunnossa.
Ollaan juteltu tytön ja tytön vanhempien kanssa tästä, että voi välillä hakea koiraa ulos kun siltä tuntuu. Me hoidetaan normaalit lenkit kyllä, mutta tyttö lenkittäisi ekstraa. Koira lähtee aina mielellään ulos kuitenkin ja ehkä sillä tavalla saadaan niinä päivinä tehdä itse vähän lyhyemmät lenkit.
Mikä olisi hyvä kertasumma teidän mielestä tämmöiseen, jos ajatellaan että tyttö on koiran kanssa esim. 30 min ulkona?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Pitää sillä nuorellakin olla oikeus tehdä töitä hinnalla, jonka hän itse kokee varsin hyväksi. Nuorten on ylipäätään vaikea löytää mitään työtä, mistä saisi rahaa. Heitä kohtaan on ennakkoluuloja, koska monetkaan nuoret eivät ole luotettavia ja vastuuntuntoisia. Edullisempi hinta on heille kilpailukeinoj aikuisia kilpailijoita vastaan ja se heille sallittakoon. Heillä ei myöskään ole samalla tavalla menoja kuin aikuisilla, kun vanhemmat maksavat normaalit elämisen menot. 10€/h on 12-vuotiaalle iso raha, kun kotoa saatava kuukausiraha voi olla sen 20€.
Olen itse 49-vuotias ja saan omasta työstäni 10€/h. Tuosta menee vielä verot ja eläkemaksut ja sitten pitää ostaa ruokaa ja maksella kaiken maailman laskuja mitä aikuisilla on. En voi mitenkään nähdä riistona sitä, että joku 12-vuotias, vaikkakin työssään pätevä, saa koiran lenkityksestä 10€/h puhtaana käteen.