Miksi perheemme ahdinko saa kyllä myötätuntoa osakseen, mutta kukkaron nyörit pysyvät silti kiinni? Tekopyhyys oksettaa
Meillä on iso perhe, 5 lasta ja vanhemmat. Raha on todella tiukilla, kaikki maksaa. Mitään ei voi harrastaa ilmaiseksi. Olen kertonut FB-ryhmissä, kavereiden kesken ja työpaikalla, kuinka perheemme kärsii rahan puutteesta. Meillä ei ole yhtään puskuria, jos jotain sattuu. Lapset ovat näreissään, kun en voi kustantaa jääkiekkokamoja. Ja miten he syövätkään niin paljon! Itkettää.
Miksi ihmiset antavat vain myötätuntoa vaikka rahalla saisimme asiat kuntoon? Itse en kehtaisi olla antamatta rahaa, jos tietäisin jonkun olevan samassa tilanteessa. Ethän sinäkään? Ethän?
Itkuntihruiset äidin silmät
Kommentit (59)
Tuo nyt ei ole ahdinkoa nähnytkään. Jos teillä olisi kaapissa vain kolme perunaa ja kaksi leivänpalaa, eikä rahaa tulossa vielä moneen päivään, se olisi ahdinko. Silloin joku ehkä voisi lainata rahaa, että lapset saa ruokaa.
Toisaalta, jos tilanne olisi tuo siksi, että on ostettu kalliita jääkiekkokamppeita, niin...syökää ne kamppeet.
Provo tietysti mutta onhan noita ”mulle kuuluu kaikki sama kuin niillekin, joilla on vanhaa rahaa tai suuret tulot eikä vähävaraisen tarvitse hyväksyä muiden vanhoja kamoja” -ihmisiä valitettavan paljon. Meillä ostetaan huonekalut, vaatteet ja harrastustamineet pääsääntöisesti käytettynä. Eikä jääkiekko ollut mahdollisuus sen aikataulusitovuuden takia.
Talouden vuositulot noin 200 000 MUTTA isot asumiskustannukset ja halutaan myös matkustaa. Lapsia 2 eikä todellakaan varaa enempään.
Elämä on omien valintojen kanssa elämistä!
2/5, tässä oli jo oikeasti vähän yritystä.
Ei mulla ainakaan ole yhtään ylimääräistä kolikkoa. Haluan kyllä nauttia rahoistani. Toki jollain vitosella voisin sponssata, mutta sehän ei sulle varmaan kelpais.
Provo, mutta vastaan silti. Avustan taloudellisesti niin tuttuja kuin joskus tuntemattomiakin, mutta en itseäni varakkaampia. Mulla on ollut varaa vain kahteen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
2/5, tässä oli jo oikeasti vähän yritystä.
Mun mielestä harvinaisen luokaton, yritystä ei nimeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas surkea provo. Harvalla on jääkiekkoon varaa, kun se on alusta saakka ammattiliigaan tähtäämistä. Etit käytettyjä varusteita aktiivisesti, voi saada myös ilmaseksi, jos on tuuri. Sitten lapset ettii pelikavereita ja pelaavat luonnonjäällä keskenään. Isompia lapsia voi myös ohjata etsimään ihan itse niitä käytettyjä varusteita, jos kuitenkin on netti käytössä. Ja säästämään rahaa, ottamaan pantilliset pullot nähdessään talteen (en tarkoita aktiivista pullonkeräystä, toki niinkin saa toimia) ja miettimään rahankäyttöään.
Elämä on sellaista, että toisten pitää tehdä enemmän töitä rahan eteen, kuin toisten.
Ai, että lapseni pitäisi ottaa hienhajuisia käytettyjä varusteita vain siksi, että meillä ei ole varaa uusiin!!?? 😠 Eikö sinulla ole sydäntä?
AP
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas surkea provo. Harvalla on jääkiekkoon varaa, kun se on alusta saakka ammattiliigaan tähtäämistä. Etit käytettyjä varusteita aktiivisesti, voi saada myös ilmaseksi, jos on tuuri. Sitten lapset ettii pelikavereita ja pelaavat luonnonjäällä keskenään. Isompia lapsia voi myös ohjata etsimään ihan itse niitä käytettyjä varusteita, jos kuitenkin on netti käytössä. Ja säästämään rahaa, ottamaan pantilliset pullot nähdessään talteen (en tarkoita aktiivista pullonkeräystä, toki niinkin saa toimia) ja miettimään rahankäyttöään.
Elämä on sellaista, että toisten pitää tehdä enemmän töitä rahan eteen, kuin toisten.
Ai, että lapseni pitäisi ottaa hienhajuisia käytettyjä varusteita vain siksi, että meillä ei ole varaa uusiin!!?? 😠 Eikö sinulla ole sydäntä?
AP
Kovasti jaksat täällä provota. Todellisuudessa sulla ole varmaan yhtään lasta. Alastoman naisenkin olet nähnyt poika raukka vain saunassa ja sekin oli äitisi.
Jääkiekko, motocross jne vain ovat paremman luokan eliitin lasten urheilulajeja, valitan ettet ole paremman luokan eliittiä. Meidän normaaleiden perheiden lapset harrastavat voimistelua ja pianonsoittoa (jälkimmäinen ei halpa jos haluaa vähän laatua mutta veikkaan ettei jääkiekontasoa kustannukset)
Hurstin Leipäjono (TM) auttaa teitäkin. Poikien ei tarvii pelata lätkää muuten kuin kotilammen jäällä. Kannusta heitä käymään koulut hyvin ja menestymään työelämässä, niin saavat ponnistettua kurjuudesta pois ja tarjottua omille lapsilleen parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Missä on minun lasten uudet käyttämättömät varusteet? Ap olet sydämetön hirviö kun et niitä maksa heille!
Me hankittiin vain yksi lapsi, jotta ei päädytä tuohon tilanteeseen. Valintoja, valintoja...
Vitu.ttaa köyhät ihmiset. Sterilisoida pitäisi. Voin lahjoittaa paketin rotanmyrkkyä.
Sorkat ristiin kirjoitti:
Mä voin tarjota sulle ilmaista ehkäisyneuvontaa!
Ollaan samiksia, niin minäkin. Ja tarvittaessa voin opettaa myös matematiikan ja yhteiskuntaopin perusteet ap :lle. Tosin ovat jo kyllä myöhässä 5 X porsimisen jälkeen, mutta hei ajatushan se on tärkein, eikö niin ?
Vierailija kirjoitti:
Teillä on varmaan liikaa lapsia. Aina päättäessään, että yksi lapsi vielä saa tulla, jakaa kakkua pienempiin osiin.
Hae jotain tukea vähävaraisille suunnatuista paikoista, jos teidän speksit täyttyvät. Varmaan näitä löytyy Porvoostakin.
Mut juuri tämän takia monilla on vain yksi lapsi.
Miten tämäkään kommentti auttaa yhtään ap:tä? Ne viisi lasta on jo olemassa, ei se tilanne siitä muutu, vaikka kuinka marmatat liian monesta lapsesta.
Myös kaikille muille eläminen on ihan yhtä kallista ja suurimmalla osalla lapsiperheellisistä ei jää oikein mitään säästöön. Hyvin harvalla olisi varaa sponsoroida muiden elämää.
Hei, ehdotan vaihtaria! Monet Suomessa on lapsettomia. Jos annat teiltä pari pois niin lapsen saaja voisi vaihtarina ostaa teille niitä jääkiekkokamoja! 👍
Jos muksut ovat oikeasti lahjakkaita pelaajia, valmentaja varmaan voi auttaa hankkimaan jonkun sponsorin rahoittamaan harrastusta?
No ei ole varaa niin ei ole varaa. Koitappa nyt orientoitua vaan todellisuuteen.