Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gyne onko totta koko käsi..mikä tutkimus?

Vierailija
17.08.2019 |

Siis luin täältä ketjua gynekologista, että työnnetäänkö jossain tutkimuksessa koko käsi sisään ?

Kommentit (385)

Vierailija
41/385 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tutkimus, mutta synnytyksn jälkeen irtoamaton istukka voidaan irrottaa työntämällä koko käsi kohtuun asti.

Vierailija
42/385 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tavarassa on ollut avomiehen ja kahdenkin lääkärin nyrkki.

Ensinmainittu ihan omasta halusta ja yhteisestä kivasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/385 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin kolmannella kuulla ensimmäistä kun tuolla tutkimuksella mitattiin mahtuuko ulos eikä se sattunut yhtään. Myöhemmin sitä ei ole tehty, ilmeisesti papereissa näkyy, että tehty ja kerta riittää.

Vierailija
44/385 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kun tutkitaan lantion mittoja. Aina esim. synnytystapaa arvoitaessa.

Lääkärin käsi on nyrkissä kun sitä kierretään emättimessä. Se saattaa tuntua lähinnä oudolta.

Itse en ole koskaan varsinaista kipua tuntenut.

Onpa nykyisin modernia ja ihmisläheistä.

Kun minun lantioni läpäisytilavuutta arvioitiin 1970-luvulla, otettiin ihan vanhanaikainen röntgen-kuva.

Siitä näkyi hyvin, että lapsi mahtuu syntymään  - kuten mahtuikin, helppo synnytys kaikilla mittareilla :D

Vierailija
45/385 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla on varmaan moni hätäsektio vältetty 🤔

Vierailija
46/385 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa tutkimuksessa koko käsi on emättimessä mutta nyrkissä ainostaan lantion laajuutta tutkittaessa Saadaan nimenomaan tieto synnytyskanavan riittävästä koosta.

Vierailija
47/385 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika luonnollista, että tutkitaan mahtuuko käsi nyrkissä kun pitää vauvan mahtua ulos.

Isompi vauva on kuin miehen nyrkki.

Mitähän hienohelmoja täällä taas on?

Ei mun sisään ainakaan mahdu nyrkki.

Vierailija
48/385 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika luonnollista, että tutkitaan mahtuuko käsi nyrkissä kun pitää vauvan mahtua ulos.

Juuri niin, jos ei mahdu on kyse rakennepoikkeamasta kuten ahtaassa lantiossakin.

Tälläiset tällä tutkimuksella juuri halutaan poissulkea!!!

Vierailija
49/385 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, jos ei mahdu on kyse rakennepoikkeamasta kuten ahtaassa lantiossakin.

Tälläiset tällä tutkimuksella juuri halutaan poissulkea!!!

Aivan näin up

Vierailija
50/385 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti viimeksi nelisen vuotta sitten neuvolassa, koska papereissa ei ollut merkintää ekasta kerrasta.

N 32 Joensuu lapset 3 ja 7v

Vierailija
51/385 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on ei. Nyrkkiä ei työnnetä mihinkään.

Vierailija
52/385 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmeen väljiä ne, joille nyrkki työnnetty tuosta vaan

Vierailija
53/385 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt v....u oikeasti

"lääkäri ei synnytystapa-arviossa työnnä nyrkkiä emättimeen eikä sormia peräaukkoon. Lantion luisia mittoja kokeillaan sisätutkimuksen yhteydessä emättimen kautta yhdellä tai kahdella sormella, sekä lantion ulkopuolelta "

Vierailija
54/385 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet gynekologin tarkastukseen niin ei, siellä ei tungeta mitää kättä sisälle oletko ihan sekaisin :D?

Vierailija
55/385 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin käsi on nyrkissä kun sitä kierretään emättimessä. Se saattaa tuntua lähinnä oudolta.

Kun minun lantioni läpäisytilavuutta arvioitiin 1970-luvulla, otettiin ihan vanhanaikainen röntgen-kuva.

Siitä näkyi hyvin, että lapsi mahtuu syntymään  - kuten mahtuikin, helppo synnytys kaikilla mittareilla :D

Kun minulla ei röntgenkuvasta saatu täyttä varmuutta tutkittiin kädellä emättimen kautta ihan koko kädellä.

Ei mikään iso juttu synnytykseen verrattuna.

Vierailija
56/385 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla ei röntgenkuvasta saatu täyttä varmuutta tutkittiin kädellä emättimen kautta ihan koko kädellä.

Sama juttu ja nolotti.

Äiti 1993

Vierailija
57/385 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin gyne tehnyt suoraan päätöksen sektiosta kapean lantion vuoksi. Hän vain tokaisi, että mennään nyt kokeilemaan alateitse synnyttämistä.

Hätäsektiolla meni ja synnytyksestä jäi ikävä muisto. Itse hätäsektio oli helpotus. Vuorokauden (siltä ainakin tuntui) annettu oksitosiini, joka piti kivuliaita supistuksia yllä. Vaikka synnytys ja avautuminen ei edistynyt, lääkkeelliset supistukset saivat vain vauvan hakkaamaan kivuliaasti lantiota päin. Turhaa kärsimystä 🙁

Onneksi ei tullut mitään repeämiä ym., kun lapsi ei mahtunut ollenkaan tulemaan ulos, vauvan pää oli puristunut lantioluiden väliin kiinni.

Leikkaussalissa lääkäri ei saanut sormin työnnettyä vauvan päätä alateitse, miten sieltä olisi pitänyt mahtua vauva tulemaan?

Mielestäni kätilön olisi pitänyt tajuta tämä jo puoli vuorokautta aikaisemmin.

Vierailija
58/385 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jes, kuulostaa ihan rakettitieteeltä.

Vierailija
59/385 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole tehty, kaksi olen synnyttänyt. Liekö sitten tehdään tarpeen mukaan, ystävälläni lääkäri oli painanut nyrkkiä alapäätä vasten, mutta ystäväni onkin kapealantioinen. Hänen molemmat lapset syntyivätkin sitten sektiolla.

Mutta ei hänelläkään sitä nyrkkiä emättimen sisään työnnetty.

Lantion ulkomitoista ei voi päätellä lantionluiden sisämittoja. Synnyttämään mennessä lantion ympärykseni oli 93cm ja niin vain lapsi mahtui ulos ilman mitåän apuvälineitä. Ystävällä ihan luonnostaan todella leveä lantio mutta luiden sisämitat liian ahtaat eli sektiot.

Vierailija
60/385 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt v....u oikeasti

"lääkäri ei synnytystapa-arviossa työnnä nyrkkiä emättimeen eikä sormia peräaukkoon. Lantion luisia mittoja kokeillaan sisätutkimuksen yhteydessä emättimen kautta yhdellä tai kahdella sormella, sekä lantion ulkopuolelta "

Mitå täällä valehdellaan? Naisia kohdellaan ihan törkeästi niin kuin lehmiä ja siitä ei saa puhua!

Lääkäristå riippuen lääkäri todellakin työntåä koko kätensä vaginaan ja vielä pyöräyttää nyrkisså olevaa kättä vaginan sisällä. Ei siinä sääliä tunneta ja se vauvan ulostulokin on niin ja näin kuten jokainen synnyttänyt tietää eli vaivoin jotenkin mahtuu kun on pakko vaan vääntåä.

Toinen mistä valehdellaan on se että synnytyksesså ei kenenkåän käsi ole vaginassa yhtä aikaa vauvan kanssa. Kyllä on esim kun hartiat juuttuvat niin lääkåri työntää yhden tai molemmat kädet vaginaan ja yrittää saada hartiota liikkumaan ulospäin. Netistä löytyy lääkäreille aiheesta suunnattuja opetusvideoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän