Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on uuden, lapsettoman miehen rooli yksinhuoltajan ja hänen lapsensa perheessä?

Vierailija
18.08.2019 |

Kertokaa asiantuntijat.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lompakko on roolisi tässä näytelmässä.

Mitä tarkoitat? Että yksinhuoltaja havittelee miehen avulla luksuselämää tai vähintään sitä, että mies maksaisi sitten kaiken siinä tavis elintasossa?

Entä jos tulisi yhteisiä lapsia joita yksinhuoltaja hoitaisi kotona?

Pitäisikö hänen silloinkin maksaa erikseen oman lapsensa kulut ja mies maksaisi sitten naisen ja yhteisten lasten?

Olin treffeillä yksinhuoltajan kanssa, ja hänen tarvitsi käydä kaupassa. Ostosreissun jälkeen hän sanoi minulle, että tämä ei nyt mennyt oikein. Tarkoitti että minun olisi pitänyt maksaa ruoka ostokset. Ensi treffit kyseessä, ja siihen se jäikin.

Nyt on kyllä niin överi stoori, etten taida edes uskoa.

Vierailija
42/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan hän haluaa elämäänsä äidin ja lapsen/lapset jos kerran deittailee naista jolla on lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on miehen oma valinta. Ja ensisijainen on parisuhde. Perheytyminen, suhteen luominen lapseen ja roolin löytäminen voi viedä vuosia. Jotta rakentuu oikeasti. Että varsinaisesti ei ole kyllä naisen tehtävä siitä päättää. Eikä miehen tarvitse äidin pikku apulaiseksi ryhtyä.

Vierailija
44/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan hän haluaa elämäänsä äidin ja lapsen/lapset jos kerran deittailee naista jolla on lapsia.

Ei välttämättä. Aika moni haluaa kumppanin, ja lapset tulevat kaupanpäälle halusi tai ei. Aika harva vartavasten haluaa toisten siittämät lapset arkeensa. Mut toki sopeutuu ja hyväksyy ajan kanssa.

Vierailija
45/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatusvastuu on biologisilla vanhemmilla, mutta perheen aikuisena siihen joutuu ja pitää osallistua tukemalla biologisten vanhempien kasvatusta.

Jos ollaan perhe, eli asutaan samassa taloudessa niin kyllä molemmat aikuiset ovat vastuussa lapsista jotka siinä saman katon alla elävät elämäänsä, ei voi erotella että tuo on nyt se äidin uusi mies joka ei liity meihin lapsiin millään lailla, se on kuin huonekalu.

Miten siinä tuetaan biologisten vanhempien kasvatusta jos omat kasvatus tavat ja periaatteet on kuin yö ja päivä biologisten vanhempien tapojen kanssa? Pitäisikö muka omista periaatteista luopua lähes täysin, että voi näytetellä happyfamilya?

Vierailija
46/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Että yksinhuoltaja havittelee miehen avulla luksuselämää tai vähintään sitä, että mies maksaisi sitten kaiken siinä tavis elintasossa?

Pitäisikö hänen silloinkin maksaa erikseen oman lapsensa kulut ja mies maksaisi sitten naisen ja yhteisten lasten?

Uusperheen perheytymiseen menee vuosia, jotain 4-7 vuotta. Joten uusperhe on jatkuvasti muuttuva yhtälö. Yhteinen lapsi muuttaa uusperhettä paljon. Jos yhteistä ei ole, miksi uuden aikuisen pitäisi rahoittaa toisen puolison lapsia? Ei todellakaan pidä. Meillä asuu minä, 2 lastani ja uusi mies. Ja taloutemme jakaantuu niin että minä maksan 2/3, mies 1/3 johtuen juuri lapsistani. Ei hänen tehtävänsä ole elättää lapsiani, lapsilla on oma isä joka huolehtii.

Vierailija
47/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusperheen perheytymiseen menee vuosia, jotain 4-7 vuotta. Joten uusperhe on jatkuvasti muuttuva yhtälö. Yhteinen lapsi muuttaa uusperhettä paljon. Jos yhteistä ei ole, miksi uuden aikuisen pitäisi rahoittaa toisen puolison lapsia? Ei todellakaan pidä. Meillä asuu minä, 2 lastani ja uusi mies. Ja taloutemme jakaantuu niin että minä maksan 2/3, mies 1/3 johtuen juuri lapsistani. Ei hänen tehtävänsä ole elättää lapsiani, lapsilla on oma isä joka huolehtii.

Eli millä tavalla sinä siis olet yksinhuoltaja, kun lapsilla on oma isä joka heistä huolehtii?

Enkä tajua tuotakaan, miten se yhteinen lapsi kauheasti mitään muuttaisi muuten kuin siten, että perheessä on yksi jäsen lisää?

Enkä siis ajattele, että pitäisi rahoittaa toisen lasta, mutta en näe kyllä minään perheyksikkönä sellaista porukkaa joka ei huolehdi kaikesta yhdessä.

Sinun tilanteessasi tietysti eri asia, kun lastesi perheeseen kuuluu myös heidän isänsä joka heistä huolehtii, eli ette ole perheyksikkö vaan laajempi perheyhteisö.

Olisikin hassua, jos uusi miehesi maksaisi puolet kuluistanne, kun niihin osallistuu myös lastesi isä.

Kuulostaa reilulta ja tilanteeseenne sopivalta jaolta.

Vierailija
48/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli millä tavalla sinä siis olet yksinhuoltaja, kun lapsilla on oma isä joka heistä huolehtii?

Enkä tajua tuotakaan, miten se yhteinen lapsi kauheasti mitään muuttaisi muuten kuin siten, että perheessä on yksi jäsen lisää?

Enkä siis ajattele, että pitäisi rahoittaa toisen lasta, mutta en näe kyllä minään perheyksikkönä sellaista porukkaa joka ei huolehdi kaikesta yhdessä.

Sinun tilanteessasi tietysti eri asia, kun lastesi perheeseen kuuluu myös heidän isänsä joka heistä huolehtii, eli ette ole perheyksikkö vaan laajempi perheyhteisö.

Olisikin hassua, jos uusi miehesi maksaisi puolet kuluistanne, kun niihin osallistuu myös lastesi isä.

Näin joo. Minä kuitenkin itse - tai me-määrittelemme perheemme. Ja tiedämme mikä mitäkin meille on. Meillä on perhe johon kuuluvat lapseni, minä ja mies. Lasten isällä on myös uusi perhe. Siis 2 eri perhettä, joilla on ihan omat touhunsa. Ei mikään perheyhteisö. Näiden kahden perheen välillä tapahtuu se, että minä meidän perheestä ja lasten isä heidän perheestä sovimme yhdessä joskus joitakin lapsiin liittyviä asioita ja perheemme tapaavat lasten isommissa juhlissa. Yhteisen kodin ja elämän pyörittämisestä lasten osuus-se mihin myös heidän isänsä osallistuu, on vain pieni osa. Joten kyllä sen uuden miehen kanssa niitä arjen ja juhlan kulujen jakamista riittää, ilman että siinä on lasteni isällä mitään osuutta. Ja kiitos ehdotuksesta, me emme kuitenkaan ole mikään perheyteisö, vaan 4-henkinen perhe.

Vierailija
49/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin joo. Minä kuitenkin itse - tai me-määrittelemme perheemme. Ja tiedämme mikä mitäkin meille on. Meillä on perhe johon kuuluvat lapseni, minä ja mies. Lasten isällä on myös uusi perhe. Siis 2 eri perhettä, joilla on ihan omat touhunsa. Ei mikään perheyhteisö. Näiden kahden perheen välillä tapahtuu se, että minä meidän perheestä ja lasten isä heidän perheestä sovimme yhdessä joskus joitakin lapsiin liittyviä asioita ja perheemme tapaavat lasten isommissa juhlissa. Yhteisen kodin ja elämän pyörittämisestä lasten osuus-se mihin myös heidän isänsä osallistuu, on vain pieni osa. Joten kyllä sen uuden miehen kanssa niitä arjen ja juhlan kulujen jakamista riittää, ilman että siinä on lasteni isällä mitään osuutta. Ja kiitos ehdotuksesta, me emme kuitenkaan ole mikään perheyteisö, vaan 4-henkinen perhe.

Eli onko lapsillanne kaksi perhettä?

Käytännössähän lapsillanne on laajempi perheyhteisö eikä yhtä perheyksikköä, ja heihinhän minä tuossa viittasin enkä aikuisten kokemukseen.

Ja jos lapsilla on kaksi perhettä, niin mikä heille on sitten se ”meidän perhe”?

Jos heidän pitää kertoa perheestään tai piirtää siitä kuva, keitä he siihen piirtävät?

50/50 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole uusio-isäpuolelle tarjolla kuin häviäjän rooli.

Katselet jonkun toisen pentuja, niitä pitää kuskata ja maksaa puolet ”koska sehän on reilua kun ollaan kuitenkin perhe” mutta käytännössä et kuitenkaan saa osallistua lasta koskeviin päätöksiin etkä kasvatukseen, muuten saat kuulla siitä heti. Et ole lapsen huoltaja.

Eli en ymmärrä, miksi kukaan järkevä resursseja omaava mies lähtisi tuollaiseen.

Yleensä yh-äitien kanssa seurustelevat miehet ovat reppanoita. Osa on ihan suoranaisia hyväksikäyttäjiä, jotka kulkevat muovikassiin mahtuvan omaisuutensa kanssa yh-mamman luota toiselle.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi