Miksi perheemme ahdinko saa kyllä myötätuntoa osakseen, mutta kukkaron nyörit pysyvät silti kiinni? Tekopyhyys oksettaa
Meillä on iso perhe, 5 lasta ja vanhemmat. Raha on todella tiukilla, kaikki maksaa. Mitään ei voi harrastaa ilmaiseksi. Olen kertonut FB-ryhmissä, kavereiden kesken ja työpaikalla, kuinka perheemme kärsii rahan puutteesta. Meillä ei ole yhtään puskuria, jos jotain sattuu. Lapset ovat näreissään, kun en voi kustantaa jääkiekkokamoja. Ja miten he syövätkään niin paljon! Itkettää.
Miksi ihmiset antavat vain myötätuntoa vaikka rahalla saisimme asiat kuntoon? Itse en kehtaisi olla antamatta rahaa, jos tietäisin jonkun olevan samassa tilanteessa. Ethän sinäkään? Ethän?
Itkuntihruiset äidin silmät
Kommentit (59)
Tällaisilla provoilla kai halutaan saada suurperheet näyttäytymään huonossa valossa.
Oliko pakko tehdä viisi lasta
Mä voin auttaa. En toki anna rahaa, mutta voin adoptoida teiltä yhden lapsen. Tämä lapsi saisi harrastaa, mulla on varaa siihen. Ja koska ap:ltä vähenee yhden lapsen kulut, muita lapsia kohden käytettävä rahamäärä kasvaa. Win-win, eikö? Laitahan yhteystiedot niin aletaan hoitaa asiaa.
Kun työkaveri valittaa samaa, niin olen tarjoutunut ostamaan lapsen tai kaksi. Meillä olisi varaa jääkiekkokamoihin ja ruokaan, mutta jostain syystä työkaveri vaatii, että se raha pitää antaa hänelle, ei tarjota lapsilleen rakastavaa kotia kaikella mahdollisella huolenpidolla. Ei tule diiliä, haluan rahoille vastinetta.
Tässä 5 lapsen uraäiti, ahkera ja kova tekemään töitä, hyväpalkkainen ja hyvissä töissä.
Anteeksi nyt ap jos loukkaan mutta tiedätkö mitä, sinun kaltaiset kitisijät tekevät sen että meitä ison perheen ITSE MAKSAVIA ahkeria vanhempia haukutaan sossulokeiksi. Olen lopen uupunut että joka lehden palstalla on AINA VAIN KÖYHIÄ SUURPEHEITÄ ja vastimassa ja pyytämässä lisää.
Samalla me jotka maksamme kaiken itse ja pärjäämme hyvin leimaudumme. Mulle on tultu mm kaupassa sanomaan että ”yhteiskunta sinunkin lapsesi elättää” ja ”onko yhdenkään isä mukana kuviossa”.
En antaisi rahaa koska ei ole minun ongelmani että ehkäisyn käyttö näyttää olevan hankalaa.
Onko aloittaja oululainen kakkumaakari? Eikö kaksi PS4 riittänyt?
Ap on varmaan tällä hetkellä laitatuttamassa sivusiiliään/kouvolatukkaansa kuntoon ja rakennekynnet pöytää vasten kopisten miettii, mistä saisi seuraavallekin lapselle uuden isän🤣
Mamma vonkuu taas itselleen jotakin joka ei hänelle kuulu. Ei mitään uutta, jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä 5 lapsen uraäiti, ahkera ja kova tekemään töitä, hyväpalkkainen ja hyvissä töissä.
Anteeksi nyt ap jos loukkaan mutta tiedätkö mitä, sinun kaltaiset kitisijät tekevät sen että meitä ison perheen ITSE MAKSAVIA ahkeria vanhempia haukutaan sossulokeiksi. Olen lopen uupunut että joka lehden palstalla on AINA VAIN KÖYHIÄ SUURPEHEITÄ ja vastimassa ja pyytämässä lisää.
Samalla me jotka maksamme kaiken itse ja pärjäämme hyvin leimaudumme. Mulle on tultu mm kaupassa sanomaan että ”yhteiskunta sinunkin lapsesi elättää” ja ”onko yhdenkään isä mukana kuviossa”.
Onko kuvikuvioissa ja tekeekö puolet kotitöistä? Harkitsisin eroa ihan vain varmuuden vuoksi.
Tilinumeroa julki vaan, te kaikki persaukiset! Multa irtoais muutamia satasia, kun voitin lotossa.
Vierailija kirjoitti:
2/5, tässä oli jo oikeasti vähän yritystä.
Yritystä ja ihan hauska, mutta aivan liian ilmeinen. Minusta sellaiset aloitukset, jotka jokainen järjissään oleva tajuaa heti provoiksi, ansaitsevat korkeintaan 0/5.
Mielestäni myötätuntokin on liikaa.
Lasten hankkiminen on valinta.
Niiden jotka eivät pysty huolehtimaan lapsistaan ei pitäisi niitä tehdä.
Keskustella voi myös miksi tämä ilmiselvä Provo vaikuttaa vaikuttaa tyhmän/jälkeenjääneen laatimalta.
Provohan tämä on, mutta viimeksi tänään köyhä äiti (koira oli kuitenkin taas) uutisissa selitti, että köyhille pitää kustantaa ainakin yksi harrastus. Ihmisistä on tullut ahneita ja röyhkeitä...
Mitä jos antaisit lapset adoptioon sellaisiin perheisiin missä on varaa ostaa ne jääkiekkokamppeet. Vain vähä-älyinen tekee 5 lasta jos ei ole varaa maksaa ruokia, harrastuksia ym. menoja.
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa rahaa? Esim työkaverille tosta vaan ilman mitään? Juu ei.
Jos pyytää ja on oikeasti elämästä ja kuolemasta kyse niin voin lainata, mutta en minä ole sossu.
Taitaa olla taas Porvoosta, päivää."Itkuntihruiset äidin silmät", selvä porvoolainen.
Kirjoitustyylistä jo näkee että tämä sama huomionkipeä ihminen tehtailee näitä samantyylisiä aloituksia joka viikko ellei jopa päivittäin. Kehui kerran vielä provoavansa urakalla. Ja narisi kun haluaisi kirjoitella tarinoita. Näitähän on riittänyt tälle kesälle.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta viimeksi tänään köyhä äiti (koira oli kuitenkin taas) uutisissa selitti, että köyhille pitää kustantaa ainakin yksi harrastus. Ihmisistä on tullut ahneita ja röyhkeitä...
Toki, ja niihän tehdäänkin. Lukeminen on yksi harrastus ja kirjastokortin saa kirjastosta ilmaiseksi.
Luultavasti siksi, että ihmiset ovat nähneet teidän rahankäytössä jotain sellaista, josta voisi helposti säästää. Kukaan ei halua antaa rahaa ihmiselle, joka ei osaa käyttää rahaa.
toinen mahdollisuus on, että he olettavat, että loukkaannut, jos alkavat tarjoamaan rahaa.
Me emme mieheni kanssa saaneet kotoa rahaa muuta kuin perushalvat rytkyt ja vaatimaton ruoka ja ollaan onnellisia. Kaikki piti alkaa itse tienaamaan mitä extraa halusi. Emme tee lapsia ja ala kerjäämään keneltäkään sillä se olisi hävettävää. Tehdään töitä eikä loisita niin on ainakin vielä töitä riittänyt kun ei olla pois työpaikoilta. Mikä pakko on tehdä viisi lasta ja alkaa kerjätä käsi ojossa. Köyhä tietää jo etukäteen ettei viidelle saa maksullisia harrastuksia. Niille keksitään sitten varattomien harrastuksia seurakunnista ja mistä lie peliautomaattien tuettuja lomia yms. Sossuun varaan aikaa ja kyselemään sieltä jos ei itse kykene löytämään halpoja harrastuksia. Vaikka olisi provo mutta tiedän oikeassa elämässä näitä vastuuttomasti lisääntyviä köyhiä joillekka pitäisi kauhalla kaikki tuoda ilmatteeksi. Ei riitä lusikalla.