Käytätkö teflon-paistinpannua?
Mietityttää teflonin vaarat mutta rautapannun käyttö on jotenkin työläämpää... miten teillä? Vieläkö paistatte teflonilla?
Kommentit (35)
Ei vaan ollaan vaihdettu hiiliteräkseen ja teräkseen.
Syynä kesto eli ei tarvitse ostaa uusia.
Pinnoitetut kuluu ja joudut ostamaan aina uusia.
Ovat myös kalliita kun ostat laatua.
Samoin tää vaihto tehty kattiloille.
Ainoastaan munakas paistetaan pienellä pinnoitetulla pannulla.
Nyt ei tarvitse ostaa enää kattiloita ja pannuja koska ne kestää.
Olen omistanut elämäni aikana kaksi teflonpannua - ensimmäisen - äärimmäisen halvan ostin parikymppisenä ja kyseinen pannu lähti kiertoon pohjan väännyttyä piloille muutaman käyttökerran jälkeen. Viime talvena hankin hintavan pannun, mutta siitä irtosi pinnoite jo ensimmäisellä käyttökerralla, joten tuumasin, että pysytään teräksisessä (rst) pannussa - sillä paistan aivan kaiken.
M 47
Sain joululahjaksi kovanaaman, tuolla se kaapissa löytyy. Mulla on täydellinen hiiliteräspannu, eli ei tarvetta teflonille. Teflonista on joku dokumentti Areenassa, en muista nimeä tarkemmin, kannattaa katsoa.
Dokumenttiprojekti: teflonin kirous.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo teflon voi aiheuttaa?
Tunnetuin oire on Esko-Aho tauti.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Olen omistanut elämäni aikana kaksi teflonpannua - ensimmäisen - äärimmäisen halvan ostin parikymppisenä ja kyseinen pannu lähti kiertoon pohjan väännyttyä piloille muutaman käyttökerran jälkeen. Viime talvena hankin hintavan pannun, mutta siitä irtosi pinnoite jo ensimmäisellä käyttökerralla, joten tuumasin, että pysytään teräksisessä (rst) pannussa - sillä paistan aivan kaiken.
M 47
Taidat ostaa vain halvinta?
Sitten ihmettelet, kun ei kestä.
Kumma juttu.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Sain joululahjaksi kovanaaman, tuolla se kaapissa löytyy. Mulla on täydellinen hiiliteräspannu, eli ei tarvetta teflonille. Teflonista on joku dokumentti Areenassa, en muista nimeä tarkemmin, kannattaa katsoa.
Miksi kannattaa ?
Sinccis
Itse menin ostamaan teflonia tätä ranskalaista pro sarjaa.
10 vuoden takuu, joten ei tässä ihan heti hätä tule käteen.
Kannaattaa ihan _itse_ miettiä niitä ostovalintojasi.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Pinnoitettuja pannuja voi ostaa vaikka kuinka pro sarjaisina, mutta pinnoite ei vaan kestä käyttöä samalla tavalla kuin pinnoittamattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Pinnoitettuja pannuja voi ostaa vaikka kuinka pro sarjaisina, mutta pinnoite ei vaan kestä käyttöä samalla tavalla kuin pinnoittamattomat.
Itse ostan vain amatööri matwriaalia
En koskaan mihinkään. Oikein hoidettu valurautapannu on helpompi, parempi ja käytännössä ikuinen.
Paistinpannuna minulla on pinnoittamaton alumiinipannu (paksusta materiaalista - 7 mm), eikä sen parempaa pannua ole olemassakaan. Kastike- ja keittoastiat ovat sitten erikseen.
Että se ei kestä sinun tefloniasi, eikä minunkaan ..
Sinccis