Miehen ex ei taaskaan tullut hakemaan lastansa..
Ärsyttää, tätä tapahtuu joka helkatin viikko, ei noudata mitään aikoja mitä on sovittu. Joudun taas hommaamaan lapsenvahdin, mies saa kyllä luvan vähentää nämä lapsenvahdin kulut elatusavusta.
Mun pitäisi kohta lähteä äitini luokse, otanko lapsen mukaan ja näin ollen lapsi pääsee kotiinsa vasta huomenna vai pyydänkö ystävääni meille vahtimaan lasta?
Mies lähti töihin ja yritettiin soittaa exälle monta kertaa, ei vastaa! Ei ole eka kerta tämä!
Kommentit (134)
Tämä juttu on ollut täällä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juttu on ollut täällä ennenkin.
Niin katsos Suomessa on useampikin hulttio äiti jota ei lapsi kiinosta sunnuntaiaamuna vaikka kuinka ollaan sovittu. Tiedän ihan kokemuksesta.....
Vierailija kirjoitti:
No se isä sitten tekee jotain. Tulee töistä kotiin tms ei tuo sun ongelma ole.
Juuri näin. Ensin soitto miehelle, ja hänelle tunti aikaa joko saada lapsen äiti hakemaan, lapsi, saada joku lapsenlikaksi sinne, tai tulla itse kotiin. Jos mies ei tässä onnistu, seuraavaksi yhteys lastensuojeluun, jolle kerrotaan että lapsi on nyt jäämässä yksin asuntoon, ja heidän paree tulla se hakemaan. Jatkosta mies sopii itse, niin kuin hän itse kykenee, ja sinä et ole lapsenlikkana enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies voi joka toinen viikko jäädä pois töistä sen vuoksi että tuo akka ei hae heidän lastaan. Parempi olisikin että lapsi asuisi vallan meillä, täällä asuu muitakin ja taas joutuu tämän vuoksi suunnittelemaan päivän uusiksi.
Ap
Miten noin omituiseen vaihtoaikaan on päädytty?
Kummallakaan vanhemmalla ei (edes toisenlaisessa työtilanteessa, jossa sunnuntait vapaapäiviä) voi olla kokonaista päivää lapsen kanssa. Lapselle se kokonainen päivä vasta tärkeä olisi!
Vaihto iltakuuteen, tai päivällisen ja iltapalan väliin. Tai sitten ma iltapäivään koulun/päiväkodin jälkeen. Kyllä, tavarat voi viedä sinne, ei tarvitse aikuisten välttis tavata tuossa.
Hankala tilanne. Ketjusta tulee aika paljon kommenttia, että ei ole sun ongelma. Minkä ymmärrän. Toisaalta pisteet sinulle ap siitä, että välität siitä lapsesta. Näitä erokuvioita kokemattomana en yhtään tiedä millaiset mahdollisuudet on "reklamoida" tällaisesta käytöksestä. Pystyykö joku selittämään minulle miten oikeusturva menee näissä asioissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei ota lasta asumaan teille, kun äiti on tuollainen? Eli isääkään ei lapsi kiinnosta.
Ootko vähän vajaa? Ei sitä lasta niin vaan ”oteta asumaan” mihinkään. Älä kommentoi jos oot noin pösilö.
Ap
Vie lapsi poliisilaitokselle. Tee hänestä lasu ja vaadi, että hän pääsee johonkin hyvää sijaiskotiin pysyvästi pois tiedä kaikkien sairaiden ihmisten luota. Toivottavasti miehesi suvunjatkaminen on tehty mahdottomaksi, hänen exänsä saa juoda itsensä vaikka sillan alle ja sinä tekisit asialle vihdoinkin jotain ettei täällä tarvitsisi lukea märinääsi joka viikko. Eroa vaikka siitä miehestä, niin olet vapaa myös tuosta kakarasta.
Vierailija kirjoitti:
Käske miehen hankkia yksinhuoltajuus ketta ei äitiä kiinnosta lapsensa hoito. Varmaan rapulassa makaa kotona kostean baari-illan jälkeen.
Mitä se yksinhuoltajuus auttaa siihen että ap on tällä hetkellä hoitamassa miehen lasta, ja äiti ei tule sitä hakemaan vaikka on hänen vuoronsa?
26 jatkaa vielä; mikäli hämminki johtuu äidin juhlimisesta, siihen puututtava. Viranomainen on ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota mukaan jos viihdytte toistenne seurassa. Siinä on akka ilman lastaan sitten ja lapsellakin varmasti parempi olla.
Näim ajattelinkin, mietin vaan pitäisikö tästä ilmottaa vielä johonkin viranomaiselle ettei minulle tule mitään syytettä jos akka tuleekin oven taakse kun ollaan lähdetty. Toki laitan ja olen laittanut jo viestiä että tulisi pian kun on omiakin menoja ja tietää että miehellä on kiireinen työviikko.
Olisi niin paljon helpompi suunnitella elämää jos lapsi asuisi meillä mutta tämäkään ei tietty äidille sovi. Ovat jo kertaalleen olleet lastenvalvojan jutuilla tästä asiasta että äiti jättää hakematta lapsensa.. lupasi parantaa tapansa ja tässä ollaan TAAS. Oon niin vihanen.
Ap
Ei sinulla kovin kiire tunnu olevan sinne äiteen luokse.
Mikä tässä siis on kuvio? Joka toinen vkl äidillä vai isällä vai mikä jako?
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne. Ketjusta tulee aika paljon kommenttia, että ei ole sun ongelma. Minkä ymmärrän. Toisaalta pisteet sinulle ap siitä, että välität siitä lapsesta. Näitä erokuvioita kokemattomana en yhtään tiedä millaiset mahdollisuudet on "reklamoida" tällaisesta käytöksestä. Pystyykö joku selittämään minulle miten oikeusturva menee näissä asioissa?
Samaan kiinnitin huomiota. Ihailen ap:n asennetta.
Soita sosiaalipäivystykseen ja kysy neuvoa. Pyydä kirjaamaan ylös, että otat lapsen mukaasi, koska muuten joutuisit jättämään hänet yksin odottamaan äitiään, jonka hoitovuoro on parhaillaan menossa. He ottavat yhteyttä äitiin ja sinä olet kuivilla ja lapsella kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota mukaan jos viihdytte toistenne seurassa. Siinä on akka ilman lastaan sitten ja lapsellakin varmasti parempi olla.
Näim ajattelinkin, mietin vaan pitäisikö tästä ilmottaa vielä johonkin viranomaiselle ettei minulle tule mitään syytettä jos akka tuleekin oven taakse kun ollaan lähdetty. Toki laitan ja olen laittanut jo viestiä että tulisi pian kun on omiakin menoja ja tietää että miehellä on kiireinen työviikko.
Olisi niin paljon helpompi suunnitella elämää jos lapsi asuisi meillä mutta tämäkään ei tietty äidille sovi. Ovat jo kertaalleen olleet lastenvalvojan jutuilla tästä asiasta että äiti jättää hakematta lapsensa.. lupasi parantaa tapansa ja tässä ollaan TAAS. Oon niin vihanen.
Ap
Jos teillä on lastenedunvalvoja niin hänelle vain tiedoksi viesti että näin kävi taas.
Se on myös lapsen etu että jokainen kerta siellä kirjataan ylös.
Tämä näin. Paria huoltajuusriitaa seuranneena kannattaa kaikki nuo sinne ilmoittaa saman tien niin jää merkitä eikä sinulle tule mitään seurauksia (tuskin tulisi muutenkaan paitsi jos äiti on joku raivopää joka kehtaa soittaa hätäkeskukseen sunnuntaina koska ei itse hakenut lastaan).
Onko näillä huoltosopimus vai tapaamissopimus? Onko isä lähi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ensin soitto miehelle, ja hänelle tunti aikaa joko saada lapsen äiti hakemaan, lapsi, saada joku lapsenlikaksi sinne, tai tulla itse kotiin. Jos mies ei tässä onnistu, seuraavaksi yhteys lastensuojeluun, jolle kerrotaan että lapsi on nyt jäämässä yksin asuntoon, ja heidän paree tulla se hakemaan. Jatkosta mies sopii itse, niin kuin hän itse kykenee, ja sinä et ole lapsenlikkana enää ikinä.
Ei ole minun ongelma mutta tottakai tuen ja autan miestäni asiassa. Otan yhteyttä nyt sosiaalipäivystykseen ja mies saa heti työreissun jälkeen varata ajan lastenvalvojalle ja hakea yksinhuoltajuutta.
Ei ole lapsellekkaan hyväksi että äitiä ei oma lapsi kiinosta.
Mulle sopii hyvin että hoidan lasta kunhan ex ei sanele meidän päiväjärjestystä.
Mua niin suututtaa tuo äidin toiminta että oli pakko avautua, en tule koskaan ymmärtämään tuollaista.
Ap
Jos äidille on jo useasti koitettu soittaa ja laitettu viestiä niin te vaan lähdette omiin menoihinne ja ilmoitatte hänelle mistä ja mihin aikaan voi lapsen seuraavan kerran hakea. Ei tarvitse jäädä odottamaan jos toinen kerta toisensa jälkeen on ollut epäluotettava.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hae, onko tietoa? Onko juhlimassa eikö siis pysty toimimaan? Sehän on lasin paikka. Tai lapsi sossupöivystukseen kun ei ole huoltajaa.
Ei jumankauta mä en ymmärrä näitä " lapsi sossupäivystykseen " huutajia ! Mitä vi..n tunnevammaisia ihmisiä te olette ! ? Pitäisikö tuossa kuitenkin huomioida tuo lapsi ja sen tunteet ? Ei kukaan aikuinen oikeasti vammaudu siitä, että joutuu vähän muuttamaan suunnitelmiaan. Eihän ne aina mene ydinperheessäkään juuri miten on aikonut...vitsi mitä tunnevammaisia akkoja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun ongelma mutta tottakai tuen ja autan miestäni asiassa. Otan yhteyttä nyt sosiaalipäivystykseen ja mies saa heti työreissun jälkeen varata ajan lastenvalvojalle ja hakea yksinhuoltajuutta.
Ei ole lapsellekkaan hyväksi että äitiä ei oma lapsi kiinosta.
Mulle sopii hyvin että hoidan lasta kunhan ex ei sanele meidän päiväjärjestystä.
Mua niin suututtaa tuo äidin toiminta että oli pakko avautua, en tule koskaan ymmärtämään tuollaista.
Ap
Meillä oli exän kanssa vähän sama tilanne. Oltiin omalla sopimuksella ja hän jätti kerta toisensa jälkeen tulematta mikä aiheutti lapselle aina pettymyksen.
Ymmärsi onneksi että lapselle parempi olla vain meillä eikä tehnyt siitä riitaa.
Eniten raivostutti se lapsen pettymys sen lisäksi että omat menot aina lykkääntyi kun jäätiin odottamaan tuleeko se ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hae, onko tietoa? Onko juhlimassa eikö siis pysty toimimaan? Sehän on lasin paikka. Tai lapsi sossupöivystukseen kun ei ole huoltajaa.
Ei jumankauta mä en ymmärrä näitä " lapsi sossupäivystykseen " huutajia ! Mitä vi..n tunnevammaisia ihmisiä te olette ! ? Pitäisikö tuossa kuitenkin huomioida tuo lapsi ja sen tunteet ? Ei kukaan aikuinen oikeasti vammaudu siitä, että joutuu vähän muuttamaan suunnitelmiaan. Eihän ne aina mene ydinperheessäkään juuri miten on aikonut...vitsi mitä tunnevammaisia akkoja täällä.
Juu en missään nimessä jättäisi lasta mihinkään vieraalle, ja mieskin olisi jäänyt pois töistä jos minulle ei olisi sopinut olla lapsen kanssa.
Moni mamma näköjään veisi oman lapsensa johonkin sossupäivystykseen mutta meidän perheessä se ei ole vaihtoehto, osataan ajatella lastakin.
Ap
Jos teillä on lastenedunvalvoja niin hänelle vain tiedoksi viesti että näin kävi taas.
Se on myös lapsen etu että jokainen kerta siellä kirjataan ylös.