Karmeimmat sisustus jutut??
Kommentit (86)
Vierailija:
Edellinen mainitsi intiaani" paskan" . Riippuu kenellä sitä on: jos on intiaaniharrastaja/tutkija, niin on juuri se joka tekee kodista hienon ja persoonallisen.
esim. telkkarista katselin kerran neumannin kämppää ja varsinkin työhuonettansa ja eikö ollut ihan väärällään jotain helkkarin sulkapäähineitä, ja oli kyllä ihan hullun näköistä. saahan sitä toki laittaa ihan niinkuin itse tykkää, en mä sillä. mutta mun mielestä näyttää karmealle.
Kamalia sisustusjuttuja:
-uudet muka-antiikkiset huonekalut (esim. Kruunukaluste-liikkeestä), joilla leikitään kulttuurikotia
-puupaneelit (paitsi maaseudulla oikeissa maalaistaloissa)
-yltiöniukka superminimalistinen tyyli, jota näkee kaikissa skandinavisissa sisustuslehdissä. Sitä ihmettelee minne nämä ihmiset ovat tunkeneet normaalit tavaransa
-kaikenmaailman hienot keittiövehkeet ja vempaimet vaikkei ikinä kokkaisi.
Kivoja juttuja:
-koti, jonka asukkaat ovat sisustaneet aidosti omien tarpeidensa ja mieltymystensä mukaisesti, ajattelematta sitä mitä muut heistä ajattelee.
Vierailija:
Kamalia sisustusjuttuja:
-uudet muka-antiikkiset huonekalut (esim. Kruunukaluste-liikkeestä), joilla leikitään kulttuurikotia
-puupaneelit (paitsi maaseudulla oikeissa maalaistaloissa)
-yltiöniukka superminimalistinen tyyli, jota näkee kaikissa skandinavisissa sisustuslehdissä. Sitä ihmettelee minne nämä ihmiset ovat tunkeneet normaalit tavaransa
-kaikenmaailman hienot keittiövehkeet ja vempaimet vaikkei ikinä kokkaisi.
Kivoja juttuja:
-koti, jonka asukkaat ovat sisustaneet aidosti omien tarpeidensa ja mieltymystensä mukaisesti, ajattelematta sitä mitä muut heistä ajattelee.
Entäpä jos sattuu aidosti sisustamaan, omien tarpeittensa ja mieltymysten tapaan muka-antiikkisilla huonekaluilla, kuten Kruunukaluste-liikkeestä, niin onko se silloin kamalaa sisustamista vai kivaa sisustamista. Sinähän kumoat tuolla kivoilla jutuilla koko sinun kamalat sisustusjutut.
vaan yritetään jollain jäljitelmillä tehdä asunnosta/talosta ihan jotain muuta mitä se oikeasti on. Tosin joskus jäljittely on voitu tehdä tosi hienosti siten, ettei se näytä mauttomalta, aika harva vaan siihen pystyy.
Kerrostalokoti ei ole mikään kartano tai maalaistupa, omakotitalo mikään kreikkalainen huvila tai alppimaja yms.
en myöskään pidä siitä, että liian monia erilaisia pintamateriaaleja yhdistetään keskenään tai että materiaalit eivät sovi toisiinsa.
Valkoinen koti, joka näyttää siltä että on sisustettu vain jonkin lehden kuvauksia varten. Hengetön ja sieluton, sellainen jossa ei näy että talossa asuukin joku.
Rakastan hyviä räsymattoja, esim. perinteinen ruusukas-sidos on todella kaunis ja laadukas. Vanhoissa räsymatoissa näkee todellista taidetta ja värisilmää; miten voikin vanhoista räsyistä sommitella niin kauniita ja harmonisia väriyhdistelmiä! En siis tässä todellakaan tarkoita mitään tiimarin ja ikean viiden euron mattoja vaan aitoja.
Ja keinutuolinkin ottaisin jos meillä vaan olisi sille paikka.
en halua sisustaa sotkan huonekaluilla...Mulle mun talonpoikaishuonekalut (aidot=))on tärkeitä ja roudaan ne joka paikkaan, mihin olen muuttamassa. Ja tässä elämäntilanteessa se on yleisimmin kerrostalohuoneisto. Muuten olen lähes samoilla linjoilla useimpien ketjuun vastanneiden kanssa.
Mauttominta on kirjahyllykkö ilman kirjoja. Eritoten pöyristyttää lasten 1-vuotiasvalokuvat yms, jolloin joku 5-kuvan sarja on levitettynä hyllyyn ilman kehyksiä. Samaten vanhat hääkuvavedokset yms....yök.
" Huumoritaulut" ( esim. sellaiset, joissa kuvaillaan eri kakkatyyppejä ja se on esim. eteisessä.....) Voiko olla kaameampaa.
-useat boordit ja lastenhuoneet on mauttomia, jos on liian " romanttista"
-vesisängyt
-tuuletinlamput, laavalamput
-ristipistotyöt kerrostalossa ( esim. joku tuhkimo tms)
-halvat maisemataulut tai merimaisemat yms kultakäiveräkehyksissä ( esittävät siis " hienoa taidetta" . Miksi?????????????i
-valtavat valokuvat kultakehyksissä seinillä, esim. lasten koulukuvista ja hääkuvista teetetyt ( a la Päivi Räsänen, jonka olohuoneen seinän täyttää valtavat lasten valokuvat vieri vieressä kultakehyksissä)
kaikista hirvittävin yksityiskohta on kuitenkin tekokukat ja lähinnä sellaiset kirppiksiltä tai Tiimarista haalitut kirjavat " itse sommitellut kimput" . Ne on kaameita. Joku valkoinen lilja-tekokukka tietyssä yhteydessä voi olla ihan ok, mutta tarkoitan just tätä kaameeta tyyliä, mitä näkee ku joku 5-6-kymppienn puliakka noukkii itselleen kirppikseltä ( pari punaista ruusua ja sininen freesia...ihania)
tehty kunnon materiaaleista, ovat usein mittasuhteiltaan sopusuhtaisia ja väreiltään harmonisia (jos maalipinta jäljellä). Mielestäni se sopivat oikein hyvin kaupunkiin ja kerrostaloon; hirsiseinät ja paneelit eivät niinkään. Terveisin 70
varsinkin just jos 64 tarkoittaa talonpoikaisrokokoolla tätä jäljitelmä/uusantiikkia <--- örks ...
77 :D
t: 36
Käytiin katsomassa yhtä myynnissä olevaa 20-luvulla rakennettua taloa ja se oli pilattu täysin.
Alkuperäiset kakluunit oli purettu ja tilalle laitettu vuolukivitakka. (Ne on muutenkin kammottavan rumia)
Alkuperäiset lautalattiat oli korvattu parketilla ja yläkerrassa laminaatilla.
Keittiön ja ruokailuhuoneen väliin oli rakennettu seinä lasitiilestä, josta kyllä pidän kovasti, mutta se ei sopinut talon tyyliin millään tavalla.
Keittiössä oli kirkkaanpunaiset ovet. Koneet ja työpöydäntakuset oli harjattua terästä.
Molemmat sopivat 6v sitten hyvin silloiseen kerrostalo vuokrakämppään mutta eivät tähän uuteen perinnemalliseen ok-taloomme. No koska tässä on tähdellisempiäkin rahareikiä saavat nuo korstaa olkaariamme vielä ainakin jouluun asti. Kruunukalusteen winsor-vitriimme sopii loistavasti meidän uuden kodin henkeen ja siksi se ostettiinkin kun jo ostohetkellä unelma uudesta kodista ja sen värimaailmasta oli selvä. Toinen erittäin mauton juttu meillä on säiliöpakastin eteisaulassa portaiden alla... askonkuvastokotiystvävämme ovat varmasti kauhuissaan mutta kun ei sille muutakaan paikkaa ole ja 6 henkisessä perheessäämme tarvittiin keittiiöön kunnolla jääkaappitilaa (1jääviileäkaappi +jääkaappi-pakastin) niin oli pakko ostaa säiliöpakastin.
Muuten meillä on varmasti oikein kotoisaa ja nättiä :)
Vierailija:
varsinkin just jos 64 tarkoittaa talonpoikaisrokokoolla tätä jäljitelmä/uusantiikkia <--- örks ...77 :D
t: 36
mun laskujen mukaan sellaista huonekalutyyliä ei pitäisi olla olemassakaan (tai no joo, jos se nyt on tää uus tyyli sitten). mutta mainoksissa sillä viitataan juuri näihin jurvalaisiin uus-rokokoo-tyyppisiin, yleensä valkoisiin makuuhuoneen tai ruokailutilan kalusteisiin.
varmaan ovat ihan taitavia nuo jurvalaiset koristeveistäjät ja muut, mutta tekisivät taidoillaan jotain järkevää.
64
Joidenkin huoneiden tapetit ei myöskään sovi meillä yhteen. Tietokoneet on todella rumia, samoin kaiuttimet. En tiedä miten niistä saisi kauniita mitenkään. Olen nähnyt sellaisia kattoon integroituja kaiuttimia mutta mies sanoo että ne on äänentoistollisesti ihan paskoja (en tiedä).Televisio on mys ruma (paitsi ehkä seinän litteä taulutelevisio, mitä meillä ei ole).
Meillä on tosi kiva uusi keittiö. Ja juuri maalattu olohuone minne tulee uusi sohva.... Ja ihana piha.
Minä en myöskään pidä yhtään huonekasveista ja varsinkin kaikki viherhuoneet on kamalia. Sen sijaan rakastan kasveja ulkona. Myös tuoksukynttilät on KAMALIA ja ilmanraikastimet.
Sisustuskammotukset:
- nahkasohvat
- kirsikan väriset huonekalut
- lastulevy materiaalina
- asunto tungettu täyteen huonekaluja
- viherkasvit sisällä, viherhuone on tosiaankin kamala
Omassa asunnossani kamalinta on MÄNTYKATTO, tosi ruma!
Kummankaan mielipide ei ole oikea/väärä.
ja muu kansallisromanttinen roina voikirnuineen ja rukkineen
se että,
- kaikkien suomalaisten kodit näyttävät enemmän tai vähemmän samanlaisilta
- liikaa ikeaa ja marimekkoa
- jäljitelmä tyylihuonekaluja
- väärän tyyliset jopa aitoantiikkiset huonekalut kunnostetaan väärin ja päällystetään väärin materiaalein
- kaikki, mikä on tehty lastulevystä
- arvostetaan liikaan massatuontantokalusteita ja ihannoidaan koteja, jotka näyttävät huonekaluliikkeiltä
- olematon rohkeus omaan tyyliin
- liikaa matkamuistoja vitriineissä
- epäjärjestys ja omien tavaroiden huono hoito
.... no eipä silti, Suomessa on surkean vähän vaihtoehtoja sisustamiseen ja huonot valikoimat.
Sun makusi on TÄSMÄLLEEN samanlainen kuin mun:)
mutta oli asunto miten hyvin sisustettu hyvänsä, niin sen pilaa sekasotku.
Joka tasolla vaikka mitä roinaa, pölypallerot pyörii jaloissa. Vessassa ällöttää käydä eikä tiedä mihin kädet kuivaisi.
Kissanmuonaa pyörii keittiöstä olohuoneeseen asti,sohva on koirankarvoissa.
Minä vastaan sille joka kysyi ketjun alussa että mikä vika on kirjahyllyissä:
No, ne keräävät pölyä. Jotkut meistä ovat pölylle allergisia, eivätkä voi käydä kodeissa joissa on paljon pölyä.
Allergisena siis näen kirjahyllyt hirvityksinä, vaikka eiväthän ne pahan näköisiä ole!
Sekasorto (tosin voi olla hyvinkin hienostunutta, jos hallitsee tyylilajin.
Edellinen mainitsi intiaani" paskan" . Riippuu kenellä sitä on: jos on intiaaniharrastaja/tutkija, niin on juuri se joka tekee kodista hienon ja persoonallisen.