Mitkä nimet on teidän mielestä tosi kauniita, mutta hämmentävän harvinaisia Suomessa?
Mulla tulee mieleen Milena, Eleonora ja Bettina.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Taas AV:lle kirjoittavien älykkyys loistaa. Tänne näpytellään suhteellisen yleisiä nimiä vaikka pyydettiin harvinaisia.
Kyllä nämä kuuluu juuri siihen harvinaisuusluokkaan jota ajattelinkin :)
Mielestäni yhtäkään yleistä ei ole mainittu.
Ap
Itsekin tykkään tässä mainituista eleonorasta, selenasta ja ursulasta.
Helmi on mielestäni todella kaunis suomalainen nimi, mutta se taitaa olla aika yleinen, ja sitten myös ottilia.
Marian eri muodot.
Marie, Mariel, Mariela, Marielle, Mariella
Maaria taitaa myös olla melko harvinainen.
Sofianna on myös kaunis nimi, mutta se tuntuu toki vähän oudolta, koska ei siihen ole tottunut Suomessa.
Lauren
Odessa
Selja
Mimosa
Ira
Alexa
Madeleine
Tuossa useampiakin. Ei kaikki kuitenkaan
Vierailija kirjoitti:
Sabrina
Sehän on oikeasti todella kaunis nimi. Samoin Sabina. Jännä ettei suosittuja edes toisina niminä.
En osaisi antaa kumpaakaan lapselle. Sabrina tuo niin vahvasti mieleen sen 80-luvun tissitähden, ja Sabina-nimeä (sekä Sabine-varianttia) on aika paljon noin 40-50-vuotiailla suomenruotsalaisilla. Esim. viime viikolla olen jutellut ainakin kahden Sabinan ja yhden Sabinen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sabrina
Sehän on oikeasti todella kaunis nimi. Samoin Sabina. Jännä ettei suosittuja edes toisina niminä.
En osaisi antaa kumpaakaan lapselle. Sabrina tuo niin vahvasti mieleen sen 80-luvun tissitähden, ja Sabina-nimeä (sekä Sabine-varianttia) on aika paljon noin 40-50-vuotiailla suomenruotsalaisilla. Esim. viime viikolla olen jutellut ainakin kahden Sabinan ja yhden Sabinen kanssa.
Ja tämä maininta 40-50 -vuotiaista siis siksi, että koen nimen ”tätinimenä”.
Olena