Karalahdet hehkuttavat kuinka ”siistiä on olla ihan kahdestaan, kun lapset laitettiin päiväkotiin”
Jaa, minä kun luulin että ne laitetaan sinne siksi että vanhemmat käyvät töissä. Kuinka väärässä olenkaan ollut?!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ihmettelin, että miksi ne laittoivat sen pikkuisenkin sinne. Tosi outo pariskunta. Miks ees hommaa lapsia jos ei niiden kanssa jaksa olla.
Omapa on asiansa - ja päiväkotinsa.
Ei kai ne lapset siellä asu?
Vierailija kirjoitti:
No onhan se vaikeaa kahden lapsen kanssa. Toisella joku uhmakin ja toinen on melkein vauva. Teillä ei taida olla lapsia?
Nää on jotain viihde-jeesustelijoita. Evvk. Jokainen vanhempi tietää, että toisinaan tarvitaan lapsenvahtia.
Jos on paljon ilta- ja vuorotöitä, pitää joskus päästä lepäämään ja hoitamaan asioita rauhassa.
Ennen vain pistettiin lapset naapuriin tai jätettiin kotiin.
Ehkä nämä vaan eivät osaa sanoa sitä, mitä oikeasti tarkoittavat :) Ihania sammakoita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on juuri sumplimalla sumplittu arkea että saataisiin 2-vuotiaalle mahdollisimman lyhyet hoitopäivät. Siitäkin huolimatta että lapsi viihtyy päiväkodissa loistavasti. Ja miehen ja minun välinen laatuaika järjestellään lähipiirin avulla, ei päiväkodin.
Onneksi eivät ole kunnallisella niin eivät vie kenenkään oikeasti hoitoa tarvitsevan lapsen paikkaa. Heidän oma yksityisensä tuskin on täynnä.
Eihän kukaan tiedä Karalahtien lasten hoitopäivän pituutta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nämä vaan eivät osaa sanoa sitä, mitä oikeasti tarkoittavat :) Ihania sammakoita.
Mitä ne sitten tarkoittavat?
Toisten lastenhoidosta marisijat eivät monasti tiedä, mistä edes puhuvat tai miten monilla tavoilla muut elävät. Oikeisiin ongelmiin ei moni puutukaan.
Siis kyllähän tuo Nanna ainakin ihan töitäkin tekee, vähän ristiriitaisesti tuo Jere toki kommentoi, mutta ihmeellistä jeesustelua nyt täällä. Jos tekee kotoa töitä, niin hankalahan se on kun lapset pyörii siinä samalla, vaikka toinen vanhempi olisikin myös kotona.
Eikös ne töitäkin tee. Missään ei myöskään mainittu että olisivat hoidossa koko päivän tai koko viikon. Varmaan myös itse hoidon maksavat, joten mikä tuossa ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne töitäkin tee. Missään ei myöskään mainittu että olisivat hoidossa koko päivän tai koko viikon. Varmaan myös itse hoidon maksavat, joten mikä tuossa ongelma?
Varmaan joo itse maksavat.. päivähoitoseteleillä jolloin omaksi maksettavaksi jää murto-osa todellisista kustannuksista.
Eihän siinä sit mitään jos töitä tekevät. Jutusta sai eri kuvan.
Toi Nanna joka haastattelussa suu vaahdossa selittänyt kuinka ihanaa olla lasten kanssa jne. Nyt sitten todella pieni lapsi koko päiväksi päiväkotiin?? Puheet ja teot kyllä todella ristiriidassa. Kohta tulee ero, koska selitykset niin kummia. Ärsyttävää tommonen lässyttäminen kaiken ihanuudesta kun totuus onkin sitten ihan jotain muuta
Mä oon työkaverin kanssa kahdestaan sillä aikaa, kun lapset on päiväkodissa :(
Sitä se on kun itsekkäät ihmiset hankkii lapsia. On niitä muitakin. Esim. Työttömiä yh äitejä jotka pitää lapsia valtion kustannuksella päiväkodissa että saa omaa aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on kun itsekkäät ihmiset hankkii lapsia. On niitä muitakin. Esim. Työttömiä yh äitejä jotka pitää lapsia valtion kustannuksella päiväkodissa että saa omaa aikaa...
Eri asia siinä mielessä että Karalahtien tapauksessa paikalla on samaan aikaan kaksi huoltajaa. Yh-äitien väsymykset on yleensä vähän eri luokkaa..
Arvasin jo Ilta-Sanomien otsikon nähtyäni, että täydelliset marttyyriäidit tulevat kivittämään tämän pariskunnan ankarasti keskustelupalstoilla. Toisten ihmisten haukkumisen ohessa pääsee sopivasti kiillottamaan omaa kilpeään ja lopuksi voi vaikka tukehtua omaan erinomaisuuteensa ihmisenä.
No mitä, voi molempien lapset yhdessä jännittää vieläkö äidit ja isit on yhdessä vai ketä on milloinkin mukana. Hyvää vertaistukea.