Jos sinut karkoitettaisiin Suomesta niin minne muuttaisit asumaan?
Nostinkin asian esiin tuossa toisessa ketjussa. Nimittäin jos karkoitettu on EU:n kansalainen, hän voi hakeutua siksi aikaa asumaan johonkin toiseen EU-maahan ja valittaa karkoituksesta ihmisoikeutuomioistuimeen tai johonkin muuhun ihmisoikeuselimeen.
Minä voisin muuttaa asumaan Saksaan tai Ranskaan, sillä nuo maat ovat minusta aina olleet todella kiehtovia ja kutsuvia eikä niiden kulttuuri ole Suomeen verrattuna juurikaan erilaista.
Kommentit (37)
Britteihin jos ne ei lähtis EU:sta. Sit vaihtoehtona Saksa, Ruotsi, Viro
Jenkkeihin. Loisin siellä uraa viihdejulkkiksena ja näyttäisin keskaria karkoittajilleni sitten kun olisin rikas ja maailmankuulu
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Suomessa syntyneen Suomen kansalaisen pitäisi tehdä, että hänet karkotettaisiin Suomesta.
Toisessa poliittisessa tilanteessa voisi olla mahdollista. Olihan noita karkoitettuja oman maan kansalaisia paljonkin esimerkiksi Neuvostoliitossa ja kommunismin alle jääneissä Euroopan maissa.
Uusi-Seelanti vaikuttaa kivalle ja turvalliselle maalle. Skotlanti houkuttelisi ihanilla skottimiehillään! Islanti voisi olla myös turvallinen paikka, vaikka vähän jännittäisikin asua säiden armoilla.
USA:an. Ehkä Saksa, Sveitsi, Itävalta. Tai Kanada, Australia tai Uusi-Seelanti.
Olen muuttanut jo 16 vuotta sitten.
En halunnut elättää suhteettoman suurta paskasakkilaumaa.
Suomen n. 70 % kokonaisveroaste on eduksi ainoastaan loisille.
Täällä Hongkong:issa veroaste 8,5 % ja nettoansioni n. 18 000 USD/kk on neljä kertaa sen mitä sain kasaan suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkeihin. Loisin siellä uraa viihdejulkkiksena ja näyttäisin keskaria karkoittajilleni sitten kun olisin rikas ja maailmankuulu
Mistä lähtien Yhdysvallat on ollut EU-maa?
Vierailija kirjoitti:
Uusi-Seelanti vaikuttaa kivalle ja turvalliselle maalle. Skotlanti houkuttelisi ihanilla skottimiehillään! Islanti voisi olla myös turvallinen paikka, vaikka vähän jännittäisikin asua säiden armoilla.
Mistä lähtien Uusi-Seelanti ja Islanti on olleet EU-maita?
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien USA, Sveitsi, Kanada, Australia ja Uusi-Seelanti on olleet EU-maita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien USA, Sveitsi, Kanada, Australia ja Uusi-Seelanti on olleet EU-maita?
Miksi pitäisi pysyä EU:ssa?
Norja, Ruotsi, Tanska, Sveitsi tai Itävalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pysyä EU:ssa?
Lue aloitus. Siellä kerrotaan.
Aika jännä että ainakin mun makuun euroopassa on just ne ainoat länsimaiset ei-eu-maat eli Norja ja Sveitsi. Euroopan ulkopuolelta miellyttää Uusi-Seelanti ja Australia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien Uusi-Seelanti ja Islanti on olleet EU-maita?
Aloituksessa ei vaadittu EU-maita, todettiin vain että siellä voi odotella päätöstä EU:n tuomioistuimesta. Itse kysymys kuului että minne muuttaisit asumaan jos sinut karkotettaisiin Suomesta.
Niinpäs muuten onkin. Ajattelin vain kieltä ja unohdin muun. En minä Sveitsiin kyllä haluaisikaan, siellä on ihan liian siistiä ja nättiä. Ja Schwiizertüütschkin saattaisi käydä hermoille pitemmän päälle. :)