Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gyne onko totta koko käsi..mikä tutkimus?

Vierailija
17.08.2019 |

Siis luin täältä ketjua gynekologista, että työnnetäänkö jossain tutkimuksessa koko käsi sisään ?

Kommentit (385)

Vierailija
1/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kun tutkitaan lantion mittoja. Aina esim. synnytystapaa arvoitaessa.

Lääkärin käsi on nyrkissä kun sitä kierretään emättimessä. Se saattaa tuntua lähinnä oudolta.

Itse en ole koskaan varsinaista kipua tuntenut.

Vierailija
2/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on luultavasti suurempi kun gynen nyrkki ;) 

... luojan kiitos tuota(kaan) ei mulle tehty, koska lapsi syntyi suunnitellu sektiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kun tutkitaan lantion mittoja. Aina esim. synnytystapaa arvoitaessa.

Lääkärin käsi on nyrkissä kun sitä kierretään emättimessä. Se saattaa tuntua lähinnä oudolta.

Itse en ole koskaan varsinaista kipua tuntenut.

Minua tutkiessaan lääkäri laittoi käden nyrkkiin ja painoi ihan siitä päältä, ei hän tunkenut nyrkkiään sisään. Oliko kommenttisi vitsi, jota en ymmärtänyt?

Vierailija
4/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg! Huh, onneksi en ole kokenut. Olen synnyttänyt kolme eikä lantionmittoja Ilmeisesti rutiinisti tutkita tai sitten ekassa raskaudessa ei ehditty. Luulin, että lantionmitat jotenkin kuvannettaisiin ultralla, röntgenillä tai jotain. Huh.. mutta varmaan hyvin hellävaraisesti se yritetään tehdä. Käytetäänkö puudutusta?

Vierailija
5/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin hoitajalta, että oliko siellä koko käsi ja hän vastasi, että kyllä ja kun se tutkimus tehdään oikein eivät kaikki sitä edes huomaa.

Vierailija
6/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika luonnollista, että tutkitaan mahtuuko käsi nyrkissä kun pitää vauvan mahtua ulos.

Isompi vauva on kuin miehen nyrkki.

Mitähän hienohelmoja täällä taas on?

Vierailija
7/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika luonnollista, että tutkitaan mahtuuko käsi nyrkissä kun pitää vauvan mahtua ulos.

Isompi vauva on kuin miehen nyrkki.

Mitähän hienohelmoja täällä taas on?

Haista home. Ei sen vauvan sisään tarvi mahtua vaan ulos. Tämä on taas joku hiton urbaani legenda.

30 vuotta alalla töitä tehneenä en ole koskaan nähnyt nyrkkiä työnnettävän kenenkään emättimeen.

Vierailija
8/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmiset lankeavat roskaan?

Lantion luisia mittoja ei tutkiskellä nyrkkipelillä.

Eikä muuten mitään muutakaan. Kohtuunko te sitä nyrkkiä yritätte????

Anatomian hallitseminen- äly on teiltä loppunut kesken.

Vierailija
9/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ultraäänitutkimus. Gynekologi työntää koko käden emättimeen ja napsauttaa sormiaan. Kauista sitten tehdään johtopäätöksiä.

Virheellinen termi. Kun sama testi tehdään vatsan ulkopuolelta, on kyseessä ultraäänitutkimus, mutta kuvaamassasi tapauksessa testi tehdään kehon sisäpuolella ja kyse on intraäänitutkimus.

Vierailija
10/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarpeeton tutkimus.

Minulla tehtiin kahdesti ja päädyttiin sektioon.

Mitenkähän olisi mennyt jos ei olisi tutkittu ajoissa.

Vierailija
11/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nimenomaan niin, että käsi laitetaan nyrkkiin vasta emättimen sisällä ja yleensä vedetään ulos nyrkissä, tämä saattaa tuntua epämiellyttävältä jos ei ole rentoutunut.

Vierailija
12/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tehty, kaksi olen synnyttänyt. Liekö sitten tehdään tarpeen mukaan, ystävälläni lääkäri oli painanut nyrkkiä alapäätä vasten, mutta ystäväni onkin kapealantioinen. Hänen molemmat lapset syntyivätkin sitten sektiolla.

Mutta ei hänelläkään sitä nyrkkiä emättimen sisään työnnetty.

Vierailija
13/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nyrkki pitäisi survoa isän anukseen että hän pääsisi paremmin tunnelmaan mukaan heti alusta

Vierailija
14/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä fistausfantasiat. Ei varmana tungeta kenenkään vaginaan nyrkkiä. Ihan omat arviointimetodit siihen on mahtuuko lapsi syntymään. Fistaus ei kuulu siihen.

Vierailija
15/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nyrkki pitäisi survoa isän anukseen että hän pääsisi paremmin tunnelmaan mukaan heti alusta

Tämä olisi ollut ihanaa.

M63

5 lasta jo.

Vierailija
16/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, ei kokemusta tuollaisesta. Joku tykkää pelotella täällä. Tai sitten on jotain muita motiiveja.

Vierailija
17/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly onko totta koko lause..mikä sanajärjestys?

Vierailija
18/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...^ja sitten heräsit ja kiikutit lakanasi pyykkiin toivoen, ettei äiti huomaa tahroja.

Vierailija
19/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa tuo kädellä tehtävä tutkimus ainakin on rutiinia.

Minulla on naislääkäri ja hän selittää aina rauhallisesti mitä tekee ja on tekemässä.

En minä tuosta ole ainakaan traumatisoitunut.

Vierailija
20/385 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omalla kohdalla,lääkäri laittoi nyrkkiin ja sovitti nyrkkiä emättimen suulle,luiden väliin,mutta ei tosiaankaan sitä sisään lykännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä