Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on uuden, lapsettoman miehen rooli yksinhuoltajan ja hänen lapsensa perheessä?

Vierailija
18.08.2019 |

Kertokaa asiantuntijat.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaikea kysymys?

Vierailija
2/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rooli on panna äitiä. Mikä muu se voisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin, että hän ottaisi perheen toisen aikuisen roolin. Olisi sinun tukenasi. Kuljettaisi joskus harrastuksiin ja kävisi kaupassa. Et sinä yhtä lasta lisää tarvitse.

Vierailija
4/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoisin, että hän ottaisi perheen toisen aikuisen roolin. Olisi sinun tukenasi. Kuljettaisi joskus harrastuksiin ja kävisi kaupassa. Et sinä yhtä lasta lisää tarvitse.

Voinko olettaa tai vaatia häneltä esimerkiksi lapsen kuskaamista harrastuksiin koska ei ole kuitenkaan hänen oma lapsensa?

Vierailija
5/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon naisesta ja lapsesta. Jos minulle tähän tulisi uusi mies, haluaisin hänen olevan läsnäoleva ja osallistuva aikuinen lapselle ja hyvä puoliso minulle. Isäksi ei lapselle tarvitse ryhtyä, sillä lapsella on jo isä. Ei kuitenkaan mitään asennetta "ei ole minun lapseni, ei kuulu minulle". N36+P6

Vierailija
6/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihmisistä. Meillä se olis olla kumppani minulle ja olla turvallinen aikuinen minun lapsille. Turvallisella tarkoitan sellaista joka pitää kiinni siitä mitä lupaa, pitää kiinni meidän yhdessä sopimista säännöistä ja tarvittaessa valvoo niitä ja seisoo niissä tukena, on kiinnostunut lapsesta ja tämän asioista. Ja jonkinlainen vastuunotto sekä saman katon alla asuminen toisi toki myös oikeuden mielipiteisiin ja niiden huomiointiin. 

Äitinä olen kuitenkin sellainen hyvin perusäiti, joka on aina hoitanut ja hoitaa aikalailla yksikseen lasten käytännön jutut. Kun ei exäkään niihin koskaan juuri ole osallistunut, eikä osallistu vieläkään paitsi ohjattuna.

Vierailija
7/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No rooli on panna äitiä. Mikä muu se voisi olla?

Jaa. Ainoa tuntemani yksinhuoltaja on kyllä mies.

Että sellaset yleistykset sieltä tällä kertaa.

Vierailija
8/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roolini olisi kehottaa lapsia kulkemaan omatoimisesti mahdollisiin kodin ulkopuolisiin harrastuksiin.

Vierailija
9/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko olettaa tai vaatia häneltä esimerkiksi lapsen kuskaamista harrastuksiin koska ei ole kuitenkaan hänen oma lapsensa?

Tietysti voi. Viimeistään siinä vaiheessa, kun muuttaa samaan osoitteeseen äidin ja lapsen kanssa, on osa perhettä ja osallistuu lapsen elämään. Jos ei siihen ole valmis, ei kannata edes harkita uusperhekuviota. 

Vierailija
10/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokaisen sovittava keskenään. Kysy, mitä uusi kumppanisi haluaa tehdä ja mitä ei halua tehdä. Minä olen uudessa liitossa. Asumme erillämme ja molemmilla on lapsia. En odota kumppanin osallistuvan millaan tavalla arjen pyöritykseen. Hän auttaa minua kuitenkin taloon liittyvissä asioissa, joista en itse selviydy.

Vierailija
11/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet WT, asia on kunnossa ja ristiriitoja tuskin syntyy.

Jos omaat jonkinlaista sivistystä ja haluaisit osallistia lasten kasvattamiseen, eli et anna poikien räkiä silmillesi, tyttöjen pukeutua kuin katuhuorat, olet auttamatta vaikeuksissa jos tuleva perheesi on Wt.

Lapset liittoutuvat äiteliininsä kanssa ja sinä olet syypää koko perheen ongelmiin, ainakin uusioperheesi mielestä.

Been there, done that.

Vierailija
12/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi. Viimeistään siinä vaiheessa, kun muuttaa samaan osoitteeseen äidin ja lapsen kanssa, on osa perhettä ja osallistuu lapsen elämään. Jos ei siihen ole valmis, ei kannata edes harkita uusperhekuviota. 

Minun isäpuoleni ei koskaan osallistunut meidän lasten kuskauksiin tms. Se olisi tuntunut kummalliselta. Normaalisti tehtiin kuitenkin yhdessä koko perheenä lomareissut. Hän oli ensisijaisesti äitini uusi mies, ei mikään isän korvike tai uusi huoltaja.

Vierailija
13/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yh:t eivät edes halua uuden miehen osallistuvan lasten kasvatukseen, siitä huolimatta, että uusi mies asuu lasten kanssa saman katon alla. Esim. jos uusi mies yrittää komentaa lasta, niin yh uhkailee erolla tms. Tämä on arkipäivää todella suuressa osassa uusperheitä.

Vierailija
14/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäpuoleni ei koskaan osallistunut meidän lasten kuskauksiin tms. Se olisi tuntunut kummalliselta. Normaalisti tehtiin kuitenkin yhdessä koko perheenä lomareissut. Hän oli ensisijaisesti äitini uusi mies, ei mikään isän korvike tai uusi huoltaja.

Harrastuksiin kuskaaminen tai muu lasten elämään osallistuminen ei tarkoita, että uuden miehen pitäisi olla isän korvike tai uusi huoltaja. Mutta minusta olisi kummallista, jos meillä asuva toinen aikuinen ei osallistuisi lasteni elämään mitenkään. Ihan kuin olisi vain kylässä eikä osa perhettä. 

Vierailija
15/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet yh:t eivät edes halua uuden miehen osallistuvan lasten kasvatukseen, siitä huolimatta, että uusi mies asuu lasten kanssa saman katon alla. Esim. jos uusi mies yrittää komentaa lasta, niin yh uhkailee erolla tms. Tämä on arkipäivää todella suuressa osassa uusperheitä.

Eipä noilla lähtökohdilla ole ihme, että niin moni uusperhe ei toimi. 

Vierailija
16/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roolini olisi kehottaa lapsia kulkemaan omatoimisesti mahdollisiin kodin ulkopuolisiin harrastuksiin.

Toisin sanoen laiminlöisit kenties keskeisimmän velvollisuutesi isäpuolena.

Vierailija
17/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en osaa sanoa voiko ns vaatia kuljettamaan. Mutta. Jos hän haluaa olla sinun kanssasi, niin lapsi kuuluu pakettiin. Olisi outoa, jos perheessä vain toinen hoitaa lapseen liittyvät asiat, vaikka mies ei ns oikea isä lapselle olekaan.

Mitä tulee tuohon, että yh:t ei anna kasvattaa... riippuu kai yh:sta. Kun itse aikanaan muutin uusperheeseen lasteni kanssa toivoin, että meillä kaikilla on kotona hyvä olla. Jos miestä häiritsi lasteni touhut, toivoin ehdottomasti, että hän puuttuu asiaan. Se oli meidän kaikkien koti.

Vierailija
18/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä olettaa voi. Toive voi tietenkin tuntua vaatimukselta mutta ei ole täysin sama asia. Johtopäätökset jokaisen on tehtävä itse jos odotukset, toiveet tai vaatimukset parisuhteessa eivät täyty. Tai jos omia odotuksia parisuhteesta on mahdotonta yhdistää kumppanin odotuksiin.

Vierailija
19/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 - kuinka monen yh:n otanta sinulla on? Kun näin voit yleistää?

Vierailija
20/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhukaa asiat selviksi jo etukäteen. Ennen muuttoa. Selvitä, mitä odotat toiselta ja se, mihin toinen ihminen on valmis sitoutumaan. Ja raha-asiat kannattaa puhua juurta jaksain läpi. Etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi