Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä broilerin fileepihvien paistamista?!?!?!

Vierailija
17.08.2019 |

Paketissa lukee, että paista 5-7 minuuttia per puoli. Uunista ei lue mitään.

Nämä pihvithän ovat aina aivan järkkypaksuja ja jäävät keskeltä raaoiksi! Vaatii ainakin 15-20 minuuttia per puoli?!???!!?!

Taidan jättää broilerin jatkossakin ostamatta ja siirryn kokonaan takaisin punaiseen lihaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-20 kun löijäät niin sulla on kumivasara pannulla

Vierailija
22/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viillä se rintafile melkein halki ja avaa sellaiseksi ”sydämeksi” tai ”perhoseksi”. Varmaan paistuu kypsäksi kolme minuuttia puoleltaan.

Muuten, broilerinrinnat kannattaa laittaa muutamaksi tunniksi suolaveteen ennen paistamista. Pysyy neste paistaessa paremmin sisällä kun suola sitoo sen sinne.

Ei tule kuivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele paillard tekniikka. Kana kahden talousmuovisiivun valiin ja nuijitaan ohueksi.

Paistuu muutamassa minuutissa /puoli ja on mehevaa.

Itse marinoin vahan aikaa 50/50 majooneesi ja Dijon sinappiseoksessa. Ei missaan tapauksessa  Turun sinappia!

Vierailija
24/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina taas en ymmarra miksi kaikki ruoka Suomessaa pitaa tehda uunissa. Sieltahan tulee varsinaista kumikanaa. Minulle uuni on kattiloiden ja paistinpannujen sailytyspaikka. :D

Vierailija
25/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti on tutkittu eläinten älykkyyttä ja linnut ovat siinä tutkimuksessa varsin korkealla. Ja katsokaa sitä teidän lemmikki woffea tai hilleriä, eikö kaikilla eläimillä pitäisi olla yhtäläiset oikeudet hyvään elämään? Nyt tuntuu, että jotkut eläinparat ovat kuin n*tsisaksan juu*alaisia. Anteeksi jos vertaus jotakuta loukkaa, haluan vain tuoda esiin kaikkien elämänarvon.

Kanan älykkyys ei tule lähellekkään nisäkkäiden etenkin sian tai lehmän älykkyyttä. Sika on älykkäädessä koiran veroinen. Näillä eläimillä on myös hyvin ihmismäiset silmät kun taas kana näyttää lintudinosaurukselta. Etenkin lehmillä on aivoissa hyvin paljon sukkulasoluja = kyky korkeaan empatiaan samalla tavalla miten norsuilla on. Siksi norsut surevat ja pitävät ´´hautajaisia´´ kun heidän perheenjäsen menehtyy. Jos olen joku speciesnátsi tämän vuoksi niin sitten olen. Älä kuitenkaan ymmärrä väärin, kunnioitan suuresti kanaa kun se tuottaa aamupalaksi terveellisiä kananmunia ja sen liha on mielestäni parhaimman makuista lihaa mitä on ja se soveltuu nautittavaksi joka päivä terveellisyyden kannalta. Kunnioitan paljon kanaa.

Vierailija
26/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mina taas en ymmarra miksi kaikki ruoka Suomessaa pitaa tehda uunissa. Sieltahan tulee varsinaista kumikanaa. Minulle uuni on kattiloiden ja paistinpannujen sailytyspaikka. :D

Totta :). Paistan kanani päivittäin valuurautapannulla runsaassa oliiviöljyssä ja vatsalihakset erottuvat mahastani.

Vierailija
27/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää nyt viimeinkin boikotti noiden linturaukkojen puolesta! Älä osta tehotuotettua= kidutettua eläintä. Se ei ole kenellekään hyväksi.

Mä syön vaan kanaa. En syö nisäkkäitä. Jotai lihaa mun on pakko saada systeemiin, koska olen sekasyöjä.

Ajattele sitä lintua joka on survottuna pieneen häkkiin lajitoveriensa kanssa, vailla mitään hyvää kokemusta elämästä. Pakkosyöttöä kuukausien ajan, sitten kovakouraisesti lahdattavaksi, jotta ihmiset saavat ruokaa... Näillä jokaisella eläimellä on kyky tuntea pelkoa, kauhua,kipua, epätoivoa.  Itse en enää voi koskaan syödä kanaa/ broileria tai muita ihmisen häkittämiä ja kahlitsemia eläimiä. Häpeän olla ihminen.

Vapaan kananliha ja munat on keksitty. Maksan hieman enemmän että saan vapaan kanantuotetta.

Vierailija
28/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina puolitan ne paksut fileet, maustan ja paistan pannulla

Vierailija
29/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pinnan pannulla ja laitan uuniin. Tulee meheviä, eivätkä pala pinnasta. Joku kokkikin kehotti näin tekemään.

Vierailija
30/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti on tutkittu eläinten älykkyyttä ja linnut ovat siinä tutkimuksessa varsin korkealla. Ja katsokaa sitä teidän lemmikki woffea tai hilleriä, eikö kaikilla eläimillä pitäisi olla yhtäläiset oikeudet hyvään elämään? Nyt tuntuu, että jotkut eläinparat ovat kuin n*tsisaksan juu*alaisia. Anteeksi jos vertaus jotakuta loukkaa, haluan vain tuoda esiin kaikkien elämänarvon.

Kanan älykkyys ei tule lähellekkään nisäkkäiden etenkin sian tai lehmän älykkyyttä. Sika on älykkäädessä koiran veroinen. Näillä eläimillä on myös hyvin ihmismäiset silmät kun taas kana näyttää lintudinosaurukselta. Etenkin lehmillä on aivoissa hyvin paljon sukkulasoluja = kyky korkeaan empatiaan samalla tavalla miten norsuilla on. Siksi norsut surevat ja pitävät ´´hautajaisia´´ kun heidän perheenjäsen menehtyy. Jos olen joku speciesnátsi tämän vuoksi niin sitten olen. Älä kuitenkaan ymmärrä väärin, kunnioitan suuresti kanaa kun se tuottaa aamupalaksi terveellisiä kananmunia ja sen liha on mielestäni parhaimman makuista lihaa mitä on ja se soveltuu nautittavaksi joka päivä terveellisyyden kannalta. Kunnioitan paljon kanaa.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vaikka et kanalintuja arvostakaan, mietitkö koskaan niiden elämää ja kohtaloa niistä nauttiessasi? Minä mietin ja yritän edesauttaa näidenkin polojen asemaa.

Vierailija
31/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miten broilerin fileepihvit paistetaan

Broilerissa nimittäin ei ole filettä.

Se on vain markkinamiesten keksimä kauppanimi.

Vierailija
32/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vaikka et kanalintuja arvostakaan, mietitkö koskaan niiden elämää ja kohtaloa niistä nauttiessasi? Minä mietin ja yritän edesauttaa näidenkin polojen asemaa.

Oikeutan kananlihan syömisen päässäni sillä, että olen valinnut ''pienemmän pahan''. Tunnen myötuntoa ja toivon, että kanoilla olisi parhaimmat mahdolliset elinolot. Nisäkkäiden syönnistä tunnen syyllisyyttä ja tietynlaista pettymisen tunnetta itsessäni. Minulle tulee myös huono olo fyysisesti. Tuntuu että kehoni hylkii nisäkkäiden lihaa. Tarvitsen kuitenkin lihaa, tässä tapauksessa kananlihaa kehooni, koska se voimaannuttaa kehoani. Olen hyvin väsynyt ja päätä särkee jos en saa lihaa. En pysty keskittymään. Kananliha tuntuu tärkeältä aivoilleni. Tarvitsen myös eläinproteiinia ja rasvaa lihaksieni ylläpitoon ja kuten sanoin aivoilleni. Olen yrittänyt edesauttaa kanojen parempaa asemaa ostamalla vapaankananmunia ja pientilojen kanoja jotka elävät vapaana lattialla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi