Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden aikainen turvallinen lämmin juoma?

Vierailija
17.08.2019 |

Mikä olisi raskauden aikana turvallinen juotava kuuma juoma. Kahvin juonnin jätin pois ja nyt haluaisin jonkun korvikkeen. Teetä ei saisi juoda kun on yrttejä ja vaikka mitä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeatee

Vierailija
2/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Neljä lasta. Kaikkien raskauksien ajan joinaamu- ja päiväkahvit plus muut, teet ja kaakaot normaalisti. Mitä pelottelua taas!

Vierailija
4/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teessä ole mitään yrttejä sen enempää kuin kahvissakaan, tee on teetä. Kofeiinitontakin on olemassa.

Vierailija
5/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin teetä ei saa juoda? Ei tavallisessa teessä (mustassa tai vihreässä) ole mitään yrttejä.

Vierailija
6/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lämmitin musta- ja punaviinimarjamehua ja join sitä. Mehustin itse. Nythän on viinimarjasato parhaimmillaan.

Vierailija
7/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herrajumala. Juo vaikka lämmintä vettä. Ei kun ei, siinäkin voi olla bakteereja ja ties mitä alkueläimiä.

Järkeä päähän, siitä on iloa sitten kun se lapsi pullahtaa maailmaan!

Vierailija
8/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi kohtuudella on aivan turvallinen juoma raskaanakin. 

Ei ihme, ettei raskaaksi enää kovin mielellään hankkiuduta, kun aika tuntuu täysin normaalielämästä poikkeavalta olotilalta. 

Tai voi olla ainakin yksi syy... 

Vierailija
9/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo lämmintä maitoa, voi vitjat taas...

Vierailija
10/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeatee

Vielä parempi vaihtoehto on elohopeatee. 

Vierailija
11/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jätin kahvin pois koska alkoi maistua niin pahalle. Teetä olen tähän asti juonut mutta siitäkin löytyy hyvin ristiriitaista tietoa. Mutta voi juoda huoletta, ok kiitos teille mutta asian voi ilmaista myös vähän nätimmin :)

Ap

Vierailija
12/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä voi kyllä juoda, mutta muistaakseni ei vihreää eikä yrttiteetä. Mustassakin on kofeiinia, mutta huomattavasti vähemmän kuin kahvissa. Eihän kahvikaan kokonaan ole kielletty. Oletko ajatellut kaakaota? Onhan siinäkin varmaan hitusen verran kofeiinia, mutta varmasti paljon vähemmän kuin kahvissa. Ja se on kyllä sitten taas yleensä aika sokeripitoinen juoma mutta niin on kyllä tee ja kahvikin jos käyttää sokeria. Itse juon yleensa kaksi kertaa päivässä puoli kuppia kahvia ja olen siis raskaana.

Vierailija
13/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetä voi kyllä juoda, mutta muistaakseni ei vihreää eikä yrttiteetä. Mustassakin on kofeiinia, mutta huomattavasti vähemmän kuin kahvissa. Eihän kahvikaan kokonaan ole kielletty. Oletko ajatellut kaakaota? Onhan siinäkin varmaan hitusen verran kofeiinia, mutta varmasti paljon vähemmän kuin kahvissa. Ja se on kyllä sitten taas yleensä aika sokeripitoinen juoma mutta niin on kyllä tee ja kahvikin jos käyttää sokeria. Itse juon yleensa kaksi kertaa päivässä puoli kuppia kahvia ja olen siis raskaana.

Kaakao on kyllä just niin sokerista kuin siihen itse sokeria laittaa.

Vierailija
14/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia voi muistaakseni jokusen kupillisen päivässä juoda, ilman että kofeiinillä olisi sikiöön vaikutusta. Että ainakin sen aamukahvin voi ottaa. :)

Mutta ihan totta on, että on tutkimuksia joiden mukaan runsas kahvinjuonti raskauden aikana nostaa mahdollisuutta että lapselle kehittyy keskittymishäiriö. Tästä oli muistaakseni viime kesänä (?) uutistakin.

Vierailija
15/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mä olen saanut lapseni ennen näitä nykyisiä rajoitteita...myös ennen nettiä ja silloinkin tiedettiin, ettei tavallinen tee ole yrtti.

Vierailija
16/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalusikallinen sammuttamatonta kalkkia, kolme lusikallista tuoremehua desi lämmintä vettä sekoitetaan ja laitetaan jääkaappiin noin tunniksi.

Hoitaa myös vatsaa.

Vierailija
17/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kanssa tulossa ehdottamaan hopeateetä.

Sitten saatan normaalisti juoda mustikka/vadelmakeittoa ja kuumaa vettä. Ja oma ehdoton suosikki on tyrnimehu (ei mitään tiivistietä vaan kunnon kamaa) ja keitetty vesi.

Mä en tykkää teestä ja raskaana kahvi ällötti. Noi toimi korvikkeena.

Vierailija
18/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-10554322

Tämä uutinen varmaan? Tosin kuulema voi aiheuttaa kehityshäiriöitä, ei välttämättä niinkään keskittymishäiriöitä.

Vierailija
19/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi kohtuudella on aivan turvallinen juoma raskaanakin. 

Ei ihme, ettei raskaaksi enää kovin mielellään hankkiuduta, kun aika tuntuu täysin normaalielämästä poikkeavalta olotilalta. 

Tai voi olla ainakin yksi syy... 

Tää on ihan totta. Ruoan suhteen raskaus on nykyään rajoituksia täynnä ja ai että siihen vielä radi päälle. Ite olin ihan kurkkua myöten niitä ja sama pska jatkuu imetyksen aikana.

Jos vauva itkee paljon niin tdiettaamaan vaan. pois maito, vehnä, kaura, kananmunat... lista on loputon kunnes elät pyhällä hengellä, nälkä kurnii, etkö pysty ajattelemaan muuta kuin ruokaa.

Vauvan aloittaessa kiinteät saat uuden A4 lapsen ruokarajotteista.

Kivaa! Ja kaikki näitä vinkkejä kertoessa muistaa sanoa kuinka helppoa se on. Muistaa vaan ne mielettömät listat mitä pitää välttää ;D

Vierailija
20/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaakao on kyllä just niin sokerista kuin siihen itse sokeria laittaa.

No siksi sanoinkin, että se on yleensä sokeripitoinen, koska en ole nähnyt kenenkään valmistavan kaakaotaan ilman sokeria. Varmasti näitäkin löytyy, joten siksi en sanonutkaan että kaakao on aina sokeripitoinen. Onko sinulla luetunymmärtämisessä jotain ongelmaa? Ei kannata yrittää päteä, jos siihen ei ole mitään aihetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi