Onko päivittäinen kiukuttelu yli 40-vuotiaalle miehelle normaalia?
Ihan vain tämmöinen huomio. Joka päivä suuttuu, tiuskii. Onko miesten vaihdevuodet?
Kommentit (28)
Onko mies alistettu? Kivekset leikattu yöpöydälle? Kotona häärää risupartainen ruutupaita mies joka ajelee töihin ohutkumisella pyörällä? Äänestää vihreitä ja noukkii suuhunsa soijapapuja syömäpuikoilla? Ei syö kananmunia tai voita ruuassaan, koska pelkää kolestorolia ja ''huonoa'' rasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Testosteroni kannattaa mittauttaa ja kuunnella mitä on tehtävissä.
Jep, tai sitten ikäkriisi.
Meillä ainakin on 41-vuotiaalla... Selittää äkäisyyttään krempoillaan 😳
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain tämmöinen huomio. Joka päivä suuttuu, tiuskii. Onko miesten vaihdevuodet?
Sillä vaan vatuttaa jokin, ei siinä sen ihmeempiä.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Eli kasvukipujen ja mahdollisen mieheksi kasvamisen jälkeen alkaa keski-iän uhmäikä ja kremppakiukuttelu. Muu aika vatuttaa joku asia.
Kiukuttelu loppuu ihmisillä yleensä 6-vuotiaana, joillakin tulee uusi kiukuttelukausi teini-iässä mutta se menee ohi kun fyysisesti aikuistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet eli andropaussi. Hyvin yleinen belikybäsillä miehillä.
Minä kun luulin että vaihdevuodet on hyvin yleistä NAISILLA.
En tiedä miehistä, mutta naisilla tuo on ihan normaalia, niin töissä kuin kotona.
Kuulostaa mun exälle. Ei suostunut tekemään asialle mitään, ei teston mittausta, ei terapiaa yksin tai yhdessä, ei lisää liikuntaa tai ihan mitä vaan. Siksi hänestä tuli sitten ex, koska minä tai lapset ei jaksettu sitä kiukuttelua enää. Nykyinen mieheni on myös nelikymppinen, mutta hän ei kiukuttele ollenkaan.
Tuohon auttaa ero, sen jälkeen on todella hyvä ilmapiiri. Ei kuulosta rakastuneelta mieheltä. Ehkä hänen työnsä väsyttää tai luonne on sellainen.
Keski-ikäisen miehen kiukuttelua. Toivottavasti tekee asialle jotain. Sitä touhua ei jaksa loputtomiin katsoa kukaan eli ero kolkuttaa jossain vaiheessa, jos jatkuu pidempään.
Missä vaiheessa se kiukuttelu loppuu? Reilu parikymppisetkin osasivat kiukutella ja mököttää. Tuleeko siihen edes hetkellistä taukoa?
Testovaje