Mitkä nimet on teidän mielestä tosi kauniita, mutta hämmentävän harvinaisia Suomessa?
Mulla tulee mieleen Milena, Eleonora ja Bettina.
Kommentit (82)
Lähes kaikkien täällä mainittujen nimien uskookin pysyvän harvinaisina, sillä ei ne niin kovin kauniita nimiä yleisesti ottaen ole. Tietenkin nimi voi jonkun yksittäisen ihmisen mielestä olla kaunis, mutta siihen, että nimestä tulee yleinen/suosittu, tarvitaan sellainen nimi, joka on kaunis suurien massojen mielestä.
Nämä Melinat ja Selindat eivät koskaan tule kovin suosituiksi.
Olen jo pienestä lapsesta tykännyt nimistä Viola, Lydia ja Linnea.
Mulla oli nukkekin, jonka nimi oli Viola-Linnea, joka olisi aika ihana tytön nimi oikeastikin, vaikka esim. Viola Linnea, ei yhdysnimenä.
Mutta ärsyttävää, että tuorejuustosta tehtiin Viola, se pilasi nimen. Mielleyhtymät on tärkeitä. Itsellekin nimi Sabrina tuo mieleen kasarin povipommin ja Sylvia iäkkään täti-ihmisen ja Silvia Ruotsin vanhan kuningattaren.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikkien täällä mainittujen nimien uskookin pysyvän harvinaisina, sillä ei ne niin kovin kauniita nimiä yleisesti ottaen ole. Tietenkin nimi voi jonkun yksittäisen ihmisen mielestä olla kaunis, mutta siihen, että nimestä tulee yleinen/suosittu, tarvitaan sellainen nimi, joka on kaunis suurien massojen mielestä.
Nämä Melinat ja Selindat eivät koskaan tule kovin suosituiksi.
Niin no jos katsot väestörekisterin sivuilta, niin ei esim. nimi Melina ole mitenkään harvinainen. Sen suosio näyttää kasvavan kokoajan.
Silvia/Sylvia