Gyne onko totta koko käsi..mikä tutkimus?
Siis luin täältä ketjua gynekologista, että työnnetäänkö jossain tutkimuksessa koko käsi sisään ?
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt v....u oikeasti
"lääkäri ei synnytystapa-arviossa työnnä nyrkkiä emättimeen eikä sormia peräaukkoon. Lantion luisia mittoja kokeillaan sisätutkimuksen yhteydessä emättimen kautta yhdellä tai kahdella sormella, sekä lantion ulkopuolelta "
Mitå täällä valehdellaan? Naisia kohdellaan ihan törkeästi niin kuin lehmiä ja siitä ei saa puhua!
Lääkäristå riippuen lääkäri todellakin työntåä koko kätensä vaginaan ja vielä pyöräyttää nyrkisså olevaa kättä vaginan sisällä. Ei siinä sääliä tunneta ja se vauvan ulostulokin on niin ja näin kuten jokainen synnyttänyt tietää eli vaivoin jotenkin mahtuu kun on pakko vaan vääntåä.
Toinen mistä valehdellaan on se että synnytyksesså ei kenenkåän käsi ole vaginassa yhtä aikaa vauvan kanssa. Kyllä on esim kun hartiat juuttuvat niin lääkåri työntää yhden tai molemmat kädet vaginaan ja yrittää saada hartiota liikkumaan ulospäin. Netistä löytyy lääkäreille aiheesta suunnattuja opetusvideoita.
Hyvää päivää kirvesvartta! Sinä se olet oikein naisten synnytyselinten asiantuntija 😂
Kertoessani suunnittelevani raskautta, lääkäri huolestui ahtaan lantioni vuoksi ja niinpä testattiin vauvan ulos mahtumista kumisella aidon vastasyntyneen kokoisella vauvanukella. Hyvin mahtui. Onneksi.
Itse asiassa, ihan oikeasti tiedän yhden tilanteen jossa gynekologi oikeasti työntää kätensä lähes olkapäitä myöten naisen sisään. Synnytyksen jälkeen jos istukka ei tule ulos, suoritetaan istukan käsinirroitus. Se tehdään leikkaussalissa, äiti tietysti nukutettuna. Se on hurjan näköistä touhua, mutta äidin henkihän siinä on kyseessä.
terv. leikkaussalihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Minun tavarassa on ollut avomiehen ja kahdenkin lääkärin nyrkki.
Ensinmainittu ihan omasta halusta ja yhteisestä kivasta.
Yhtäaikaako?
Kyllä työnnetään koko käsi sisään emättimeen mutta todennäköisesti vain kerran elämässä tässä yhteydessä.
Sen jälkeen kyllä papereissa lukee, että soveltuuko synnyttämään alateitse. Onnistunut synnytys kertoo myös saman asian.
Ei tämä asia ole niin paha verrattuna siihen, että kyseessä äidin ja vauvan terveys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työnnetään koko käsi sisään emättimeen mutta todennäköisesti vain kerran elämässä tässä yhteydessä.
Sen jälkeen kyllä papereissa lukee, että soveltuuko synnyttämään alateitse. Onnistunut synnytys kertoo myös saman asian.Ei tämä asia ole niin paha verrattuna siihen, että kyseessä äidin ja vauvan terveys.
Raskaudessa ja synnytyksessä eikä niiden jälkeen välitetä äidin eli naisen terveydestä.
Perätilasynnytyksessä lääkäri lykkää kätensä sisään, kun perä on ulkona ja vetää lapsen ulos toki muitakin tapoja on.
Lantion sisämitta taas tutkitaan röntgenkuvista.
Minulla oli kolmas raskaus suunnitteilla kun lääkäri käänteli pitkän aikaa kättään sisällän, otti ulos ja työnsi uudelleen ja veti sen ilmeisesti nyrkissä ulos.
Ei siinä auttaneet edelliset onnistuneet synnytykset syyksi olla tutkimatta onnistuuko alatiesynnytys.
N 28 Vantaa
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kolmas raskaus suunnitteilla kun lääkäri käänteli pitkän aikaa kättään sisällän, otti ulos ja työnsi uudelleen ja veti sen ilmeisesti nyrkissä ulos.
Ei siinä auttaneet edelliset onnistuneet synnytykset syyksi olla tutkimatta onnistuuko alatiesynnytys.
N 28 Vantaa
Voidaan tuo tutkimus tehdä muistakin kuin lantion koko syistä.
Esimerkiksi kuroumat synnytyskanavassa.
Ystävättäret jolla kapeat, ahtaat synnytystiet on ihan todettu kuvaamalla.
Ei kukaan gyne ole koskaan kenenkään sisään nyrkkiä tunkenut. Tietty fistingiä on sitten aikuisten filmeissä, fetissi sekin.
Teille joille nyrkki tai gynen koko käsi työnnetty sisään niin ette kai sekota nyt eläinlääkäriin?
En ole ikinä nauranyt näin makoisasti. En ole ikinä kuullutkaan tosta tavasta, luulisi myös vaativan rutkasti liukastetta ja pitkää lämittelyä ennenkun sen saa sinne työnnettyä.
No ei ole ikinä gyne tunkenut nyrkkiä sisään, enkä edes moiseen suostuisi. Opetelkaa sanomaan ei, tommoinen touhuhan on ihan sairasta.
Minulla ryg,- kuvattiin lantio kahdesti ja synnytyskanavan koko tutkittiin myös sillä tavalla, että kokeiltiin kädellä, en tiedä oliko nyrkissä mutta siltä tuntui.
:O
Ei mulla varmasti mahdu mikaan nyrkki "sinne", kun kolme sormeakin tekee jo tiukkaa :O
Onko taa joku urbaanilegenda vai...
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa tuo kädellä tehtävä tutkimus ainakin on rutiinia.
Minulla on naislääkäri ja hän selittää aina rauhallisesti mitä tekee ja on tekemässä.
En minä tuosta ole ainakaan traumatisoitunut.
Jösses, oon kolme synnyttänyt täällä Sveamamman maassa mutta koskaa eivät vaivautuneet tohon nyrkkitestiin. Ilmeisesti heti näkivät että tuo amatsoonihan vaan pulauttaa sen vauvan ulos hetkessä.
Herran jumala naiset ovat tyhmiä! En taas vähään aikaan ole lukenut vastaavaa idiotismia. Ettekö tiedä mistään mitään? Naissukupuoli on menetetty kun tämä porukka poikii.
Vierailija kirjoitti:
Herran jumala naiset ovat tyhmiä! En taas vähään aikaan ole lukenut vastaavaa idiotismia. Ettekö tiedä mistään mitään? Naissukupuoli on menetetty kun tämä porukka poikii.
Aivan samaa mieltä kyllä ne realiteetit yritetään ohittaa nykyaikana, kas kun ei haluta, että että joku robotti korvaisi lääkärin.
Synnytyskanavaa ja sen kokoa ei nyt voi tutkia muuten luotettavasti kuin työntämällä se koko käsi sinne ihan sisään asti.
Kannattaisi ymmärtää ja myös se miksi meillä on pieni lapsikuolleisuus.
Eli enkö voi synnyttää, koska nyrkki ei mahdu sisääni? Ollaan vitsillä välillä kokeiltu ja ei mene kuin 4 sormea ja sekin sattuu vittuna...
Vierailija kirjoitti:
Eli enkö voi synnyttää, koska nyrkki ei mahdu sisääni? Ollaan vitsillä välillä kokeiltu ja ei mene kuin 4 sormea ja sekin sattuu vittuna...
Täällä on lähdetty keskustelemaan jossain vaiheessa nyrkistä kun sitä ei ole edes kysytty tai puhuttu.
Kysyttiin työnnetäänko koko käsi sisään ja kyllä työnnetään ja vedetään ulos käsi nyrkissä.
Tottakai voit synnyttää vagina on joustava elin.
Ennen synnytystä minäkin kuvittelin, että synnytys menee kuin vettä vain. Minulla on kuitenkin lantionympärys 100 cm, ja en ole mitenkään erityisen pienikokoinen muutenkaan.
Lantion ulkomitoilla ei kuitenkaan ole tekemistä lantion sisämittojen kanssa. Olen sisämitoilta todella kapea, mallia aasialainen teini.
Siksi synnytys oli vaikea. Seuraava lapsi tulee suoraan sektiolla.