Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoindeksi 20,1 ja vyötärönympärys 80cm ja käsketään laihduttaan HELP

Vierailija
17.08.2019 |

Painoindeksi 20,1 enkä mielestäni ole lihava. Mittasin vyötärönympäryksen ja se oli 80cm. Ja täällä https://sydan.fi/fact/painoindeksi/ kerrotaan sen olevan lievä terveyshaitta ja pitäisi pudottaa painoa. Mielestäni vyötäröni rakenne on luonnostaan leveä, joten mihin luotan? Painoindeksiin vai vyötärönympärysmittaan? Tuli aika paha mieli tästä. :(

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on leveä vyötärö, mutta se johtuu korkeista lantioluista ja hip dipistä. Olen siis juuri ja juuri normaalipainoinen, mutta vyötärö on leveä. Luiden rakenteelle ei oikein voi mitään.

Mulla nuo lantioluut ulottuvat navan korkeudelle. Vai miksi noita luita nyt kutsutaankaan? Ap

Tarkoitatko suoliluita?

Vierailija
62/71 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hulavannetta? Älä nyt ainakaan laihduta,kun et ole ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on leveä vyötärö, mutta se johtuu korkeista lantioluista ja hip dipistä. Olen siis juuri ja juuri normaalipainoinen, mutta vyötärö on leveä. Luiden rakenteelle ei oikein voi mitään.

Mulla nuo lantioluut ulottuvat navan korkeudelle. Vai miksi noita luita nyt kutsutaankaan? Ap

Tarkoitatko suoliluita?

Kyllä! Ap

Vierailija
64/71 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile hulavannetta? Älä nyt ainakaan laihduta,kun et ole ylipainoinen.

Täytyy varmaan kokeilla. Kiitos vinkistä. :) Ap

Vierailija
65/71 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on suoliluun harjut navan korkeudella ja alimmat kylkiluut pari senttiä sen yläpuolella. Eli vyötäröllä ei juurikaan ole tilaa kaventua luuston vuoksi. Mun vy on kuitenkin 65 senttiä, tosin bmi on 18.

Mikä sun rinnanalusen ympärys on? Pitäisi vyötärön kuitenkin olla sitä kapeampi, vaikka olisikin hankala luusto.

Vierailija
66/71 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on suoliluun harjut navan korkeudella ja alimmat kylkiluut pari senttiä sen yläpuolella. Eli vyötäröllä ei juurikaan ole tilaa kaventua luuston vuoksi. Mun vy on kuitenkin 65 senttiä, tosin bmi on 18.

Mikä sun rinnanalusen ympärys on? Pitäisi vyötärön kuitenkin olla sitä kapeampi, vaikka olisikin hankala luusto.

Mun rinnanympärys ympärysmitta on 71 cm. Olen se 171 cm 60 kg jolla navan yläpuolelta mitattuna 78cm vatsan ympärysmitta. Pyöritän myös hulahulavannetta ja kylkiluut näkyy rintojen alta. Hartiat minulla on yhtä leveät kuin lantio mutta rinnan ympärysmitta kapeampi. Minulla on leveä lantio mutta ei ylimääräistä rasvaa oikein missään. Itse olen päättänyt olla laihduttamatta kun terveystarkastuksessakin se kiellettiin. Yleensä tarkastuksissa mitataan vyötärönympärys mutta ei minulta tajunnut edes mitata kun näytän niin laihalta. Joskus tosiaan ihan ihmettelen miten voin lainaa 60kg mutta olen suhteellisen lihaksikas. Täytyy sitten vaan jatkaa elämää keskivartalolihavana 😁😁

Vierailija
67/71 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinuna olisi lainkaan huolissani.

Olet normaalipainoinen, liikut ja syöt suht terveellisesti. Mitä tuosta pitäisi lähteä muuttamaan? Relaa hyvä ihminen!

Ei noita mittoja kannata tuijottaa ellei ole oikeasti jotain ongelmia tai ole ylipainoinen.

Vierailija
68/71 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin pitäisi? Mullakin on rinnanalunen ja vyötärö yhtä leveät. Miten sä luita lähdet kaventamaan :D

Vierailija
69/71 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noilla lukemilla pidät itseäsi ylipainoisena niin se kuulostaa alkavalta anoreksialta. Älä ainakaan laihduta yhtään, hoida mielummin pääsi kuntoon. Vatsa voi olla turvoksissa ärtyneen suolen takia muutenkin kuin syömisen jälkeen.

Vierailija
70/71 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi lapsen saamisen jälkeen vy 88-senttiseksi, kaventui sitten imetyksen myötä 83 senttiin. Painoindeksi 22. En tiedä, pitäisikö tässä laihduttaa vai onko kyse siitä, että raskaudesta on vielä jäänyt löysää vatsanahkaa vähän. Kysyin personal traineriltä, joka neuvoi menemään siihen kehonkoostumusmittaukseen. Mulla ei ole ikinä ollut kovin kapea vyötärö, vaan ehkä 76 cm ennen raskautta ja painoa 1-2 kg vähemmän kuin nyt.

Vierailija
71/71 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla samoin on siinä navan korkeudella. Oisko violin hips oikea termi. 

https://imgur.com/gallery/S3PXIsm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi